کشف ابرهای یخ در قمر تیتان زحل Reviewed by Momizat on . محققان ناسا موفق به کشف ابرهای یخ متان در قمر تیتان سیاره زحل شدند که شباهت زیادی با ابرهای عجیب بر فراز قطب‌های زمین دارند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجو محققان ناسا موفق به کشف ابرهای یخ متان در قمر تیتان سیاره زحل شدند که شباهت زیادی با ابرهای عجیب بر فراز قطب‌های زمین دارند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » کشف ابرهای یخ در قمر تیتان زحل

کشف ابرهای یخ در قمر تیتان زحل

770_NASA

محققان ناسا موفق به کشف ابرهای یخ متان در قمر تیتان سیاره زحل شدند که شباهت زیادی با ابرهای عجیب بر فراز قطب‌های زمین دارند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابرهای یخ متان در قطب شمال قمر تیتان توسط فضاپیمای کاسینی ناسا رصد شده‌اند؛ به نظر می‌رسد که این ابرها حاوی یخ‌های متان هستند که ابرهای متراکم‌تری در مقایسه با یخ‌های اتان – که پیش از این شناسایی شده بودند – تولید می‌کنند.

«کری اندرسون» از محققان مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا تأکید کرد: ایده شکل‌گیری ابرهای یخ متان در ارتفاع بسیار بالای قمر تیتان کاملا جدید بوده و تاکنون فرضیه‌ای در خصوص وجود آنها مطرح نشده بود.

ابرهای متان در تروپوسفر – پایین‌ترین لایه جو – تیتان شکل ‌می‌گیرند و مانند ابرهای باران‌زا در زمین، از طریق چرخه تبخیر و تراکم، با افزایش بخار از سطح، مواجه با هوای سرد، بازگشت مجدد به سطح به صورت بارش ایجاد می‌شوند؛ در قمر تیتان، متان در نقش آب هنگام تبخیر عمل می‌کند.نتایج این دستاورد در مجله Icarus منتشر شد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا