خرید و نامگذاری ستاره در آسمان‎ Reviewed by Momizat on . همه ما فروشگاههای متنوعی را در سطح شهر دیده و یا در لیست سایت ها دیده ایم. سوپر مارکت و مغازه فروش سبزیجات، فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لباس و پوشاک، فروشگاه ک همه ما فروشگاههای متنوعی را در سطح شهر دیده و یا در لیست سایت ها دیده ایم. سوپر مارکت و مغازه فروش سبزیجات، فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لباس و پوشاک، فروشگاه ک Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » خرید و نامگذاری ستاره در آسمان‎

خرید و نامگذاری ستاره در آسمان‎

همه ما فروشگاههای متنوعی را در سطح شهر دیده و یا در لیست سایت ها دیده ایم. سوپر مارکت و مغازه فروش سبزیجات، فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لباس و پوشاک، فروشگاه کفش، پت شاپ و … . اما هرگز تاکنون فروشگاهی را ندیده ایم که ستاره خرید و فروش کند.

بله درست شنیدید، فروشگاه هایی برای خرید ستاره و نامگذاری آنها وجود دارد!

این فروشگاه ستاره انتخابی شما را به شما می فروشند و شما می توانید ستاره خود را نامگذاری نمایید و حتی سند این نامگذاری را هم دریافت نمایید. حتی شما می توانید برای سوپرایز کردن عزیزانتان، برای آنها هم ستاره ای بخرید و سند نامگذاری را به عنوان هدیه ای جذاب به آنها تقدیم نمایید.

کمپانی های بسیاری وجود دارند که به فروش ستاره ها می پردازند. در بین کمپانی هایی که به امر فرشو ستاره می پردازند، دو نمونه از آنها با سابقه تر و به اصطلاح معتبرتر هستند که امروز به معرفی آنها می پردازیم و این موضوع را برری می کنیم که آیا اصلا خرید ستاره درست هست یا خیر؟

معرفی دو کمپانی برای خرید ستاره

کمپانی OSR

این کمپانی که دفتر مرکزی آن در کشور هلند قرار دارد از سال ۱۹۹۹ شروع به ثبت و نامگذاری ستاره ها کرده است.در حال حاضر OSR معروف ترین کمپانی ثبت ستاره است و روزانه صد ها ستاره به اسم افراد مختلف از سراسر جهان در این موسسه خرید و ثبت میشوند. Online Star Register عقیده دارد که هرکسی میتواند به اسم خود ستاره داشته باشد و خرید ستاره به عنوان هدیه یک انتخاب بسیار خاص و زیبا است.

OSR خدمات بسیار جذابی به مشتریان خود ارائه میدهد.با خرید ستاره از این موسسه شما میتوانید با کمک اپلیکیشن OSR Star Finder محل دقیق ستاره خریداری شده را در آسمان شب بیابید و از مشاهده آن لذت ببرید.این موسسه همچنین دارای یک سامانه آنلاین به نام One Million Stars است که با جستجوی کد ثبت ستاره خود میتوانید آن را بصورت سه بعدی  مشاهده کنید.

با خرید بسته ستاره از OSR موارد زیر برای شما ارسال میشود:

۱-ثبت ستاره شما بصورت ابدی در آرشیو OSR

۲-سند ستاره نامگذاری شده بصورت قاب شده(قاب نفیس سفید با اندازه ۴۰*۳۰ سانتی متر)

۳-امکان استفاده از اپلیکیشن OSR Star Finder برای پیدا کردن محل دقیق ستاره شما در آسمان شب

۴-امکان استفاده از سامانه آنلاین One Million Stars برای مشاهده ستاره خریداری شده بصورت سه بعدی

۵-یک صفحه وب شخصی سازی شده برای ستاره خریداری شده در سایت کمپانی

۶-نامه تبریک از طرف Online Star Register برای کسی که این هدیه زیبا را دریافت میکند

۷-یک متن تبریک دلخواه از طرف شما برای کسی که این هدیه زیبا را دریافت میکند

۸-برگه توصیحات کد نامگذاری ستاره و نحوه استفاده از آن برای جستجوی ستاره

۹-برگه اطلاعات و توضیحات کامل درباره صورت فلکی که ستاره خریداری شده در آن قرار دارد

– کمپانی International Star Registry

این کمپانی آمریکایی که قدیمی ترین مؤسسه خرید و ثبت ستاره در جهان است کار خود را از سال ۱۹۷۹ شروع کرده و تا به امروز بیش از ۳ میلیون ستاره در آرشیو این مؤسسه به ثبت رسیده اند. در ضمن تعداد زیادی از  سلبریتی ها و بازیگران هالیوودی از این کمپانی به اسم خود ستاره خریده اند.این کمپانی امکاناتی مانند اپلیکیشن و یا جستجوی ستاره بعد از خرید را ندارد.

با خرید بسته ستاره از International Star Registry موارد زیر برای شما ارسال میشود:

۱-سند ستاره نامگذاری شده بصورت قاب شده(قاب نفیس سفید با اندازه ۴۰*۳۰ سانتی متر)

۲-صورت فلکی که ستاره در آن نامگذاری شده بصورت قاب شده(قاب نفیس سفید با اندازه ۴۰*۳۰ سانتی متر)

۳-یک کارت تبریک از طرف International Star Registry برای کسی که این هدیه زیبا را دریافت میکند

۴-ثبت ستاره خریداری شده در آرشیو کمپانی بصورت ابدی

فروشگاهی برای فروش ستاره های آسمان؟؟؟؟

گاهی لابلای خبرهای مرتبط با علم و فناوری؛ موضوعات عجیب و غریبی پیدا می شود که نه علمی هستند و نه شبه علمی. نه کمکی به علم می کند و نه می توان آنها در رده شبه علم و خرافات دسته بندی نمود. اما در نهایت مبتنی بر یک نوع کلاهبرداری و سودجویی هستند که موضوع را از حالت سرگرمی صرف خارج می کند.
یکی از این موضوعات عجیب و غریب وبسایتی با نام star-registration است که به صورت خودسرانه به فروش ستارگان مختلف و نامگذاری آنها به نام افراد متقاضی می پردازد؛ سند صادر می کند و یک ستاره بخصوص قابل رویت را به نام افراد ثبت می کند. البته در این تجارت سودجویانه فریب عمومی ؛ تنها به فروش ستارگان قابل رویت اکتفا شده و از فروش کهکشان های دوردست و خوشه کیهانی و اجرامی که برای بشر قابل مشاهده نیستند صرف نظر شده است.
این فروشگاه اینترنتی سه نوع محصول را که کمترین سهمی در تولید آن نداشته با گشاده دستی بسیار به فروش می رساند. ستاره های قابل رویت معمولی به قیمت $۲۹٫۹۰ ؛ ستاره های داخل صورت های فلکی $۴۹٫۹۰ و ستاره های دوتایی $۷۹٫۹۰ (مخصوص زوج ها و یادبود عروسی ها و مناسبت ها) .
این فروش نمادین از دیدگاه جامعه علمی بی معناست و هیچکس با ثبت نام در یک وبسایت نمی تواند مالک ستاره بخصوصی باشد یا آن ستاره را به نام خود ثبت کند. اساسا ستاره ها و صورت های فلکی متعلق به کسی نیستند که حالا بخواهند به فروش روند یا با پرداخت هزینه چند ده دلاری نام افراد بر روی آنها گذاشته شود.
سیستم نامگذاری ستارگان در تاریخ نجوم ؛ هرگز به این شکل بی حساب و کتاب نبوده است. از قضا روش نامگذاری ستاره ها از زمان سیستم نام گذاری Flamsteed گرفته تا سایر کاتالوگ ها بسیار هم پیچیده بوده است. مثلا آنگونه که منجمین می گویند در نامگذاری ستارگان دوتایی؛ مثلا از یک شماره؛ نام کاشف و هم حتی از شماره آنها در کاتالوگ های معتبر و همچنین از درخشندگی ستاره با استفاده از حروف A و B استفاده می شود.
مثلا نامگذاری دنباله دار هالی به نام ستاره شناس انگلیسی، ادموند هالی بی دلیل نیست؛ او بود که برای اولین بار در سال ۱۷۰۵ میلادی؛ دوره ای و تناوبی بودن پدیدار شدن این دنباله دار را ثبت کرد. همچنین نامگذاری حفره های ماه به نام دانشمندان،شخصیتهای اساطیری و مشهور توسط انجمن های معتبر بین المللی نجوم مانند (International Astronomical Union (IAU که مورد تایید ستاره شناسان دنیاست خیلی متفاوت از این است که یک وبسایت بخواهد با دریافت مبلغی؛ کاغذ سند زدن یک ستاره را به نام افراد صادر کند. سند زدن جهان بیکرانه و خرید و فروش آن هم بخشی از سودجویی انسان هاست که برای منفعت به طرح های کلاهبردارانه روی می آورد و کسی چه می داند؟ شاید در آینده شاهد آگهی فروش سیاهچاله ها و ماده تاریک و خرده سیارک ها نیز باشیم.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا