شما اینجا هستید: خانه » کرونا چه تاثیری بر بازار لوازم خانگی گذاشت؟

کرونا چه تاثیری بر بازار لوازم خانگی گذاشت؟

همه ما داستان بیماری هایی مانند طاعون که همه گیر شده و در طی مدت زمانی اندک، بسیاری از افراد را مبتلا نموده و به کام مرگ کشاندند را فقط در داستان های تاریخی شنیده و خوانده بودیم.

ویروس کرونا آمد تا به ما نشان دهد که این ماجراها، داستان نیستند. کرونا نشان داد که یک ویروس ناشناخته می تواند در مدت زمانی اندک، یک کشور و یا حتی جهان را فلج نماید و چرخه فعالیت و اقتصاد را در سراسر جهان از حرکت نگه دارد.

بیماری کرونا که در سال ۲۰۱۹، از کشور چین شروع شد و به کوید-۱۹ شهرت یافت، سبب شد تا یک تغییر و تحول اساسی در کل جهان پدید آید. این ویروس بر کل بازارهای جهانی تاثیر گذاشت و آنها را دستخوش تغییراتی بد و گاها خوب نمود.

بازار لوازم خانگی یکی از بازارهای فعال در کشورمان است. به دلیل اینکه این بازار لوازم و ضروریات زندگی را عرضه می نماید، تصور ما این است که همواره رونق دارد و در هر شرایطی اهالی این کسب و کار می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

اما ویروس کرونا بر روی این بازار هم تاثیراتی گذاشته است، این تاثیرات هم مثبت هستند و هم منفی. در ادامه تصمیم داریم تا به بررسی تاثیر کرونا بر بازار لوازم خانگی بپردازیم.

اما آیا به نظر شما، در دل این تاریکی و همه گیری، ویروس کرونا نکته و تاثیر مثبتی در رابطه با بازار لوازم خانگی داشته است؟

تاثیرات منفی کرونا بر روی بازار لوازم خانگی

همه گیری ویروس کرونا سبب شد تا فروش بازار لوازم خانگی با رکود بسیار زیادی همراه شود و فروش محصولات این واحد صنفی به حداقل خود برسد.

زیرا در وهله ی اول، این بیماری سبب شد تا برگزاری مراسم عروسی به شدت کاهش یابد و همانطور که می دانیم، مراسم عروس در ایران با خرید جهیزیه همراه است و لوازم خانگی هم یکی از اجزای اصلی موجود در جهیزیه هستند. بنابراین عدم برگزاری مراسم عروسی برابر با عدم خرید لوازم خانگی است.

به دلیل قرنطینه هایی که انجام گرفت، بسیاری از کاسبان و فروشندگان لوازم خانگی مجبور شدند تا کسب و کارهای خود را تعطیل نموده و خانه نشین شوند و همین امر هم سبب عدم فروش لوازم خانگی شد.

البته گفتن این نکته هم ضروری است که به دلیل سرعت بالای انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر، مردم هم تمایلی به حضور در مغازه و خرید لوازم خانگی نداشتند.

از طرف دیگر تعطیلی کسب و کارها سبب شد تا درآمد بسیاری از خانواده ها هم کاهش یابد. بنابراین بسیاری از افرادی که تصمیم داشتند لوازم خانگی خود را تعویض نمایند، به اجبار از تصمیم خود پشیمان شده و از همان لوازم قبلی خود استفاده نمودند.

تاثیرات مثبت کرونا بر روی بازار لوازم خانگی

شاید مثبت ترین تاثیری که کرونا بر بازار کشور ما داشت، بتوان به افزایش فروش اینترنتی اشاره نمود. امروزه فروشگاههای بسیاری هستند که خدمات خود را به صورت آنلاین و اینترنتی ارائه می دهند و مشتریان بسیاری هم دارند.

شاید اگر ویروس کرونا با این شدت همه گیر نمی شد، روند افزایش فروش اینترنتی در کشور ما تا چند سال آینده هم به مقدار کنونی نمی رسید.

از همین رو بسیاری از افراد حتی لوازم خانگی خود را به صورت اینترنتی خریداری می نمایند و رقابت در کسب و کارهای آنلاین هم بسیار بالاست و فروشندگان سعی می کنند تا محصولاتی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

البته این مورد تنها محدود به فروش نیست، بلکه بسیاری از خدمات هم به صورت آنلاین ارائه می شود. نمایندگی های تعمیرات لوازم خانگی می توانند به صورت انلاین، درخواست های مشتریان خود را ثبت نموده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به حضور در مکان و رفع مشکل اقدام نمایند.

یخچال مهمترین لوازم خانه

لوازم خانگی بسیار متعدد و متنوع هستند، اما شاید به جرات بتوان گفت که یخچال مهمترین لوازم خانه است. بدون جاروبرقی، ماشین لباسشویی می توان فعالیت های خانه را مدیریت نمود، اما قطعا بدون یخچال، نمی توان.

یخچال نقش بسیار مهمی در نگه داری مواد غذایی و حفظ سلامت آنها بر عهده دارد. یخچال با ایجاد محیطی سرد و خنک، مواد غذایی را سالم نگه می دارد. از همین رو یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال پیش آید، سرما نداشتن آن است. بوش یکی از بهترین برندهای تولید لوازم خانگی است که یخچال های تولیدی این برند از کیفیت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه به بررسی علت سرد نکردن یخچال بوش خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

علت سرما نداشتن یخچال

علت سرما نداشتن یخچال می تواند مربوط به استفاده نادرست باشد یا اینکه یک نقص فنی در یخچال ایجاد شده باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

علت های مربوط به استفاده نادرست

دمای نامناسب یخچال

دمای یخچال باید متناسب با مواد غذایی درون آن و فصل تنظیم شود. در فصل تابستان که هوا گرم تر است، بهتر است دما را روی یک یا دو درجه تنظیم کنید و در فصل زمستان این دما را روی سه یا چهار درجه قرار دهید.

پر بودن یخچال

اگر شما بیش از اندازه موارد غذایی درون یخچال یا فریزر خود قرار دهید، مسیر گردش هوا را مسدود خواهید کرد و هوای خنک نمی تواند به راحتی درون یخچال حرکت کند و همین امر سبب می شود تا نتواند سرمای مورد نیاز را تامین نماید. در این شرایط هم تصور می شود که یخچال نمی تواند سرما تولید کند، در حالی که اگر مواد غذایی درون یخچال را کاهش دهید، یخچال شما به خوبی سرما تولید خواهد کرد.

علت های مربوط به نقص قطعات

اگر دو مورد بالا را کاملا رعایت کرده باشید، ممکن است یکی از قطعات یخچال شما دچار ایراد شده باشد و همین امر سبب شود که یخچال شما نتواند سرمای مورد نیاز را تامین نماید. این علت ها و نقص ها عبارت اند از:

قطعات دیفراست یخچال دچار مشکل شده اند.

فن های یخچال ایراد دارند.

موتور و یا کمپرسور یخچال دچار مشکل شده اند.

نشتی و یا کمبود گاز در یخچال وجود دارد.

لاستیک دور درب یخچال خراب شده است.

برد الکترونیکی یخچال مشکل پیدا کرده است.

کویل های کندانسور یخچال کثیف شده اند.

در این شرایط بهتر است که از متخصصین و تعمیرکاران حرفه ای برای رفع ایرادات کمک بخواهید.

بازگشت به بالا