تصویر ثبت شده از بهمن عظیم در سیاره مریخ! Reviewed by Momizat on . در این مطلب برای شما دوستان تصویر و جزئیات مربوط به بهمن مریخی را شرح خواهیم داد. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید. مریخ سیاره است با تناژ رنگی قهوه ای و ن در این مطلب برای شما دوستان تصویر و جزئیات مربوط به بهمن مریخی را شرح خواهیم داد. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید. مریخ سیاره است با تناژ رنگی قهوه ای و ن Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » تصویر ثبت شده از بهمن عظیم در سیاره مریخ!

تصویر ثبت شده از بهمن عظیم در سیاره مریخ!

تصویر ثبت شده از بهمن عظیم در سیاره مریخ!

در این مطلب برای شما دوستان تصویر و جزئیات مربوط به بهمن مریخی را شرح خواهیم داد. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

مریخ سیاره است با تناژ رنگی قهوه ای و نارنجی که در آندهانه‌های آتش‌فشانی و کوه‌ها و تپه‌های فراوان وجود دارد. با نگاه به مناطق دیگر این سیاره می‌توان صخره‌های زیادی را هم مشاهده کرد که مناظری متفاوت در آن خلق می‌کنند. یکی از عکس‌های اخیر ناسا از سیاره سرخ، به راه افتادن نوعی بهمن مریخی را روی این صخره‌ها به وضوح تصویر می‌کند.

تصویر ثبت شده از بهمن عظیم در سیاره مریخ!

برعکس بهمن‌های برفی سفیدی که روی زمین می‌بینیم، بهمن در سیاره ی مریخ به رنگ قهوه‌ای تیره است و نشان از مناظر پر غبار این سیاره دارد. تصویر نام برده شده به وسیله ی مدارگرد مریخی ناسا (MRO) در تاریخ ۸ خرداد (۲۹ می) ثبت شده است اما زمان انتشار آن با کمی تاخیر هم اکنون است.

طبق تحلیل‌های ناسا انفجار پر گرد و غبار مشهود در تصویر نتیجه به پایین لغزیدن همزمان یخ و سنگ از ارتفاع بیش از ۵۰۰ متری است. در واقع هنگام فرا رسیدن بهار در این بخش از مریخ، گرما سنگ‌های پوشیده شده از برف را گرم می‌کند و باعث ناپایدار شدن یخ و سرازیر شدن این مجموعه به شکل بهمن می‌شود.

در تصویر قادر هستیم یخ و برف را با غباری که اطرافشان را فراگرفته مشاهده کنیم. این نخستین باری نیست که ناسا از بهمن مریخی تویری را ثبت کرده است. با این حال هیچ یک از آن‌ها این پدیده را به آشگاری و میزان کیفیت عکس جدید، به تصویر نکشیده اند.

برای مثال در اکتبر ۲۰۱۵ ناسا عکسی از بهمن در مریخ منتشر کرده بود و برخلاف عکس اخیر یک پدیده برفی و سفید را نشان می‌دهد که شباهت زیادی به تجربه ما زمینی‌ها از بهمن دارد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا