شما اینجا هستید: خانه » پذیرش مقاله در مجلات خارجی به صورت تضمینی

پذیرش مقاله در مجلات خارجی به صورت تضمینی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خصوص دانشجویان دکتری همواره به دنبال پذیرش مقاله علمی در مجلات خارجی و چاپ و انتشار آن برای تقویت رزومه تحصیلی خود هستند. علاوه بر تقویت رزومه، چاپ مقاله علمی پژوهشی از نظر اغلب اساتید و دانشگاه های معتبر یکی از ملزومات صدور مجوز دفاع از پایان نامه یا رساله است. قطعا انجام و دریافت اکسپت مقاله در مجلات معتبر خارجی پروسه ای دشوار دارد. در این متن با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم.

پذیرش مقاله در مجلات خارجی به صورت تضمینی

چاپ مقاله در مجلات خارجی منوط به رعایت استانداردهای مد نظر مجله

مجلات مختلف خارجی برای پذیرش مقاله و چاپ آن استانداردهایی را در نظر گرفته اند. همانطور که شما برای نگارش پایان نامه یا رساله اقدام به دریافت قالب آن از وب سایت دانشگاه خود می کنید، جهت ارائه مقاله برای چاپ در ژورنال های مختلف نیز قوانینی در نظر گرفته می شود. قطعا رعایت این قوانین و استانداردها می توان به اکسپت سریع مقاله شما کمک کند. به عنوان مثال در مورد منابع مورد استفاده جهت تالیف مقاله برخی از ژورنال ها محدودیت یا قالب نوشتاری خاصی را در نظر می گیرند. برخی از آنها نویسنده را محدود به ارائه حداکثر ۵۰ منبع می کنند. در حالی که برخی دیگر این تعداد منابع را حداقل منابع لازم جهت پذیرش و چاپ یک مقاله می دانند.

فونت و سایز مقاله، چگونگی ارائه تصاویر و مستنداتی همچون جداول و نمودارها و … همگی بایستی مطابق با قالب مدنظر ژورنال باشد. البته این موارد تنها ویژگی های ساختاری مقاله را شامل می شوند و در مورد محتوا بایستی دقت کافی را به درستی مفاهیم و صحت نتایج ارائه شده داشت.

در انجام مقاله isi ارسال ریوایز  یا تجدید نظر به چه معناست؟

در انجام مقاله isi بعضا پیش از پذیرش مقاله مرحله ای با عنوان تجدید نظر طی می شود. هر مقاله سابمیت شده برای گرفتن پذیرش یک ژورنال تحت بررسی و تایید چندین داور قرار می گیرد. بعضا در برخی موارد داوران تشخیص می دهند که افزودن یا اصلاح برخی داده ها برای بالا بردن کیفیت مقاله بهتر است. در این حالت موارد درخواستی را به صورت تیتروار برای نویسنده یا نویسندگان ارسال می کنند. برای ارسال موارد لازم به تجدید نظر تاریخ مشخصی در نظر گرفته می شود. پژوهشگر موظف است که پیش از این تاریخ مقاله را تکمیل و مجددا به ژورنال ارائه کند. البته در مورد اغلب ژورنال ها امکان تمدید این مدت زمان نیز وجود دارد. در علومی مثل علوم پایه که برای گرفتن نتیجه درست و رفع خطاها زمان زیادی لازم است می توان زمان ارسال موارد ریوایز را تمدید کرد. در صورت عدم ارسال این موارد و همچنین عدم تمدید زمان ارسال موارد تجدید نظر مقاله به احتمال زیاد ریجکت می شود.

در انجام مقاله isi ارسال ریوایز  یا تجدید نظر به چه معناست؟

مقالات علمی داخل کشور

گاها در بعضی از رشته ها امکان صدور مجوز دفاع با چاپ مقاله در مجلات داخلی نیز وجود دارد. این رشته ها بیشتر شامل رشته هایی چون جغرافیا و برنامه ریزی شهری، حقوق، ادبیات و … هستند. البته ژورنال های داخلی نیز گاها اهمیتی برابر با ژورنال های خارجی دارند. در هر صورت آنچه مهم است انجام پژوهشی می باشد که قابلیت چاپ در یک ژورنال را داشته است. پژوهشگران علوم مختلف علاوه بر مقالات isi، مقالات چاپ شده در ژورنال های داخلی خود را نیز در رزومه تحصیلی یا حرفه ای شان قرار می دهند. اکسپت مقاله در مجلات داخلی غالبا راحت تر از مجلات خارجی می باشد.

بخش های مختلف مقاله برای چاپ در ژورنال های معتبر بین المللی

پذیرش مقاله در ژورنال های معتبر خارجی شامل چندین بخش می شود. اولین و به جرات می توان گفت مهم ترین بخش، بخش چکیده یا Abstract است. این قسمت غالبا تنها شامل یک پاراگراف کوتاه چند خطی از مقاله است و در آن خلاصه آنچه که در طی پروژه انجام شده است به مخاطب گزارش می شود. چکیده بایستی در عین کوتاه و مفید بودن، شامل تمامی نتایج اصلی حاصله باشد. پس از چکیده بخشی با عنوان Introduction یا معرفی آورده می شود که در آن به ارائه مقدمه ای در مورد اهمیت انجام پژوهش می پردازند. همچنین در این بخش پیشینه پژوهشی انجام شده در زمینه تحقیق مدنظر نیز آورده می شود. پس از این قسمت در بخش بعد با ارائه مطالبی در مورد روش تحقیق به توضیح متد انجام پروژه و مواد و متریال مورد استفاده می پردازند.

بخش روش تحقیق در مورد هر رشته و گرایش به صورت کاملا مجزا تالیف می شود. مهم ترین قسمت مقاله که همان نتایج و بحث  می باشد در بخش بعدی آورده می شود. در این قسمت تمام نتایج حاصله به صورت جزئیاتی و دقیق ذکر می شوند. بخش پایانی محتوای مقاله قسمت نتیجه گیری است. این قسمت هم همچون چکیده اغلب شامل یک پاراگراف کوچک است و نتیجه کلی کار را به صورت خلاصه بیان می کند. پس از اتمام محتوای مقاله، منابع مورد استفاده مطابق با تمپلت مجله آورده می شوند.

معتبرترین موسسه چاپ مقاله دکتری

معتبرترین موسسه چاپ مقاله دکتری

همانطور که گفتیم چاپ مقاله دکتری و همچنین چاپ مقاله برای دانشجویان دوران کارشناسی ارشد و سایر پژوهشگران بایستی با رعایت نکات تخصصی ویژه ای انجام شود. بسیاری از افراد به خصوص آنان که در این زمینه تجربه قبلی ندارند به دنبال یک موسسه چاپ مقاله isi معتبر جهت دریافت راهنمایی و مشاوره هستند.

ژورنال یاب مرکزی است که می تواند در این زمینه به شما کمک تخصصی ارائه دهد. متخصصان نگارش و چاپ مقاله این موسسه دانش آموخته رشته ها و گرایش های مختلف هستند. آنها غالبا با مدارج علمی بالا، خود دارای چندین مقاله isi و انواع مقالات داخلی در رزومه تحصیلی و کاری شان می باشند. این متخصصان صفر تا صد پروسه پذیرش و چاپ مقاله را برای شما توضیح و در این زمینه همراهی تان می کنند. ارائه خدمات موسسه ژورنال یاب به صورت تضمینی انجام می شود. به همین سبب اگر در زمینه صدور مجوز دفاع خود یا عدم داشتن یک رزومه تحصیلی قدرتمند دچار مشکل شده اید می توانید به خدمات مجموعه ما اطمینان کنید. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان کادر پشتیبانی ما تماس بگیرید.

بازگشت به بالا