برنامه‌های روز جهانی سیارک‌ در ایران Reviewed by Momizat on . روز جهانی سیارک‌ها چند‌سالی است به‌عنوان یک رویداد علمی بزرگ در سراسر جهان مخاطبان بسیاری یافته است. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی پیرامون خطر بالقوه سیارک‌هایی اس روز جهانی سیارک‌ها چند‌سالی است به‌عنوان یک رویداد علمی بزرگ در سراسر جهان مخاطبان بسیاری یافته است. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی پیرامون خطر بالقوه سیارک‌هایی اس Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » برنامه‌های روز جهانی سیارک‌ در ایران

برنامه‌های روز جهانی سیارک‌ در ایران

مجله نجوم، هماهنگ‌کننده برنامه‌های روز جهانی سیارک‌ در ایران

روز جهانی سیارک‌ها چند‌سالی است به‌عنوان یک رویداد علمی بزرگ در سراسر جهان مخاطبان بسیاری یافته است. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی پیرامون خطر بالقوه سیارک‌هایی است که احتمال برخورد با سیاره زمین را دارند. امسال، برای نخستین بار، ایران میزبان این رویداد علمی خواهد بود.
در سال ۱۳۹۳/۲۰۱۴ گریگوری ریچرز این رویداد را بنیان‌گذاری کرد تا در ۹ تیر ۱۳۹۴/ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ برای نخستین بار در سراسر جهان با همکاری بیش از ۷۰ کشور شاهد برگزاری گردهمایی منجمان و مردم عادی علاقه‌مند به دنیای سیارک‌ها باشیم. دوره دوم برگزاری روز جهانی سیارک‌ها سال گذشته برگزار شد. رویدادی بسیار باشکوه، با برنامه‌های متنوع که به آگاهی عمومی در باب سیارک‌ها و خطرات احتمالی آن‌ها برای سیاره ما می‌پرداخت. هر ساله در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ یا ۱۰ تیر ماه)، مصادف با سالگرد حادثه تونگوسکا (Tungaska) در روسیه چنین رویدادی برگزار می‌شود.
حادثه تونگوسکا به نظر خطرناک‌ترین حادثه‌ای است که در نتیجه برخورد مرگبار یک شهابسنگ رخ داده و منجر به آسیب‌هایی برای ساکنان زمینی شده است.
برنامه امسال روز جهانی سیارک‌ها در تاریخ جمعه نهم تیر ماه با هماهنگی مجله نجوم در تهران و دیگر شهرها با مشارکت گروه‌ها و انجمن‌های علاقه‌مند برگزار خواهد شد. جزئیات این برنامه به‌زودی منتشر خواهد شد. جمعه هشتم اردیبهشت، در غرفه مجله نجوم در برج میلاد تهران در این باره بیشتر با علاقه‌مندان به گفت‌وگو و هماهنگی خواهیم پرداخت.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا