آرژانتین نخستین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد Reviewed by Momizat on . آرژانتین نخستین ماهواره خود را به نام 'آرست ۱' از پایگاه 'کورو' واقع در گویان فرانسه (دریای کاراییب) با موفقیت به فضا پرتاب کرد. به گزارش روزنامه 'لا ناسیون'، ا آرژانتین نخستین ماهواره خود را به نام 'آرست ۱' از پایگاه 'کورو' واقع در گویان فرانسه (دریای کاراییب) با موفقیت به فضا پرتاب کرد. به گزارش روزنامه 'لا ناسیون'، ا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » دسته‌بندی نشده » آرژانتین نخستین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد

آرژانتین نخستین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد

769_CONAE

آرژانتین نخستین ماهواره خود را به نام ‘آرست ۱’ از پایگاه ‘کورو’ واقع در گویان فرانسه (دریای کاراییب) با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش روزنامه ‘لا ناسیون’، این ماهواره ساعت ۱۸ و چهل و سه دقیقه پنجشنبه (یک و ۱۳ دقیقه بامداد جمعه ایران) به فضا پرتاب شد.

‘خورخه کاپیتانیچ ‘رییس دفتر کابینه دولت آرژانتین در این باره گفت: آرست ۱ ماهواره ای با فناوری بومی آرژانتین و با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به تاخیر ۴۳ دقیقه ای پرتاب ماهواره، تصریح کرد: این ماهواره با موشک فرانسوی ‘آریان’ به فضا فرستاده شد و پس از جدا شدن از موشک در ۳۰۰ کیلومتری سطح دریا و در یک مدار انتقالی قرار گرفت.

کاپیتانیچ ادامه داد: از هم اکنون ما ۱۰ روز وقت داریم که این ماهواره را کنترل کرده و آن را به ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری زمین برسانیم و در مدار زمین ایست ور قرار دهیم .

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا