نظریه‌ی کشش خارجی Reviewed by Momizat on . بخصوص اين كه اين انبساط به طور ناگهاني افزايش يافته است. عده‌اي بر اين باورند كه اين انبساط را بايد با ثابت كيهان شناختي انيشتين توضيح داد و با فرض اين نظريه جه بخصوص اين كه اين انبساط به طور ناگهاني افزايش يافته است. عده‌اي بر اين باورند كه اين انبساط را بايد با ثابت كيهان شناختي انيشتين توضيح داد و با فرض اين نظريه جه Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » مقاله ها » نظریه‌ی کشش خارجی

نظریه‌ی کشش خارجی

591216_XC0Nus9b
بخصوص این که این انبساط به طور ناگهانی افزایش یافته است.

عده‌ای بر این باورند که این انبساط را باید با ثابت کیهان شناختی انیشتین توضیح داد و با فرض این نظریه جهان باید تا ابد به انبساط خود ادامه دهد. این نظریه امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما در کنار این، عده‌ای هم این نظریه را رد می‌کنند امّا توضیح قابل قبولی برای این پدیده ارائه نمی‌دهند.

در این مورد می‌توان از نظریه‌ی دیگری نیز بهره جست و آن اینست که به جای فرض ضد گرانش که می‌تواند نظم جهان را بر هم بزند بهتر است از نظریه‌ی نیروی کشش خارجی (گرانش خارجی) استفاده کرد. در این نظریه بر این موضوع تاکید می‌شود که در هنگام انفجار بزرگ ذرات بدون بار زیادی باید شکل گرفته و با سرعت نزدیک به نور در جهان منتشر شده باشند این ذرات فوق اولیه با دور شدن از محل انفجار در مکان‌های دورتر در اثر نیروی جاذبه‌ی گرانشی کم‌کم متراکم شده و در ورای دورترین کهکشان‌ها جای گرفته‌اند. با فرض این مطالب این اجرام بدون تشعشع الکترومغناطیسی، باید در حال بازگشت و یا توقف حرکت باشند که این نیروی گرانشی بزرگی را به بدنه‌ی جهان وارد می‌آورد. در کنار انبساط جهان داخلۀ این اجرام هم حالت انقباضی به خود گرفته و به سمت مرکز جهان در حال حرکتند و در مسیر حرکت تمام کهکشان‌های عالم را در خود خواهند بلعید. و جهان دوباره به حالت اولیه‌ی خود باز خواهد گشت.

منبع:پارس اسکای

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا