رصدخانه بین المللی کاشان چهار سال آینده بهره برداری می شود Reviewed by Momizat on . مدیر طرح رصدخانه ملی گفت: با حمایت دولت ، کار ساخت و تکمیل رصدخانه بین المللی کاشان تا چهار سال آینده به پایان می رسد. به گزارش ایرنا 'رضا منصوری' روز دوشنبه در مدیر طرح رصدخانه ملی گفت: با حمایت دولت ، کار ساخت و تکمیل رصدخانه بین المللی کاشان تا چهار سال آینده به پایان می رسد. به گزارش ایرنا 'رضا منصوری' روز دوشنبه در Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » رصدخانه بین المللی کاشان چهار سال آینده بهره برداری می شود

رصدخانه بین المللی کاشان چهار سال آینده بهره برداری می شود

81409049-6113445

مدیر طرح رصدخانه ملی گفت: با حمایت دولت ، کار ساخت و تکمیل رصدخانه بین المللی کاشان تا چهار سال آینده به پایان می رسد.

به گزارش ایرنا ‘رضا منصوری’ روز دوشنبه در نشست ‘توسعه علمی، بنیان توسعه’ در کاشان افزود: هشت رصدخانه بین المللی در دنیا درحال ساخت است که ایران و شهر کاشان پایگاه یکی از این هشت رصدخانه است.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه رصدخانه بین المللی کاشان می توان پل ارتباطی بین جزایر قناری، چین و هند با کشور ایران به وجود آورد.

منصوری گفت: قله «گرکش» در ارتفاعات شهر «کامو» کاشان از بهترین مکان های رصد نجومی جهان است که قابلیت های رصدی مهمی برای رصدخانه بین المللی کاشان به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۰ تن تجهیزات به بالای قله گرکش انتقال داده شده ، افزود: برای تسریع در عملیات ساخت این رصدخانه جاده ۱۱ و نیم کیلومتری از شهر کامو تا محل رصدخانه باید آسفالت شود که تاکنون هفت کیلومتر آن اجرا شده است.

بنیانگذار انجمن فیزیک ایران خاطرنشان کرد: رصدخانه ملی توسط محققان ایرانی احداث می شود تا نسل های آینده خود را باور و به آن افتخار کنند.

وی ادامه داد: مقدمات ایجاد رصدخانه ملی در سال ۸۲ آغاز شد و پس از اندازه گیری بیش از ۴۰ قله کوه در مناطق مختلف کشور ۱۲ سال طول کشید تا منطقه «کامو» کاشان به عنوان مناسب ترین مکان برای استقرار تلسکوپ های حرفه ای نجومی انتخاب شد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: موقعیت جغرافیایی ایران برای رصد نجوم، راهبردی است و پس از تکمیل این طرح، منجمان دیگر کشورها نیز می توانند از آن استفاده کنند و این فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا