کریستیانا کوچ به زمین بازگشت! Reviewed by Momizat on . کریستیانا کوچ کوردار طولانی ترین سفر فضایی زنانه است و حال موفق شده تا به زمین باز گردد. جزئیات این سفر را در ادامه مطالعه خواهید کرد. الکساندر اسکوورتسوف (Alex کریستیانا کوچ کوردار طولانی ترین سفر فضایی زنانه است و حال موفق شده تا به زمین باز گردد. جزئیات این سفر را در ادامه مطالعه خواهید کرد. الکساندر اسکوورتسوف (Alex Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » کریستیانا کوچ به زمین بازگشت!

کریستیانا کوچ به زمین بازگشت!

فضانورد زن

کریستیانا کوچ کوردار طولانی ترین سفر فضایی زنانه است و حال موفق شده تا به زمین باز گردد. جزئیات این سفر را در ادامه مطالعه خواهید کرد.

الکساندر اسکوورتسوف (Alexander Skvortsov) فضانورد روسی و لوکا پارمیتانو (Luca Parmitano) فضانورد اهل کشور ایتالیا همراه با کوچ به زمین بازگشتند. آنها ایستگاه فضایی بین المللی را صبح دیروز به وقت تهران ترک کرده و ۱۲:۴۲ بعد از ظهر به زمین رسیدند.

کپسول حامل این فضانوردان پس از باز کردن چترها فرود آرامی را در جنوب شرقی شهر دور افتاده جزقازغان (Dzhezkazgan) در کشور قزاقستان تجربه کرد.

کریستینا کوچ ۱۴ مارس ۲۰۱۹به همراه دو فضانورد دیگر سفر خود به ایستگاه فضایی بین المللی را شروع کرد. وی ۳۲۸ روز را در این ایستگاه گذراند و رکوردار بیشترین مدت زمان حضور در فضا به واسطه ی یک فضانورد زن شد. مأموریت فضایی طولانی مدت کوچ به محققان ناسا کمک می کند تا اثرات سفرهای فضایی این چنینی روی فضانوردان زن را آزمایش کنند و بر روی آن مطالعه کنند.

ای خانوم در طول مأموریت خود ۵۲۴۸ مرتبه به دور زمین چرخیده است و مسافتی در حدود ۱۳۹ میلیون مایل (۲۲۳۶۹۸۸۱۶ کیلومتر) را پشت سر گذاشته. کوچ در طول ۱۱ ماه اقامتش در ایستگاه فضایی بین المللی موفق شد اولین راهپیمایی فضایی زنانه را به عمل برساند. وی در کل شش راهپیمایی فضایی به انجام رساند و ۴۲ ساعت و ۱۵ دقیقه را بیرون از ایستگاه را پشت سر گذاشت.

پارمیتانو و اسکوورتسوف هر کدام ۲۰۱ روز را در فضا گذرانده اند. این دو فضانورد ژوئیه سال گذشته همراه با اندرو مورگان (Andrew Morgan) به فضا پرتاب شدند. مأموریت مورگان بیشتر طول کشید و حدودا دو ماه و نیم دیگر به زمین برمی‌گردد.

پارمیتانو با بازگشت به زمین، دومین مأموریت فضایی خود را به اتمام رساند. او ۳۶۷ روز را در فضا سپری کرده که بیشتر از کلیه ی فضانوردان آژانس فضایی اروپا (ESA) بوده است. وی چهار راهپیمایی فضایی انجام داد و مجموعاً ۳۳ ساعت را خارج از ایستگاه بین المللی سپری کرد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا