بودجه ی ناسا ۳ میلیارد دلار افزایش یافت! Reviewed by Momizat on .   در این مطلب در خصوص افزایش بودجه ی ناسا در سال مالی 2021 خواهیم گفت. با ما در این مطلب همراه باشید تا ببینیم علت افزایش بودجه چیست و ناسا چه تصمیماتی دار   در این مطلب در خصوص افزایش بودجه ی ناسا در سال مالی 2021 خواهیم گفت. با ما در این مطلب همراه باشید تا ببینیم علت افزایش بودجه چیست و ناسا چه تصمیماتی دار Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » بودجه ی ناسا ۳ میلیارد دلار افزایش یافت!

بودجه ی ناسا ۳ میلیارد دلار افزایش یافت!

 

بودجه ی ناسا در سال 2020در این مطلب در خصوص افزایش بودجه ی ناسا در سال مالی ۲۰۲۱ خواهیم گفت. با ما در این مطلب همراه باشید تا ببینیم علت افزایش بودجه چیست و ناسا چه تصمیماتی دارد؟

رقم ۲۵.۶ میلیارد دلار بودجه ی سال مالی ناسا به دستور رئیس جمهور این کشور است . ترامپ تلاش کرده است تا ۳ میلیارد دلار بیش از بودجه فعلی سال جاری مالی که ۲۲.۶ میلیارد دلار است درخواست کند. رقم درخواست شده اضافی به منظور تسریع توسعه ارسال فضانوردان به ماه است.

درخواست ۳ میلیارد دلاری ترامپ برای افزایش بودجه ناسا، آن را به بیشترین درخواست افزایش بودجه برای این سازمان در چند دهه گذشته تبدیل کرده است. این کار بازتابی از تلاش‌های مضاعف دولت ترامپ به منظور اطمینان از آمریکایی بودن فضانورد بعدی است که به ماه ارسال شود تا دستاوردی دیگر را به نام خود و کشورش ثبت کند. در همین راستا مدیر اجرایی ناسا به نام جیم برداستاین نیز به طور مکرر از هدف آژانس فضایی آمریکا به منظور ارسال فضانوردان آمریکایی به کره ماه سخن می‌گوید.

نام این پروژه آرتمیس است که بر اساس زمان‌بندی‌های ناسا، تا سال ۲۰۲۴ محقق می شود. البته با توجه به پیشرفت فعلی این پروژه به نظر می‌رسد که این سازمان کمی از برنامه عقب‌تر باشد. برداستاین اخیرا از طرف کنگره به دلیل درخواست افزایش ۱.۶ میلیارد دلاری بودجه مالی سال جاری ناسا تحت فشار قرار گرفته بود، ولی با توجه به درخواست رئیس جمهور ایالات متحده می‌تواند به افزایش بودجه امیدوارتر باشد.

طبق گزارش های منتشر شده و تحقیقات سایت وال استریت ژورنال، قابل بیان است که ناسا قصد دارد به پیشنهادات تولید ماه‌نشین‌های مورد نیاز خود برای پروژه آرتمیس به دست شرکت‌های دیگر گوش دهد تا این گونه بودجه سال ۲۰۲۱ خود را مدیریت کند. به همین دلیل است که این سازمان در حال همکاری با شرکای رسمی و شخص ثالث است تا اجزای رباتیک و ماه‌نشین‌های بی‌سرنشین را روی کره ماه آزمایش کند.

اطلاعیه ای کمی قبل از سوی ناسا به منظور دریافت پیشنهادات صنعتی برای ماه‌نشین پروژه آرتمیس ارائه داد که پس از دریافت چندین بازخورد، تغییراتی جدید در آن داد و آن را دوباره در مرداد منتشر کرد. نتیجه تلاش‌های ناسا، انتخاب چندین شریک تجاری به منظور حمل فضانوردان به ماه می‌شود که طی آن، اولین ارسال در سال ۲۰۲۴ و دومین ارسال نیز طی ماموریتی در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. از شرکت‌های احتمالی می‌توان به بوئینگ، اسپیس ایکس و بلو اوریجین اشاره کرد. دونالد ترامپ تصمیم دارد درخواست خود را روز ۲۱ بهمن تسلیم کنگره نماید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا