فرازمینی ها بدبو هستند! Reviewed by Momizat on . در این مطلب در خصوص ویژگی های حیات فرازمینی ها و احتمالات و نتایج تحقیقات جدید دانشمندان در این خصوص خواهیم گفت با ما همراه باشید. پژوهش های جدید به رهبری کلارا در این مطلب در خصوص ویژگی های حیات فرازمینی ها و احتمالات و نتایج تحقیقات جدید دانشمندان در این خصوص خواهیم گفت با ما همراه باشید. پژوهش های جدید به رهبری کلارا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » مقاله ها » فرازمینی ها بدبو هستند!

فرازمینی ها بدبو هستند!

فرازمینی ها بدبو هستند!

در این مطلب در خصوص ویژگی های حیات فرازمینی ها و احتمالات و نتایج تحقیقات جدید دانشمندان در این خصوص خواهیم گفت با ما همراه باشید.

پژوهش های جدید به رهبری کلارا سوسا سیلوا از دانشگاه MIT بیانگر آن است که احتمال آن وجود دارد که موجودات فرازمینی بوی خاصی داشته باشند.. محققان متوجه شده‌اند ماده «فسفین» احتمالاً نشانه‌ای از حیات بدون اکسیژن روی سیارات خارج از منظومه شمسی باشد. امکان مطالعه با تلسکوپ های فضایی برای بررسی این حیات وجود دارد.

فسفین گازی است بد بو که قابلیت آتش زایی دارد و همچنین برای انسان و تعدادی از موجودات سمی محسوب می شود.

هنگامی که نخستین سیارات خارج از منظومه شمسی کشف شدند این سوال به وجود آمد که آیا در آنها حیاتی  هر چند ابتدایی وجود خارجی دارد یا نه. این سیارات چه اندازه هستند؟ آیا این سیارات در خود آب مایع داشتند و در آخر اینکه آنها صخره‌ای بودند یا گازی؟ این سوالات اکنون بسیار شاخ و برگ پیدا کرده است و دیگر مانند آنچه گفتیم ساده و قابل پاسخگویی نیستند. و لزوم مدت طولانی تحقیقات را دارا هستند.

محققان با بررسی اتمسفر سیارات خارج از منظومه شمسی سعی دارند ترکیبات آنها را تشخیص دهند و تعیین کنند آیا نشانگرهای زیستی در آنها وجود دارد یا خیر. منظور از این نشانگرهای زیستی گازهایی هستند که با حیات ارتباط دارند مانند اکسیژن و متان.

به همین منظور دانشمندان MIT یک نشانگر زیستی عجیب به شکل «فسفین» را مورد مطالعه قرار دادند. این گاز از یک اتم فسفر و سه اتم هیدروژن تشکیل شده است. روی زمین بیشتر اشکال حیات ارتباطی با این گاز ندارند و بیشتر اوقات این گاز در روده گورکن و فضولات پنگوئن‌ها یافت می‌شود.

از سوی دیگر تولید «فسفین» کار بسیار سختی است. اما این گاز در فضا در اتمسفر مشتری و زحل وجود دارد. انرژی‌های عظیم موجود در اعماق اتمسفر سیارات به تشکیل این گاز منجر شده است. همچنین طوفان‌های عظیم آن را به سمت بالا هدایت کرده‌اند.

دانشمندان پس از بررسی ۱۶ هزار نشانگر زیستی متوجه شدند مولکول‌های بدبو فقط به وسیله باکتری و میکروب‌ها تحت شرایط خاصی در سیارات مشابه زمین به وجود می آیند.

از آنجا که «فسفین» در ارگانیسم‌های غیرهوازی (anaerobic) مانند اکسیژن رفتار می‌کند، محققان متوجه شدند اگر فسفین در اتمسفر یک سیاره و با غلظت متان در زمین وجود داشته باشد، می‌توان آن را از فاصله ۱۶ سال نوری رصد کرد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا