اولین فضانوردی که در فضا راهمپایی کرد فوت کرد! Reviewed by Momizat on . در این مطلب در خصوص خبر در گذشت اولین فضانوردی که در فضا به صورت معلق ماند و فضا را پیمود سخن خواهیم گفت و ایشان را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما باشید. الکس در این مطلب در خصوص خبر در گذشت اولین فضانوردی که در فضا به صورت معلق ماند و فضا را پیمود سخن خواهیم گفت و ایشان را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما باشید. الکس Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » اولین فضانوردی که در فضا راهمپایی کرد فوت کرد!

اولین فضانوردی که در فضا راهمپایی کرد فوت کرد!

اولین فضانوردی که در فضا راهمپایی کرد فوت کرد!

در این مطلب در خصوص خبر در گذشت اولین فضانوردی که در فضا به صورت معلق ماند و فضا را پیمود سخن خواهیم گفت و ایشان را معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما باشید.

الکسی لئونوف (Alexei Leonov)، فضانورد روسی و نخستین انسانی که اقدام به راهپیمایی در فضا کرد، پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

لئونوف سال ۱۹۶۵ از فضاپیمای خود بیرون آمد و با معلق شدن در فضا به مدت بیش از ۱۲ دقیقه نام خود را در تاریخ ثبت کرد. این اقدام جسورانه نزدیک بود به قیمت جان او تمام شود چون لباس فضانوردی او حین راهپیمایی فضایی باد کرده بود و او نمی توانست خود را درون فضاپیما بگنجاند.

اولین فضانوردی که در فضا راهمپایی کرد فوت کرد!

الکسی لئونوف پس از اتمام راهپیمایی در فضا در مورد زیبایی وصف ناشدنی تماشای زمین زیر پاهای خود حین وضعیت بی وزنی بیان کرد:

«نمی توانید این موضوع را درک کنید؛ فقط در صورتی که آنجا باشید می توانید عظمتش را بفهمید. تمام چیزهایی که شما را احاطه کرده اند ابعاد بسیار بزرگی دارند.»

لئونوف ۱۰ سال بعد در اولین ماموریت فضایی مشترک بین آمریکا و شوروی و همچنین نخستین همکاری فضایی بین المللی، در پروژه آپولو-سایوز نقش موثری ایفا کرد. در این ماموریت فضاپیمای آمریکایی آپولو و فضاپیمای روسی سایوز در مدار زمین به هم متصل شده و فضانوردان آنها با هم عملیات مشترک انجام دادند.

لئونوف می توانست به عنوان اولین فضانورد شوروی قدم بر ماه بگذارد اما این ماموریت کنسل شد. او پس از پایان دوره همکاری خود با برنامه فضایی شوروی، وارد کسب و کار خصوصی و دنیای سیاست شد.

وی در نویسندگی هم تبحر داشت و چند کتاب در زمینه های علمی و بیوگرافی به رشته تحریر در آورده. لئونوف در نقاشی هم دستی داشت و از آثار او در تمبرهای دوران شوروی سابق استفاده شده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا