آیا انسان ها جز سیاره زمین جای دیگری سکونت خواهند کرد؟ Reviewed by Momizat on . در این مطلب نظر برنده ی جایزه نوبل اخترشناسی را در خصوص سکونت در دیگر سیارات و فراخورشیدی ها مطالعه خواهیم کرد. با ما همراه باشید. «میشل مایور»، اخترشناس سوییسی در این مطلب نظر برنده ی جایزه نوبل اخترشناسی را در خصوص سکونت در دیگر سیارات و فراخورشیدی ها مطالعه خواهیم کرد. با ما همراه باشید. «میشل مایور»، اخترشناس سوییسی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » مقاله ها » آیا انسان ها جز سیاره زمین جای دیگری سکونت خواهند کرد؟

آیا انسان ها جز سیاره زمین جای دیگری سکونت خواهند کرد؟

آیا انسان ها جز سیاره زمین جای دیگری سکونت خواهند کرد؟

در این مطلب نظر برنده ی جایزه نوبل اخترشناسی را در خصوص سکونت در دیگر سیارات و فراخورشیدی ها مطالعه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

«میشل مایور»، اخترشناس سوییسی است که چند روز پیش به خاطر کشف نخستین سیاره فراخورشیدی برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۹ شد، عقیده او این است که انسان هرگز به خارج از منظومه شمسی سفر نخواهد کرد و به همین خاطر باید تغییرات اقلیمی را جدی بگیرد و تمرکز خود را بر زمین معطوف کند.

آیا انسان ها جز سیاره زمین جای دیگری سکونت خواهند کرد؟

مایور و «دیدیه کلاز» در سال ۱۹۹۵ «پگاسی۵۱» را به عنوان نخستین اگزوپلنت شناسایی کردند. اخترشناسان از آن زمان حدود ۴۰۰۰ سیاره با ویژگی های مشابه کشف کرده اند اما مایور مدعی است انسان هرگز پایش را روی آنها نخواهد گذاشت او بیان می کند:

بگذارید شفاف بگویم مهاجرت به اگزوپلنت ها در کار نخواهد بود. این سیاره ها در بهترین حالت چند سال نوری با ما فاصله دارند که با ابزارهای کنونی به معنی صدها میلیون روز است

مایوربر این باور است که به جای سرگرم شدن با رویای مهاجرت به این مناطق و سیارتا جایگزین، باید حواسمان به سیاره ی زمین باشد. از نظر او دیدگاه کسانی که می گویند اگر روزی زمین قابل سکونت نباشد به سیاره دیگری مهاجرت می کنیم، از اساس دیوانه وار است.

به نظر می رسد حق با مایور است. رقابت فضایی کنونی شاید پاسخی به بحران اقلیمی نباشد اما حواس بسیاری را از فجایع زیست محیطی که همین حالا زمین با آنها مواجه شده، پرت کرده است.

بسیاری امیدوارند تئوری هایی نظیر ماشین وارپ و کوانتوم سفرهای نوری را ممکن سازند، اما اگر این نظریات نادرست از آب درآیند یا به هر دلیلی قادر به عملی کردن آنها نباشیم آنگاه تنها گزینه زمینی خواهد بود که به واسطه تغییرات اقلیمی حال و روز خوشی ندارد.

ممکن است بعضی افراد به ماه و مریخ به عنوان سکونت های بعدی چشم داشته باشند اما ماه وسعت چندانی ندارد و مریخ هم علی رغم جاه طلبی های ایلان ماسک قابل سکونت نیست.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا