نشست ویژه روز جهانی سیارک، جمعه نهم تیرماه برگزار می‌شود Reviewed by Momizat on . امسال سومین سالی است که روز جهانی سیارک‌ به‌عنوان رویداد بزرگی در حوزه ترویج نجوم در سراسر جهان مخاطبان بسیاری یافته است. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی نسبت به خطر امسال سومین سالی است که روز جهانی سیارک‌ به‌عنوان رویداد بزرگی در حوزه ترویج نجوم در سراسر جهان مخاطبان بسیاری یافته است. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی نسبت به خطر Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » نشست ویژه روز جهانی سیارک، جمعه نهم تیرماه برگزار می‌شود

نشست ویژه روز جهانی سیارک، جمعه نهم تیرماه برگزار می‌شود

نشست ویژه روز جهانی سیارک، جمعه نهم تیرماه برگزار می‌شود

امسال سومین سالی است که روز جهانی سیارک‌ به‌عنوان رویداد بزرگی در حوزه ترویج نجوم در سراسر جهان مخاطبان بسیاری یافته است. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی نسبت به خطر بالقوه سیارک‌هایی است که احتمال برخورد با زمین را دارند. امسال، برای نخستین بار ایران با هماهنگی مجله نجوم میزبان این رویداد علمی خواهد بود.
بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته ویژه‌برنامه روز جهانی سیارک (Asteroid Day) جمعه نهم تیر ماه با همکاری مجله نجوم و باشگاه نجوم برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. محل دقیق برگزاری این رویداد در ساعات آینده اعلام خواهد شد.
ارائه سخنرانی‌هایی در خصوص اهمیت مطالعه و پژوهش در حوزه سیارک‌ها، بررسی ماهیت سیارک‌ها، شیوه رصد آن‌ها با تلسکوپ و دوربین دوچشمی و آشنایی با پروژه‌های علوم شهروندی مرتبط با سیارک‌ها در ضمن کارگاه‌ جست‌وجوی سیارک با حضور کاشفان ایرانی سیارک‌ها و گروه‌های همکار در چهارمین و پنجمین جنبش جست‌وجوی سیارک از بخش‌های مختلف این برنامه است.
در سال ۱۳۹۳/۲۰۱۴ گریگوری ریچرز رویداد روز جهانی سیارک را بنیان‌گذاری کرد تا در ۹ تیر ۱۳۹۴/ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ برای نخستین بار در سراسر جهان با همکاری بیش از ۷۰ کشور شاهد برگزاری گردهمایی منجمان و مردم عادی علاقه‌مند به دنیای سیارک‌ها باشیم. دوره دوم برگزاری روز جهانی سیارک‌ها سال گذشته برگزار شد. رویدادی بسیار پرمخاطب، با برنامه‌های متنوع که به آگاهی عمومی در باب سیارک‌ها و خطرات احتمالی برخورد آن‌ها برای سیاره ما می‌پرداخت. هر ساله در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ یا ۱۰ تیر ماه)، مصادف با سالگرد حادثه تونگوسکا در روسیه این رویداد برگزار می شود.
حادثه تونگوسکا به نظر می‌رسد خطرناک‌ترین حادثه ناشی از سیارک‌ها و شهابسنگ‌ها در دوران معاصر بوده است که در دهم تیر ۱۲۸۷ در نتیجه برخورد مرگبار شهابسنگ رخ داد و منجر به آسیب‌هایی برای ساکنان زمین شد.
گروه‌ها و انجمن‌های علاقه‌مند به مشارکت در این رویداد در سراسر کشور برای همکاری در برگزاری روز جهانی سیارک در شهر خود و کسب اطلاعات بیشتر و دریافت محتوای ترویجی لازم برای برگزاری این برنامه با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۲۱۲۵۲۴ دفتر مجله نجوم تماس بگیرند یا با این نشانی الکترونیک مکاتبه کنند: nojum@nojum.ir

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا