قیمت تلسکوپ حرفه ای ارزان Reviewed by Momizat on . تلسکوپ یکی از ضروری ترین ابزار برای تمامی افرادی است که به آسمان و دیدن زیبایی های آن علاقه دارند، داشتن یک تلسکوپ حرفه ای که بتوان اجرام و پدیده های آسمانی را تلسکوپ یکی از ضروری ترین ابزار برای تمامی افرادی است که به آسمان و دیدن زیبایی های آن علاقه دارند، داشتن یک تلسکوپ حرفه ای که بتوان اجرام و پدیده های آسمانی را Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » تلسکوپ » قیمت تلسکوپ حرفه ای ارزان

قیمت تلسکوپ حرفه ای ارزان

تلسکوپ یکی از ضروری ترین ابزار برای تمامی افرادی است که به آسمان و دیدن زیبایی های آن علاقه دارند، داشتن یک تلسکوپ حرفه ای که بتوان اجرام و پدیده های آسمانی را با دقت بیشتری مشاهده نمود، یکی از خواسته های تمامی علاقه مندان به زیبایی های آسمان خداوند است.

اما تهیه یک تلسکوپ حرفه ای نیازمند هزینه بسیار بالایی است، اما خوب اگر در بازار بگردیم می توانیم تلسکوپ هایی بیابیم که در عین حرفه ای بودن، نسبت به سایر تلسکوپ های حرفه ای، ارزان تر باسند. در ادامه مطلب ۵ مورد از بهترین و حرفه ای ترین تلسکوپ های ارزان قیمت را برای شما عزیزان معرفی نموده ایم. بازه قیمتی این تلسکوپ ها بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان است. بنابراین تمامی بودجه ها را می تواند پوشش دهد.

اما علاوه بر قیمت هنگام خرید تلسکوپ باید نکات بسیار مهمی را هم در نظر داشته باشید تا بتوانید یک خرید درست و اصولی را انجام دهید. برای کسب اطلاعت بیشتر برای خرید تلسکوپ می توانید به مطلب “راهنمای جامع خرید تلسکوپ خانگی” مراجعه نمایید.

معرفی تلسکوپ های حرفه ای و ارزان

تلسکوپ سلسترون مدل StarSense Explorer DX 130AZ

با سری StarSense سلسترون، رصد آسمان و پیدا کردن اجرام آسمان بسیار راحت‌تر می‌شود. مقر سمتی ارتفاعی و مستحکم، وزن تلسکوپ را به راحتی تحمل می‌کند. با توجه به ساختار تلسکوپ و مقر، این ابزار صرفاً به عنوان یک تلسکوپ رصد آسمان گزینۀ مناسبی است. مهم‌ترین ویژگی سه‌پایه و مقر سری StarSense این است که محل مخصوصی برای قرارگرفتن گوشی تلفن همراه شما طراحی شده که گوشی را هم‌راستا با لوله تلسکوپ نگه می‌دارد. پس از تنظیم و کالیبره کردن گوشی و مقر تلسکوپ، کافیست در نرم افزار مخصوص StarSense، جرم دلخواهتان را انتخاب کنید. نرم‌افزار با کمک الگوریتم LISA که نوعی از الگوریتم استفاده شده در مسیریابی ماهواره‌هاست، راستای حرکت را با نمایش فلش‌هایی به شما نشان می‌دهد. سپس به کمک جهت‌های راهنما، می‌توانید تلسکوپ را بچرخانید و با تنظیم دقیق‌تر، منظره‌ای فوق‌العاده را از پشت چشمی تلسکوپ تماشا کنید. پیچ‌های حرکت آهسته (میکرو) نیز امکان تنظیم دقیق تلسکوپ را فراهم می‌کنند. در ضمن می‌توانید جابه‌جایی اجرامِ درون میدان دید را که بر اثر چرخش زمین پدید می‌آید، راحت‌تر و سریع‌تر اصلاح کنید و جرم را دوباره در میدان دید تلسکوپ داشته باشید.

ویژگی‌ها

  • نوع اپتیک : نیوتونی

  • محدوده قطر دهانه : بین ۱۱۵ تا ۲۰۰ میلی‌متر

  • محدوده فاصله کانونی : بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر

  • نوع مقر : سمتی ارتفاعی

  • قیمت فروشنده: ۲۵,۰۰۰,۰۰۰

تلسکوپ کد F30070M

مدل «F30070» تلسکوپی بسیار ساده است که برای افراد تازه‌کار گزینه‌ی بسیار مناسبی به حساب می‌آید. این مدل برای رصدگران تازه‌کار گزینه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود. نام مدل این تلسکوپ نشان‌دهنده‌ی فاصله‌کانونی و قطر دهانه‌ی آن است. فاصله‌کانونی در این تلسکوپ ۳۰۰ و قطر دهانه ۷۰ میلی‌متر است. فاصله‌ی کانونی تلسکوپ درواقع با توجه به فاصله‌کانونی عدسی چشمی می‌تواند میزان بزرگنمایی تلسکوپ را تعیین کند. درواقع با تقسیم کردن فاصله‌کانونی عدسی شیئی تلسکوپ بر فاصله‌کانونی عدسی چشمی، میزان بزرگنمایی به دست می‌آید. هرچه تفاوت این دو عدد بیشتر باشد، بزرگنمایی نیز بیشتر است. درنتیجه می‌توانید با استفاده از چشمی موردنظر خود، بزرگنمایی تلسکوپ را به راحتی تغییر دهید. قطر دهانه نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تلسکوپ است. این ویژگی نشان‌دهنده‌ی توان گردآوری نور در این محصول است. هرچه قطر دهانه بزرگ‌تر باشد، گردآوری نور نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه شیء مورد رصد از وضوح بیشتری برخوردار می‌شود. همراه این تلسکوپ لوازم جانبی متعددی ارائه می‌شود تا کاربر به راحتی قادر به استفاده از آن باشد. مقر این تلسکوپ از نوع سمتی‌ارتفاعی است و در دو محور قابل‌تنظیم است که برای کاربران امکان جست‌‍‌وجو و رصد اشیاء دلخواه‌شان را فراهم می‌کند.

ویژگی‌ها

  • نوع اپتیک : شکستی آکروماتیک

  • محدوده قطر دهانه : تا ۸۰ میلی‌متر

  • محدوده فاصله کانونی : تا ۶۰۰ میلی‌متر

  • نوع مقر : سمتی ارتفاعی

  • قیمت فروشنده: ۳۶۰۰۰۰۰

تلسکوپ مدل کد FA_1004 به همراه میکروسکوپ

دارای یک میکروسکوپ ۴۵۰ برابری با عدسی شیشه است. بدنه میکروسکوپ پلاستیکی می باشد. x چشمی: دارای قدرت ۱۰ برابر ، لنز ۱۰۰x ، ۲۰۰x، ۴۵۰x x لنزهای تمام شیشه ای اصل ، مشاهده دقیق برتر x چشمی زوم ، تغییرات جزئی را مشاهده می کند. x تخم مرغ میگو و پروانه ، علاقه را افزایش می دهد x دستگیره های تمرکز واقع در بالای بازو x برجک هدف دوار با نشانگر قدرت دارد. x مرحله ، زیر برجک هدف چرخان x نیاز به ۲ برابر باتری AA ندارد x بازتاب آینه و نور دید x برای کودکان زیر ۸ سال میباشد.

ویژگی‌ها

  • اقلام همراه : دفترچه‌ راهنما

  • نوع اپتیک : نیوتونی

  • محدوده قطر دهانه : تا ۸۰ میلی‌متر

  • محدوده فاصله کانونی : تا ۶۰۰ میلی‌متر

  • نوع مقر : سمتی ارتفاعی

  • قیمت فروشنده: ۱۲۶۰۰۰۰

تلسکوپ مدل فاندل کد ۴۰۴۰۰

«F40040» از محصولات بسیار ساده‌ی برند fandel است که برای رصدگران تازه‌کار گزینه‌ی بسیار خوبی به حساب می‌آید. فاصله‌کانونی در این تلسکوپ ۴۰۰ و قطر دهانه ۴۰ میلی‌متر است. این مشخصات، فاکتورهای بسیار مهمی برای انتخاب تلسکوپ محسوب می‌شوند. فاصله‌ی کانونی تلسکوپ درواقع با توجه به فاصله‌کانونی عدسی چشمی می‌تواند میزان بزرگنمایی تلسکوپ را تعیین کند. درواقع با تقسیم کردن فاصله‌کانونی عدسی شیئی تلسکوپ بر فاصله‌کانونی عدسی چشمی، میزان بزرگنمایی به دست می‌آید. هرچه تفاوت این دو عدد بیشتر باشد، بزرگنمایی نیز بیشتر است. درنتیجه می‌توانید با استفاده از چشمی موردنظر خود، بزرگنمایی تلسکوپ را به راحتی تغییر دهید. قطر دهانه نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تلسکوپ است. این ویژگی نشان‌دهنده‌ی توان گردآوری نور در این محصول است. هرچه قطر دهانه بزرگ‌تر باشد، گردآوری نور نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه شیء مورد رصد از وضوح بیشتری برخوردار می‌شود. همراه این تلسکوپ لوازم جانبی متعددی ارائه می‌شود تا کاربر به راحتی قادر به استفاده از آن باشد.

ویژگی‌ها

  • نوع اپتیک : شکستی آکروماتیک

  • محدوده قطر دهانه : تا ۸۰ میلی‌متر

  • محدوده فاصله کانونی : تا ۶۰۰ میلی‌متر

  • نوع مقر : سمتی ارتفاعی

  • قیمت فروشنده: ۷۰۰,۰۰۰

تلسکوپ سلسترون مدل AstroMaster 90EQ

تلسکوپ شکستیASTROMASTER 90EQ یک تلسکوپ بسیار خوب و گزینه مناسب برای تازه‌کاران است. کیفیت بالای عناصر اپتیکی به کار رفته در این تلسکوپ، تصویری کاملاً واضح و با کنتراست بالا را ارائه می‌دهد. جوینده نقطه نور قرمز نصب شده به شما امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی سوژه مورد نظر خود را پیدا کرده و مشاهده کنید. فوکوسر دستگاه به راحتی و بسیار نرم حرکت می‌کند تا شما بتوانید فوکوس را به دقت تنظیم کنید. این تلسکوپ برای رصد ماه و سیارات فوق‌العاده کاربردی است و همچنین برای تماشای مناظر زمینی و طبیعت نیز ایده آل است. مقر و سه پایه سه پایه و مقر این ابزار از نوع استوایی است که کمی نسبت به سه‌پایه و مقرهای سمتی-ارتفاعی پیچیده‌تر است، و در عین حال دقت بالاتری هم نسبت به آنها دارد. اصلا نگران نباشید، این ابزار را می توان در مدت چند دقیقه و بدون هیچ گونه دانش تخصصی و بدون نیاز به هر گونه ابزار کاملاً راه‌اندازی و شروع به استفاده کرد. قطر هر پایه تلسکوپ ۱.۲۵ اینچ است که از فولاد ضدزنگ ساخته شده و به خوبی و به صورت پایدار و بدون لرزش وزن مقر و تلسکوپ را تحمل می‌کند. برخلاف مقرهای سری CG-2، در سری CG-3 هر دو محور به یک اندازه مقاوم و مستحکم و مجهز به دستگیره حرکت نرم و دقیق هستند. شما می‌توانید تمام لوازم جانبی مهم خود را روی سینی ارائه شده نگه دارید تا همیشه نزدیک شما باشند و هنگام نیاز از آنها استفاده کنید. ضمنا این مقر قابلیت اتصال موتور در محور بعد را دارد که می‌توانید آن را جداگانه تهیه کنید.

ویژگی‌ها

  • نوع اپتیک : شکستی آکروماتیک

  • محدوده قطر دهانه : بین ۸۰ تا ۱۱۵ میلی‌متر

  • محدوده فاصله کانونی : بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر

  • نوع مقر : استوایی

  • قیمت فروشنده: ۱۷۰۰۰۰۰۰

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • دیدگاه (1)

    ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا