طوفان های سیاره مشتری به وسعت ایالت آمریکا! Reviewed by Momizat on . طوفانی به بزرگی ایالت تگزاس در سیاره مشتری توسط فضاپیمای جونو ثبت شده است و اطلاعات قابل توجهی نیز از این سیاره به دست آمده است. این طوفان سایکلون در قطب جنوب م طوفانی به بزرگی ایالت تگزاس در سیاره مشتری توسط فضاپیمای جونو ثبت شده است و اطلاعات قابل توجهی نیز از این سیاره به دست آمده است. این طوفان سایکلون در قطب جنوب م Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » طوفان های سیاره مشتری به وسعت ایالت آمریکا!

طوفان های سیاره مشتری به وسعت ایالت آمریکا!

طوفان های سیاره مشتری به وسعت ایالت آمریکا!

طوفانی به بزرگی ایالت تگزاس در سیاره مشتری توسط فضاپیمای جونو ثبت شده است و اطلاعات قابل توجهی نیز از این سیاره به دست آمده است.

این طوفان سایکلون در قطب جنوب مشتری واقع شده و به شش طوفان مشابه دیگر پیوسته که همگی در این منطقه متمرکز شده اند. کشف این طوفان عظیم در تاریخ ۳ نوامبر و هنگام بیست و دومین عبور نزدیک جونو از نزدیک مشتری صورت گرفته است.

جونو یک فضاپیمای خورشیدی است، یعنی برای فعالیت به نور خورشید نیاز دارد. مهندسین ناسا چند هفته قبل متوجه شدند مدار گردش جونو به زودی از سایه طولانی مشتری عبور می کند و این عبور طولانی، فضاپیما را به طور کامل از کار خواهد انداخت.

ناسا توانست با سرعت بالایی راه حلی برای نجات جونو پیدا کند. آژانس فضایی مسیر حرکت فضاپیما را به گونه ای تغییر دادند که کمترین زمان ممکن را در سایه سپری کند و همین موضوع، به کشف این طوفان عظیم انجامید.

سال ۲۰۱۶ میلادی جونو برای اولین بار طوفان های مشتری را کشف کرد. در آن زمان ۶ طوفان در قطب جنوب و ۹ طوفان در قطب شمال فعالیت داشتند. محققین سؤالات زیادی در مورد این طوفان های عظیم دارند، به خصوص اینکه آیا موقتی هستند یا همواره در سطح این غول گازی حضور دارند.

کشف طوفان عظیم کنونی در بزرگ ترین سیاره منظومه شخصی نشان می دهد این سیاره همیشه درگیر این پدیده است. طوفان کنونی در مشتری به اندازه ایالت تگزاس آمریکا وسعت دارد اما هنوز در مقایسه با نمونه های دیگر، کوچک محسوب می شود. بعضی از این طوفان ها به اندازه کل آمریکا هستند و تصور اندازه آنها برای ساکنین زمین، بسیار دشوار خواهد بود.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا