سرعت حرکت قطب مغناطیسی شمال زمین کم شد! Reviewed by Momizat on . در این مطلب به جزئیات کاهش سرعت حرکت قطب مغناطیسی زمین در قسمت شمالی آن می پردازیم. این کاهش سرعت نگرانی های بابت ایجاد اختلالات به وجود آورده است که در ادامه ب در این مطلب به جزئیات کاهش سرعت حرکت قطب مغناطیسی زمین در قسمت شمالی آن می پردازیم. این کاهش سرعت نگرانی های بابت ایجاد اختلالات به وجود آورده است که در ادامه ب Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » سرعت حرکت قطب مغناطیسی شمال زمین کم شد!

سرعت حرکت قطب مغناطیسی شمال زمین کم شد!

قطب مغناطیسی زمین

در این مطلب به جزئیات کاهش سرعت حرکت قطب مغناطیسی زمین در قسمت شمالی آن می پردازیم. این کاهش سرعت نگرانی های بابت ایجاد اختلالات به وجود آورده است که در ادامه بیان می کنیم.

مطالعات اخیر نشان می دهند قطب مغناطیسی شمال زمین با سرعت زیاد از سمت شرق و از شمال کانادا به سمت روسیه در گردش است.

تغییر سریع قطب های مغناطیسی زمین نگرانی هایی را در مورد اختلال در مسیریابی، کارکرد GPSها، نیروهای نظامی و دیگر موارد ایجاد کرده است. قطب مغناطیسی شمال در دو دهه پیش با سرعت ۵۵ کیلومتر در سال به سمت روسیه در حرکت بوده، ولی طبق جدیدترین گزارشات سرعت آن به ۴۰ کیلومتر در سال کاهش پیدا کرده است.

قطب مغناطیسی شمال زمین تاثیر زیادی در کالیبره کردن GPS دارد و با اینکه از سال ۱۸۳۰ در حال حرکت بوده، ولی در چند سال اخیر حرکت آن افزایش داشته است. این پدیده پژوهشگران را وادار کرده تا به دنبال ارتقاء مدل جهانی مغناطیسی (WMM) باشند که سیستم های مسیریابی از آن استفاده می کنند.

میدان مغناطیسی زمین ، به علت از حرکت هسته بیرونی آن است که سبب ایجاد قطب های مغناطیسی پیشرفته در شمال و جنوب آن شده است. البته به دلیل فعل و انفعالاتی که درون سیاره خانگی ما در حال رخ دادن هستند، میدان مغناطیسی زمین در حال حاضر در فاز ادامه دار ضعیف به سر می برد که سبب حرکت قطب مغناطیسی شمال شده است.

محققان هنوز نمی دانند حرکت قطب مغناطیسی شمال زمین متوقف خواهد شد و یا به فاز قدرت بر خواهد گشت یا نه. تغییرات مغناطیسی زمین بدون اثرگذاری منفی روی حیات زمین در گذشته نیز رخ داده و ساکنین زمین نباید از این موضوع نگران باشند. البته پس از چنین تغییراتی توصیه می شود دستگاه های مسیریابی دوباره کالیبره شوند.

حرکت و جابه‌جایی قطب های مغناطیسی زمین مساله تازه ای نیست و بارها در تاریخ زمین رخ داده است. خاصیت مغناطیسی قطب های زمین به خاطر هسته بیرونی زمین است با گردش زمین حرکت می کند. این جریان های همرفتی سبب ایجاد جریان هایی در اطراف زمین شده و از آن در برابر بادها و ذرات باردار خورشید محافظت می کنند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا