کشف ستاره توسط نوجوان ۱۷ ساله در ناسا! Reviewed by Momizat on . یک نوجوان 17 ساله موفق شده است تا در 3 روز اول کاری خود در ناسا یک ستاره را کشف نماید و این موضوع از سوی ناسا منتشر شده است. جزئیات این کشف توسط نوجوان جوان به یک نوجوان 17 ساله موفق شده است تا در 3 روز اول کاری خود در ناسا یک ستاره را کشف نماید و این موضوع از سوی ناسا منتشر شده است. جزئیات این کشف توسط نوجوان جوان به Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » دانشمندان علم نجوم » کشف ستاره توسط نوجوان ۱۷ ساله در ناسا!

کشف ستاره توسط نوجوان ۱۷ ساله در ناسا!

کشف ستاره

یک نوجوان ۱۷ ساله موفق شده است تا در ۳ روز اول کاری خود در ناسا یک ستاره را کشف نماید و این موضوع از سوی ناسا منتشر شده است. جزئیات این کشف توسط نوجوان جوان به نام ولف کاکیر را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

ولف کاکیر (ٰبه انگلیسیWolf Cukier) که در حال گذراندن دومین دوره کاراموی در ناسا است، پس از ۳ روز از شروع دوره خود موفق شد سیاره‌ای جدید کشف کند که به دور دو ستاره می‌چرخد. این سیاره که «TOI 1338 b» نام دارد، ۷ برابر کره زمین جرم دارد. ستاره اولی که به دور آن می‌چرخد، حدود ۱۰ درصد بزرگ‌تر از خورشید بوده و دیگر ستاره چیزی در حدود یک سوم خورشید جرم دارد و کم‌نورتر است.

ولف کاکیر پس از گذراندن یک تابستان موفق در برنامه کارآموزی ناسا در تابستان ۲۰۱۸، بار دیگر به این برنامه دعوت شد تا این بار زیر نظر وزلین کوستوف (Veselin Kostov) دوره خود را به اتمام برساند. او در رابطه با توانایی‌ها کاکیر بیان می کند:

من به او توضیحی کلی و خلاصه از ماهیت کاری که انجام می‌دهیم دادم. بقیه کارهایی که او انجام داده را به تنهایی یاد گرفته است. او سرعت یادگیری بالایی دارد و بسیار سریع توانست درک خوبی از زمینه کاری ما به دست بیاورد.

در فصل تابستان پارسال که ولف با ماهواره TESS در حال کار بود. این ماهواره با هدف نظارت بر اگزوپلنت‌های عبوری ساخته شده است و سیاره‌ای که کاکیر پیدا کرده نیز در همین راستا قرار می‌گیرد. ماهواره TESS با نظارت و بررسی دقیق شدت روشنایی سیارات به صورت دوره‌ای، سیارات عبوری را شناسایی می‌کند. اما کاکیر با دسترسی داشتن به یک فریم ورک که به او اجازه می‌داد داده‌های TESS را طبقه‌بندی کنند، توانسته سیاره خود را کشف کند.

کوستوف بیان می کند او در کشفیاتش متوجه یک تصویر مشکوک شده اس و بعد از بررسی ۲-۳ ماه توانستیم تا ۹۹ درصد اطمینان بگوییم این یک سیاره است که به دور دو ستاره می‌چرخد. به گفته کوستوف، تنها به کمک ماهواره TESS می‌توان این سیاره‌ها را پیدا کرد. آینده کاکیر اما روشن خواهد بود و او امیدوار است بتواند در دانشگاه‌های پرستون یا MIT رشته اخترفیزیک را ادامه دهد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا