کهکشان راه شیری به شکل آبنبات چوبی شد! Reviewed by Momizat on . در تصویری که به تازگی از کهکشان راه شیری ثبت شده است مشاهده شده است که کهکشان راه شیری در بخش مرکزی به شکل یک آبنبات عصایی شکل درآمده است. این تصویر به کمک دستگ در تصویری که به تازگی از کهکشان راه شیری ثبت شده است مشاهده شده است که کهکشان راه شیری در بخش مرکزی به شکل یک آبنبات عصایی شکل درآمده است. این تصویر به کمک دستگ Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اجرام آسمانی » کهکشان راه شیری به شکل آبنبات چوبی شد!

کهکشان راه شیری به شکل آبنبات چوبی شد!

کهکشان راه شیری به شکل آبنبات چوبی شد!

در تصویری که به تازگی از کهکشان راه شیری ثبت شده است مشاهده شده است که کهکشان راه شیری در بخش مرکزی به شکل یک آبنبات عصایی شکل درآمده است.

این تصویر به کمک دستگاهی به نام GIZMO ثبت شده که مشاهدات چند تلسکوپ در طول موج‌های مختلف را باهم ترکیب کرده است و تصویری خارق‌العاده را ثبت نموده است. دانشمندان در سر دارند تا با بررسی نواحی مرکزی کهکشان راه شیری، کلکسیون گاز‌ها و ابرهای کم حرارت را بیشتر و بهتر بشناسند. چرا که این گاز‌ها و گرد و غبار، شاکله اصلی خورشید ما را تشکیل می‌دهند.

محققین به منظور تشکیل تصویر نهایی، داده‌های ثبت شده توسط چند تلسکوپ را تجمیع کردند. در ابتدا تصاویر مربوط به خود GIZMO پرداخته شد که در عکس، سبز رنگ هستند. پس از آن، داده‌های ماهواره هرشل آژانس فضایی اروپا به منظور بررسی درخشش گرد و غبار کم حرارت بررسی شد و از داده‌های GIZMO حذف شد.

پس از آن داده‌های مادون قرمز به دست آمده از دستگاه SCUBA-2 تلسکوپ جیمز کلارک مکسول به داده‌های GIZMO اضافه شد که با رنگ آبی در تصویر مشخص شده‌اند. در انتها نیز داده‌های رادیویی با طول موج‌های بلندتر که از موسسه علوم ملی کارل دریافت شده بود به تصویر اضافه شد و برای سهولت در تشخیص آن با رنگ قرمز به تصویر اصلی افزوده شد.

در نهایت با تجمیع این داده‌ها دانشمندان توانستند قلب پیچیده کهکشان راه شیری را بیشتر بشناسند. یوهانس اشتاگون (Johannes Staguhn) دانشمند ارشد پروژه GIZMO در این رابطه بیان می کند:

مرکز کهکشان ما، ناحیه‌ای معمایی است. به دلیل سرعت بالا در این قسمت، اجسام بیشتر از همیشه با هم برخورد می‌کنند. GIZMO این فرصت را در اختیار ما می‌گذارد که این ناحیه از کهکشان راه شیری را به کمک طول موج‌های ۲ میلیمتری بررسی کنیم. علاوه بر این، این دستگاه این فرصت را به ما می‌دهد تا با ادغام تصاویر ثبت شده با دیگر تلسکوپ‌ها، عکس‌های شگفت‌انگیزی خلق کنیم.

با نگاه به این تصویر، به این نتیجه می‌رسیم که نیروی خاصی از طبیعت در دل کهکشان جریان دارد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا