ناسا دستگاه تنفس مصنوعی ساخت! Reviewed by Momizat on . ناسا FDA را جهت دستگاه تنفس مصنوعی خود دریافت نمود. در ادامه ی مطلب جزئیات این دستگاه و اقدام ناسا را مشاهده و مطالعه خواهید کرد. ناسا بیشترین حوزه ی فعالیت و ت ناسا FDA را جهت دستگاه تنفس مصنوعی خود دریافت نمود. در ادامه ی مطلب جزئیات این دستگاه و اقدام ناسا را مشاهده و مطالعه خواهید کرد. ناسا بیشترین حوزه ی فعالیت و ت Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ناسا دستگاه تنفس مصنوعی ساخت!

ناسا دستگاه تنفس مصنوعی ساخت!

دستگاه تنفس ناسا

ناسا FDA را جهت دستگاه تنفس مصنوعی خود دریافت نمود. در ادامه ی مطلب جزئیات این دستگاه و اقدام ناسا را مشاهده و مطالعه خواهید کرد.

ناسا بیشترین حوزه ی فعالیت و تمرکزش بر فضا و فضاپیماها است. اما اکنون مشاهده می کنیم که در شرایط فراگیری کرونا، ناسا دستگاه تنفس مصنوعی طراحی کرده تا به نوعی کمبود آن را جبران نماید. اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این ونتیلاتورها را به شکل اضطراری مجاز اعلام کرده و بیمارستان‌ها از این پس می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) این دستگاه تنفس مصنوعی را تنها در عرض ۳۷ روز ساخت و آن را در اختیار FDA قرار داد تا مراحل تایید را پشت سر بگذارد. این ونتیلاتور نسبت به دیگر مدل‌های موجود هم از قطعات کمتری استفاده می‌کند و هم ساخت آن ساده‌تر است. سازمان غذا و داروی آمریکا هم به دلیل شرایط اضطراری استفاده از آن را مجاز اعلام کرده است. البته این حکم در شرایط بحرانی فعلی مجاز بوده و پس از این دوران، باید مراحل معمول دریافت تاییدیه را پشت سر بگذارد.

Fred Farina (فرد فارینا) مسئول ارشد پروژه‌های JPL ناسا درخصوص این دستگاه می گوید:

«درحال حاضر که ما به یک طراحی مشخص رسیده‌ایم، باید آن را هر چه زودتر در اختیار جامعه پزشکی و در نهایت بیماران قرار دهیم. به همین منظور ما استفاده از طراحی این ونتیلاتور در دوران بحرانی را رایگان کردیم و شرکت‌های سازنده نیازی نیست حق لیسانس آن را پرداخت کنند.»

این ونتیلاتور «VITAL» نام داشته و نسبت به مدل‌های دیگر بازار برتری‌های فاحشی دارد و به همین دلیل هم می‌توان آن‌ها را سریع‌تر ساخت و هم قطعات کمتری مصرف می‌کنند. یکی از مهندسین مکاترونیک ناسا در رابطه با ونتیلاتور بیان می کند:

«ما این پتانسیل را داریم تا زندگی انسان‌ها را نجات دهیم. انسان‌هایی که می‌شناسیم؛ همسایه‌ها یا خانواده خودمان. این فشاری که وجود دارد، فوق‌العاده است.»

قدم بعدی این گروه از محققین ناسا، یافتن تولید‌کننده‌ای در صنعت پزشکی است تا هرچه زودتر این دستگاه تنفس مصنوعی را به دست بیمارستان‌ها برساند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا