ستاره طارق و ارتباط آن با ناسا Reviewed by Momizat on . ستاره طارق نام یک ستاره خاص است که در احادیث و روایات دینی از آن نام برده شده است. از این ستاره و ظاهر شدن آن به عنوان یکی از نشانه های آخرالزمان یاد می شود. مو ستاره طارق نام یک ستاره خاص است که در احادیث و روایات دینی از آن نام برده شده است. از این ستاره و ظاهر شدن آن به عنوان یکی از نشانه های آخرالزمان یاد می شود. مو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اجرام آسمانی » ستاره طارق و ارتباط آن با ناسا

ستاره طارق و ارتباط آن با ناسا

ستاره طارق نام یک ستاره خاص است که در احادیث و روایات دینی از آن نام برده شده است. از این ستاره و ظاهر شدن آن به عنوان یکی از نشانه های آخرالزمان یاد می شود.

موضوع بحث امروز ما در خصوص همین ستاره است و می‌خواهیم ببینیم که چه شایعاتی درباره این ستاره وجود دارد و چه روایات و احادیثی در خصوص آن بیان شده است.

همچنین بررسی می‌کنیم که نظر ناسا در خصوص ستاره طارق چیست؟ با ما در ادامه همراه باشید.

ستاره طارق و روایات مربوط به آن

ستاره طارق به عنوان صیحه در قرآن نام برده شده است. و با ظهور خود سبب بارندگی، سیل، طوفان، زلزله، آتشفشان و غیره می شود. بر اساس روایات و احادیث، این ستاره، چندین بار در طول تاریخ پیامبران ظاهر شده است و سبب عذاب برای کافران و آزمایش الهی برای مومنان شده است.

برای مثال در زمان حضرت نوح با ظاهر شدن ستاره طارق، طوفان بزرگ به راه افتاد و کافران را هلاک کرد.

ارتباط ستاره طارق با شهاب سنگی که ناسا اخبار آن را اعلام کرد!

چندی قبل ناسا خبری را منتشر کرد که بر اساس آن اعلام شد که قرار است شهاب سنگی از نزدیکی زمین عبور کند. همین موضوع سبب شد که برخی تصور کنند این شهاب سنگ می تواند با ستاره طارق که در قرآن نام برده شده است مرتبط باشد و به نوعی شهاب سنگ را به ستاره طارق تشبیه کردند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته و بیانات و شواهدی که از سوی علمای علمی اعلام شده است این قضیه هیچ‌گونه ارتباطی با ستاره طارق ندارد زیرا این ستاره یک ستاره دنباله دار است و نشانه های خاصی دارد اما این شهاب سنگ تشابهی با ویژگی های ستاره طارق ندارد.

این شهاب سنگ بدون هیچگونه برخوردی با زمین از کنار آن عبور کرد و ارتباط میان آن و ستاره طارق به طور کلی منتفی شد. ستاره طارق همراه با نور و درخشش خاصی است و همچنین در زمان و مکان مشخصی نمایان خواهد شد. از آن جایی که ستاره طارق یک صیحه شناخته می شود، تشخیص آن توسط علمای دینی انجام می شود؛ اما شهاب سنگ مربوطه هیچ گونه ارتباطی با ستاره طارق نداشته است.

ستاره طارق و آخرالزمان

طارق به معنای شب گرد است و علت آن درخشش و نفوذ این ستاره در آسمان است. از این رو می توان ستاره طارق را یک شهاب، سیاره زهره، ستاره دنباله دار و … دانست. بنابراین نمی توان به طور دقیق گفت که ستاره طارق که از آن در قرآن در سوره ای به همین نام، نام برده شده است، لزوماً باید یک شهاب باشد. بنابراین این قضیه از سوی علمای دینی رد شده است. همچنین در سوره طارق، اشاره ای به نابودی زمین و یا برخورد ستاره طارق با آن در جهت رخ دادن آخر زمان ذکر نشده است؛ به همین جهت، نمی‌توان به طور دقیق گفت ستاره طارق نام یک ستاره معین است.

پس از ارتباط بین میان شهاب سنگی که چندی پیش از کنار زمین عبور کرد، با ستاره طارق، منتفی است و صرفاً اخباری برای جذب خواننده بوده است.

کلام پایانی

امیدوارم که در این مطلب با ستاره طارق آشنا شده باشید. در قران ستاره طارق آنقدر ارزشمند برشمرده شده است که بر آن سوگند یاد شده است. در سایت آسیاتک می توانید جدیدترین اخبار و بررسی های نجومی را مطالعه کنید. با ما در مسائل دیگر همراه باشید. شما از ویژگی های ستاره طارق چه می دانید؟ آیا شما هم اخبار روز نجوم را دنبال می‌کنید؟

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا