راهنمای جامع خرید تلسکوپ خانگی Reviewed by Momizat on . بسیار پیش آمده است که برای تهیه کادو برای فرزند دلبندمان یا کودکان دیگر دچار سردرگمی شده باشیم. امروزه اسباب بازی های متنوعی در رنگ ها و طرح های چشم نواز موجود بسیار پیش آمده است که برای تهیه کادو برای فرزند دلبندمان یا کودکان دیگر دچار سردرگمی شده باشیم. امروزه اسباب بازی های متنوعی در رنگ ها و طرح های چشم نواز موجود Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » تلسکوپ » راهنمای جامع خرید تلسکوپ خانگی

راهنمای جامع خرید تلسکوپ خانگی

بسیار پیش آمده است که برای تهیه کادو برای فرزند دلبندمان یا کودکان دیگر دچار سردرگمی شده باشیم. امروزه اسباب بازی های متنوعی در رنگ ها و طرح های چشم نواز موجود می باشند که می توانیم به عنوان هدیه برای کودکان و نوجوانان خریداری نماییم. اما مسلما ترجیح میدهیم هدیه ای برای عزیزانمان تهیه نماییم که درعین حال که جذاب هستند آموزنده هم باشند.

تلسکوپ خانگی می تواند یک هدیه شگفت انگیز برای نوجوانان و کودکان باشد. با هدیه دادن تلسکوپ علاوه بر اینکه لحظات بسیار زیبایی را برای خود و خانواده رقم میزنید می توانید زمینه ساز علاقه مندی فرزندتان به ستاره شناسی و فضا هم شوید و بدین ترتیب آینده زیبایی را برای او رقم بزنید.

و یا حتی ممکن است شما خودتان به فضا و نجوم علاقه مند باشید، بنابراین به راحتی با خرید یک تلسکوپ می توانید زیبایی های آفرینش را تماشا کنید و لذت ببرید. تلسکوپ، بزرگ بودن جهان هستی را در برابر کوچک بودن بشر به رخ می‌کشد. با نگاه از پشت اپتیک تلسکوپ زیبایی آسمان چندین برابر می‌شود. امروزه به‌راحتی امکان خرید تلسکوپ وجود دارد. اما نکته اینجاست که تنوع در انتخاب و خرید این ابزار ستاره‌شناسی به‌قدری زیاد است که انسان را سردرگم می‌کند.
اما برای تهیه یک تلسکوپ خانگی لازم است تا یک سری نکات را مد نظر قرار دهید تا بتوانید یک خرید خوب و لذت بخش داشته باشید و تلسکوپی متناسب با نیازتان تهیه کنید. با ما همراه باشید تا نکات کاملی در رابطه با تهیه تلسکوپ خانگی را بخوانید.

راهنمای خرید تلسکوپ خانگی

بهترین مارک تلسکوپ

تولید تلسکوپ یک کار بسیار حرفه‌ای بوده و نیاز به علم بالایی دارد. تنها می‌توان به تلسکوپ‌های شرکت‌های مشهور که درزمینهٔ تولید این ابزار نجومی فعالیت میکنند،اعتماد کرد. پس به‌هیچ‌عنوان به سراغ خرید از برندهای متفرقه نروید که ضرر خواهید کرد. فراموش نکنید که شما یک تلسکوپ می‌خرید نه دوربین شکاری.

قیمت در خرید تلسکوپ

تفاوت بسیار زیادی در قیمت خرید تلسکوپ خانگی با یک تلسکوپ حرفه‌ای وجود دارد. شاید این دو نمونه ازنظر جثه به هم شبیه باشند. اما کیفیت تصویر آن‌ها از زمین تا اسمان است. با خرید تلسکوپ ارزان هم نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.
اگر به دنبال خرید یک هدیه برای فرزند خود هستید، می‌توانید از یک تلسکوپ ساده شروع کنید. اما در موارد استفاده حرفه‌ای به‌هیچ‌عنوان کیفیت را قربانی قیمت نکنید.

لوازم جانبی تلسکوپ

هر چه لوازم جانبی همراه با تلسکوپ متنوع‌تر باشد، انعطاف‌پذیری تلسکوپ شما بیشتر است. پایه و چشمی‌های تلسکوپ در راحتی رصد ستارگان و کیفیت تصویر دریافتی بسیار مآثر هستند.

نوع  تلسکوپ

تلسکوپ‌ها در سه مدل بازتابی، شکستی و ترکیبی تولید می‌شوند. انتخاب هر مدل از این تلسکوپ‌ها بسیار تخصصی بوده و بسته به نیاز شما از این ابزار  بازمی‌گردد. توصیه می‌شود قبل از خرید از هرکدام از این سه نمونه ،با یک کارشناس نجومی مشورت کنید.

لنز اصلی تلسکوپ

اپتیک یا لنز قلب تپنده هر تلسکوپ است.می‌توان گفت عدسی اصلی‌ترین قطعه در تولید بهترین تلسکوپ محسوب می‌شود.این قطعه باید در بالاترین سطح کیفی قرار داشته باشد.
کیفیت و جنس اپتیک در شفافیت و کیفیت تصویر نهایی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. باز برمی‌کردیم به خرید از برندهای مطرح دنیا.

نکات تکملی خرید تلسکوپ

دیافراگم: مهمترین مشخصات یک تلسکوپ

مهمترین وجه هر تلسکوپ دیافراگم ، قطر مؤلفه نوری اصلی آن است که می تواند یک لنز یا یک آینه باشد. دیافراگم دامنه ، توانایی جمع آوری نور آن (چقدر تصویر را روشن می کند) و قدرت حل کننده آن (چقدر تیز به نظر می رسد) را تعیین می کند. هنگام یادگیری چگونگی انتخاب یک تلسکوپ ، دانستن همه چیز در مورد دیافراگم برای توانایی شما در دیدن آسمان شب بسیار مهم است.
این یعنی چی؟ هرچه دیافراگم بزرگتر باشد بهتر است. با یک تلسکوپ ۶ اینچی می توانید دهانه های ماه را به اندازه یک مایل در مسافت کوچک تشخیص دهید – نصف اندازه آنهایی که در یک اندازه ۳ اینچی قابل مشاهده هستند (در همان شرایط با استفاده از همان بزرگنمایی). همان دو ابزار که در یک شب بدون ماه به سمت یک کهکشان ضعف چرخانده شده اند ، داستانی حتی دراماتیک تر را برای ما بازگو می کنند. از آنجا که سطح یک آینه ۶ اینچی چهار برابر آینه ۳ اینچی است ، چهار برابر نور جمع می کند ، به این معنی کهکشان چهار برابر روشن تر به نظر می رسد. (از نظر نجوم ، ۱.۵ ریشتر روشن تر است.)

بزرگنمایی همه چیز نیست

ممکن است شما را غافلگیر کند ، اما دیافراگم تلسکوپ چیزی نیست که بزرگنمایی آن (“قدرت”) را تعیین می کند. برای اولین بار با دیدن یک تلسکوپ ، یک فرد تازه کار سؤال می کند ، “چه قدر بزرگ می شود؟” پاسخ این است: “هر مقدار که بخواهید”. هر تلسکوپ بسته به نوع چشمی که در انتهای چشم خود قرار داده اید می تواند طیف وسیعی از بزرگنمایی تقریبا نامحدود را ارائه دهد .
اما این فکر را نکنید که قدرتهای فوق العاده خوب به شما کمک خواهند کرد. دو عامل اصلی قدرت را نشان می دهد که با یک ابزار مشخص ، منظره مناسبی را نشان می دهد: دیافراگم (دوباره) و شرایط جوی .
فقط جزئیات بسیار زیادی در تصویر ایجاد شده توسط آینه اصلی یا لنزهای تلسکوپ وجود دارد ، بنابراین شما باید بزرگنمایی بهینه را برای دیدن این جزئیات بیابید – بدون اینکه بیش از حد از نور گرانبهای هدف استفاده کنید ، یک شیء کم نور را برای دیدن یا چرخاندن یک کم نور کنید. شیء روشن فقط یک تاری بزرگ.
به همین دلیل است که ناظران به طور کلی از قدرت کم برای جستجوی چیزهای ضعیف مانند کهکشان ها و سحابی ها استفاده می کنند و چیزی بیش از قدرت متوسط ​​برای چیزهای درخشان مانند ماه و سیارات نیست. همانطور که بزرگ کردن بیش از حد یک عکس ، به راحتی دانه های موجود در فیلم یا پیکسل های موجود در تراشه را نشان می دهد ، بنابراین بزرگنمایی بیش از حد نیز هدف شما را مبهم تر می کند.
قدرت چقدر است؟ یک قانون ساده برای یافتن بزرگنمایی مفید وجود دارد: ۵۰ برابر دیافراگم تلسکوپ در اینچ یا دو برابر دیافراگم آن در میلی متر . و این در صورتی است که دامنه اپتیکال کاملی داشته باشد و هوا در شب به طور غیرمعمول پایدار باشد.
این بدان معنی است که دامنه ۴ اینچی با کیفیت بالا (۱۰۰ میلی متر) نباید بیش از حدود ۲۰۰ برابر شود. برای چشم انداز این ، حتی یک ابزار کوچک که دارای اپتیک مناسب است ، حلقه های زحل یا کمربندهای اصلی ابر را روی مشتری نشان می دهد ، زیرا این موارد را می توان با بزرگنمایی ۷۵ برابر مشاهده کرد. از طرف دیگر ، اگر یک تلسکوپ کوچک فروشگاهی ۶۰ میلی متری را مشاهده کنید که دارای “۳۰۰ نیرو !!!” است ، می دانید که این یک تبلیغ اعجاب انگیز است و باید عاقلانه به جای دیگری بروید.

محاسبه ذره بین

اکنون حداکثر قدرت عملی را برای هر ساز خاص می دانید. اما چگونه می توانید آن را بدست آورید؟
هر دامنه دارای فاصله کانونی است ، یعنی در واقع فاصله از لنز اولیه یا آینه تا تصویری که شکل می دهد. (این همیشه به اندازه طول لوله نیست ، زیرا ، همانطور که بعداً خواهیم دید ، برخی تلسکوپ ها بطور نوری مسیر نور را در داخل “چند برابر” می کنند.) طول کانونی اغلب در آن چاپ یا حکاکی می شوید. قسمت جلویی یا عقب دامنه ، بسته به دیافراگم و نوع دامنه ، معمولاً بین ۴۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی متر است
به عنوان مثال ، مژه ها دارای فاصله کانونی هستند – مثال  ۲۵ میلی متر یا ۱۰ میلی متر. به سادگی فاصله کانونی دامنه را با قطعه چشم تقسیم کنید. این بزرگنمایی است به عنوان مثال ، یک فاصله با فاصله کانونی ۱۰۰۰ میلی متر ، با استفاده از یک چشمی ۲۵ میلی متری ، ۱۰۰۰/۲۵ = ۴۰ نیرو (یا ۴۰x) را به شما ارائه می دهد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا