در مورد شهاب سنگ چه می دانید؟ آیا انواع شهاب سنگ را می شناسید؟ Reviewed by Momizat on . شهاب سنگ به عنوان یک جسم آسمانی همیشه مورد توجه بوده است و تحقیقات زیادی از سوی منجمان و دانشمندان بر روی آن انجام شده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا با شهاب سنگ به عنوان یک جسم آسمانی همیشه مورد توجه بوده است و تحقیقات زیادی از سوی منجمان و دانشمندان بر روی آن انجام شده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا با Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اجرام آسمانی » در مورد شهاب سنگ چه می دانید؟ آیا انواع شهاب سنگ را می شناسید؟

در مورد شهاب سنگ چه می دانید؟ آیا انواع شهاب سنگ را می شناسید؟

شهاب سنگ به عنوان یک جسم آسمانی همیشه مورد توجه بوده است و تحقیقات زیادی از سوی منجمان و دانشمندان بر روی آن انجام شده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا با شهاب سنگ در تعریفی ساده آشنا شویم و ببینیم معروف ترین شهاب سنگ چه نام دارند و چه ویژگی هایی دارند؟

شهاب سنگ چگونه ایجاد می شود؟

ابتدا با تعریفی ساده از شهاب سنگ شروع می کنیم تا در قدم اول ببینیم که شهاب سنگ چیست و چگونه به وجود می آید؟

شهاب سنگ به سنگ هایی گفته می شود که در فضا وجود دارند و انواع مختلفی دارند. شهاب سنگ از مواردی است که در قرآن هم به آن اشاره شده و عموما به سنگی گفته می شود که هنگام ورود به جو زمین و سایر سیارات شروع به سوختن می کند. زمانی که سنگ های فضایی وارد جو می شوند، دستخوش فعل و انفعالات خواهند شد و شروع به سوختن می کنند.

شهاب سنگ تا زمانی در فضا سوخته شود و به سیاره برخورد نکند، به این نام شناخته می شود. زمانی که شهاب سنگ، به زمین برخورد کند، به نام سنگ آسمانی شناخته خواهد شد.

شهاب سنگ ها، پیش از ورود به جو، قسمت هایی از ستاره های دنباله دار، سیارک ها و یا سنگ های آسمانی که منفجر شده اند و به تکه های کوچک تر تبدیل شده اند، بوده اند.

انواع شهاب سنگ ها

در ادامه می خواهیم شما را با انواعی از شهاب سنگ های معروف آشنا کنیم و ببینیم که هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

شهاب سنگ الماسی

این نوع شهاب سنگ ها، ارزش زیادی دارند و ظاهر آن ها پس از نجات یافتن از تن آتش مشابه برشی از الماس، براق و شفاف دیده می شود.

علت ظاهر این شهاب سنگ، فشاری است که از سوی جو و فضا به آن وارد شده است.

شهاب سنگ طلایی

این شهاب سنگ ها از طلا، نیکل و آهن و پلاتین تشکیل شده اند. شهاب سنگ های طلایی نایاب هستند و ظاهری شبیه به سنگ طلا دارند.

این شهاب سنگ ها به نام کندریت هم شناخته می شوند و غالب مواد تشکیل دهنده ی آن ها، کربن است. فراوان ترین نوع شهاب سنگ ها، این نوع هستند که دما و فشار زیادی را متحمل شده اند. اکثر شهاب سنگ های برجا مانده از آسمان بر روی زمین، از نوع کربنی هستند.

شهاب سنگ های گرد

بیشترین نوع شهاب های موجود  که گرد هستند، در خانواده ی شهاب سنگ های کربنی قرار می گیرند. هنوز دقیقا علت گرد بودن آن ها مشخص نشده است اما ظاهر آن ها، برای کسانی که می خواهند فضا را بشناسند جذاب و قابل توجه خواهد بود.

سخن آخر

امیدواریم که در این مطلب با تعریف شهاب سنگ آشنا شده باشید و انواع آن ها را بهتر شناخته باشید. در سایر مطالب به صورت تخصصی تر درباره انواع شهاب سنگ ها بحث می کنیم. آسیاک را دنبال کنید تا از جدیدترین اخبار روز نجوم با خبر شوید. شما چه چیز جالبی از دنیای شهاب سنگ ها می دانید؟ آن را از طریق درج دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا