کهکشان باستانی تازه کشف شده ی منجمان! Reviewed by Momizat on . کهکشان راه شیری کهکشانی است که سیاره ی ما در آن قرار دارد اما به جز سیاره ی راه شیری، کهکشان های دیگری نیز وجود دارند. آیا کهکشانی باستانی تر از کهکشان ما وجود کهکشان راه شیری کهکشانی است که سیاره ی ما در آن قرار دارد اما به جز سیاره ی راه شیری، کهکشان های دیگری نیز وجود دارند. آیا کهکشانی باستانی تر از کهکشان ما وجود Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » کهکشان باستانی تازه کشف شده ی منجمان!

کهکشان باستانی تازه کشف شده ی منجمان!

کهکشان باستانی تازه کشف شده ی منجمان!

کهکشان راه شیری کهکشانی است که سیاره ی ما در آن قرار دارد اما به جز سیاره ی راه شیری، کهکشان های دیگری نیز وجود دارند. آیا کهکشانی باستانی تر از کهکشان ما وجود دارد؟ کهکشان های باستانی چه ویژگی هایی دارند و چرا منجمان به آن ها علاقمندند؟ با ما همراه باشید تا کشف جدیدترین کهکشان باستانی منجمان را بررسی نماییم و سخن آن ها را در خصوص این سیاره بررسی نماییم.

تعدادی از متخصصین نجوم موق شدند تا کهکشان های باستانی جدیدی که در فاصله ۱۱.۵ میلیارد سال نوری از ما و در محدوده طیف نوری که توسط بسیاری از تلسکوپ‌ها قابل ردیابی نیست، کشف کنند. اکتشاف این مجموعه قدیمی و بزرگ از ستارگان می‌تواند درک ما از نحوه شکل‌ گیری کهکشان‌ها در اوایل عمر جهان را با سوالات اساسی رو به رو کند.

زمانی که به آسمان شب و ستارگان در حال درخشش می نگریم در واقع فقط قسمتی از ستارگان که با نور مرئی می‌ درخشند را می‌ بینیم و ستارگانی که از ما بسیار فاصله دارند به لطف گسترش جهان از دید ما پنهان هستند.

با گسترش دنیا، ستارگان دور دست و کهکشان‌ها با سرعت سرسام‌آوری از ما دور می‌شوند. فاصله فزاینده ما با آن‌ها نوری که از طرفشان به سمت ما می‌آید را به صورت فیزیکی کش می‌آورد و باعث بیشتر شدن طول موج و نهایتا تبدیل آن به نور مادون قرمز می‌شود.

کهکشان های باستانی کشف شده

با اینکه نور مادون قرمز یا چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست، اما برخی از تلسکوپ‌ها هستند که برای ردگیری این سیگنال‌ها طراحی شده‌اند و بنابراین قادر به آشکارسازی کهکشان‌هایی هستند که تا به حال از دید ما پنهان مانده‌اند. ۳۹ کهکشان جدید هم با همین متد کشف شده‌اند.

کهکشان باستانی تازه کشف شده ی منجمان!

متخصصین نجوم انستیتوی نجوم دانشگاه توکیو ابتدا نتایج عجیبی در داده‌های به دست آمده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر برخوردند. سپس با استفاده از آرایه میلیمتری/زیر میلیمتری بزرگ آتاکاما (ALMA) و تلسکوپ بسیار بزرگی که در شیلی قرار دارد این نتایج را دقیق‌تر بررسی کردند.

در راستای این تحقیقات آن‌ها ۳۹ کهکشان عظیم کشف کردند که پیشتر هرگز دیده نشده بود و به خاطر فاصله زیاد و پوشیده شدن با غبار، نور بسیار ضعیفی داشتند. با وجود فاصله زیادی که این کهکشان‌ها با ما دارند می‌توان گفت نوری که از آن‌ها به ما رسیده تصویر میلیاردها سال پیش آن‌ها را نمایش می‌دهد. دانش فعلی انسان می‌گوید که کهکشانها در آن برهه تاریخ نباید انقدر عظیم بوده باشند.

به گفته تائو وانگ محقق این پروژه:

این اولین باری است که وجود چنین کهکشان های باستانی عظیمی در برهه دو میلیارد سال اول از عمر ۱۳.۷ میلیارد ساله دنیا تأیید شده است. این کهکشان‌ها قبلا از دید ما پنهان بوده‌اند. یافته‌های جدید با مدل‌های فعلی موجود از تکامل کیهانی در آن زمان مغایر است و می‌تواند جزئیات جدیدی به آن اضافه کند که تا به حال به آن دسترسی نداشته‌ایم.

newatlas

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا