آسمان در این هفته، ۱ خرداد تا ۸ خرداد Reviewed by Momizat on . شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده ایم... با ما همراه باشید کم کم با پایان فصل بهار و شروع فصل تابستان زمان آن رسیده است تا کوله بار رصدی خود را ببندید و شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده ایم... با ما همراه باشید کم کم با پایان فصل بهار و شروع فصل تابستان زمان آن رسیده است تا کوله بار رصدی خود را ببندید و Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۱ خرداد تا ۸ خرداد

آسمان در این هفته، ۱ خرداد تا ۸ خرداد

آسمان در این هفته، 1 خرداد تا 8 خرداد

شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده ایم…

با ما همراه باشید

کم کم با پایان فصل بهار و شروع فصل تابستان زمان آن رسیده است تا کوله بار رصدی خود را ببندید و به سوی آسمان های تاریک و به دور از شهر ها سفر کنید.

اگر در این شب ها در آسمان های تاریک قرار بگیرید و افق شرقی باز داشته باشید، با تاریک شدن کامل آسمان شاهد آن خواهید بود که بازوی کهکشان راه شیری و ستاره قلب العقرب در حال طلوع کردن است. در حدود ساعت ۲۳ سیاره زیبای زحل یا کیوان در ارتفاع مناسبی از افق جنوب شرقی قرار می گیرد که حتی این سیاره را می توانید با یک ابزار رصدی در شهر نیز رصد کنید. اگر در حدود ساعت ۲۳ به سمت جنوب شرقی باستید در ارتفاع حدودا ۲۰ درجه ای از افق می توانید سیاره زحل را به شکل یک جسم پر نور در آسمان ببینید.

بهتر است از فرصت استفاده کنیم و تا زمانی که سیاره مشتری را در آسمان داریم عبور قمر های آن از مقابل مشتری را از دست ندهیم.

در تاریخ دوشنبه ۱ خرداد سایه دو قمر آیو و اروپا از مقابل قرص مشتری عبور خواهد کرد. رصد این پدیده نیازمند بزرگنمایی بالا است. در ساعت ۲۰ سایه قمر اروپا وارد قرص مشتری می شود و پس از آن در ساعت ۲۱:۲۰ سایه آیو وارد آن می شود و تا ساعت ۲۳:۳۰ این پدیده قابل مشاهده است. برای رصد این رویداد کافی است سیاره مشتری را در آسمان بیابید و با ابزار رصدی خود به سمت آن نشانه بروید.

در صبحگاه ۳ خرداد شاهد مقارنه هلال پیر ماه شعبان و سیاره گریز پای عطارد هستیم.

اگر در صبحگاه این روز، قبل از طلوع خورشید به سمت شرق آسمان بایستید در حدود ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه سیاره عطارد و هلال زیبای ماه را خواهید دید، رصد هلال ماه با دوربین دو چشمی کوچک پیشنهاد می شود.

۵ خرداد زمان مشاهده هلال اول ماه مبارک رمضان ۱۴۳۸ ه.ق

پس از غروب خورشید ۵ خرداد ماه آماده دیدار با هلال شامگاهی رمضان ۱۴۳۸ شوید، به طور کلی این هلال در نیمه جنوبی کشور در شرایط ایده آل جوی با چشم غیر مسلح و در نیمه شمالی کشور با ابزار رصد مانند دوربین دوچشمی یا تلسکوپ های متوسط قابل رویت است. کسانی که قصد دارد این هلال را رصد کنند می بایست ابتدا محل غروب خورشید را نسبت به افق نشانه گذاری کنند و سپس کمی بعد از غروب خورشید به میزان ۱۰ درجه سمت چپ مکان غروب خورشید و در ارتفاع حدودا ۵ درجه ای از سطح افق را رصد کنند، پیشنهاد می شود ابتدا برای یافتن هلال از یک ابزار رصدی مانند دوربین دوچشمی کوچک استفاده کنید و پس از یافتن هلال، به دنبال آن بدون ابزار رصدی بگردید.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا