انفجار بیگ بنگ Reviewed by Momizat on . زمان در آغاز انفجار بزرگ در کمتر از یک ثانیه فضا و زمان به وجود آمدند نیروهای بنیادین (همچون نیروی گرانشی و الکترو مغناطیس ) ماهیت یافتند و باعث انبساط فضا شدند زمان در آغاز انفجار بزرگ در کمتر از یک ثانیه فضا و زمان به وجود آمدند نیروهای بنیادین (همچون نیروی گرانشی و الکترو مغناطیس ) ماهیت یافتند و باعث انبساط فضا شدند Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اصطلاحات علم نجوم » انفجار بیگ بنگ

انفجار بیگ بنگ

tm.php

زمان در آغاز انفجار بزرگ
در کمتر از یک ثانیه فضا و زمان به وجود آمدند نیروهای بنیادین (همچون نیروی گرانشی و الکترو مغناطیس ) ماهیت یافتند و باعث انبساط فضا شدند و ناگهان الکترون ها و ذرات بنیادین هسته (کوارک ها ) از برخورد پرتو ها پدیدار شدند .

بیش از سه دقیقه از مهبانگ نگذشته بود که کوارک ها به هم پیوستند و عناصر اصلی هسته ” پروتون و نوترون ” را به وجود آوردند . اما به خاطر حرارت بسیار بالای حاصل از مهبانگ الکترون هایی که به هسته می پیوستند فورا از هم فرو می پاشیدند .

۳۰۰ هزار سال طول کشید تا گوی آتشین حرارت خود را از دست بدهد . در این زمان الکترون ها و هسته ی اتم ها توانستند به یکدیگر بپیوندند و نخستین اتم سبک مانند هیدروژن را پدید آوردند .

۱۰۰ میلیون سال پس از مهبانگ نخستین ستاره ی غول پیکر شروع به نور افشانی کردند و یک میلیارد سال طول کشید تا نخستین کهکشان ها پدیدار آیند .

۵ میلیارد سال پیش (۱۰ میلیارد سال پس از انفجار بزرگ ) خورشید متولد شد و سیارات منظومه ی شمسی شروع به شکل گیری کردند .

۵/۳ میلیارد سال پیش نخستین علایم حیات میکروسکوپی در زمین آشکار شد .

۲۲۰ میلیون سال پیش دانیاسور ها پا به عرصه گیتی گذاشتند و دو میلیون سال پیش انسان ها ی اولیه به وجود آمدند .

۱۵ میلیارد سال از انفجار بزرگ گذشته و شما در حال مطالعه ی این وبلاگ هستید

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا