خداحافظی فضاپیمای کاسینی با قمر تیتان Reviewed by Momizat on . کاسینی که در طول ۱۳ سال گردش به‌دور سیاره زحل، ۱۲۶ بار از کنار تیتان عبور کرده بود، حالا باید در دیدار ۱۲۷اُم برای همیشه با این قمر اسرارآمیز خداحافظی کند. به گ کاسینی که در طول ۱۳ سال گردش به‌دور سیاره زحل، ۱۲۶ بار از کنار تیتان عبور کرده بود، حالا باید در دیدار ۱۲۷اُم برای همیشه با این قمر اسرارآمیز خداحافظی کند. به گ Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » خداحافظی فضاپیمای کاسینی با قمر تیتان

خداحافظی فضاپیمای کاسینی با قمر تیتان

خداحافظی فضاپیمای کاسینی با قمر تیتان

کاسینی که در طول ۱۳ سال گردش به‌دور سیاره زحل، ۱۲۶ بار از کنار تیتان عبور کرده بود، حالا باید در دیدار ۱۲۷اُم برای همیشه با این قمر اسرارآمیز خداحافظی کند.
به گزارش نجوم، به نقل از وبگاه ناسا، روز شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ فضاپیمای کاسینی برای آخرین بار از کنار قمر تیتان عبور خواهد کرد. این گذر آخرین فرصت کاسینی برای رصد دریاچه‌ها و دریاهای هیدرکربنی تیتان است که در نزدیکی قطب شمال آن گسترده شده‌اند. هم‌چنین این آخرین شانس کاسینی برای به‌کار بردن رادار قدرتمندش و تهیه تصاویر دقیق از سطح قمر، با وجود جو غلیظ آن است. کاسینی در طی این گذر، از فاصله ۹۷۹ کیلومتری سطح تیتان، با سرعت نزدیک به ۲۱ هزار کیلومتر بر ساعت عبور خواهد کرد.
برای آخرین بار رادار کاسینی به دنبال تغییرات در دریاچه‌ها و ترکیبات تیتان می‌گردد. این رادار هم‌چنین برای آخرین بار «جزیره جادویی» تیتان را بررسی خواهد کرد. این جزیره در میان یکی از دریاهای قمر قرار دارد و ویژگی‌های اسرارآمیزی دارد. ظاهر این جزیره در طی گذرهای کاسینی از کنار تیتان تغییراتی داشته است. دانشمندان امیدوارند که بتوانند در این گذر پایانی اطلاعات جدیدی به‌دست بیاورند که به آنان کمک کند بفهمند این عارضه‌ در سطح تیتان چیست٬ امواج، حباب‌های نیتروژنی، ذرات شناور و یا کاملا پدیده‌ متفاوتی است.
با نزدیک شدن فضاپیما به تیتان، جاذبه قمر مدار کاسینی را به‌سوی اطراف زحل کج خواهد کرد و این فضاپیما در مداری به‌دور سیاره زحل قرار می گیرد که از فاصله میان سیاره و حلقه‌های آن می‌گذرد؛ و پس از چندین بار عبور از این فضا، قرار است مأموریت فضاپیمای کاسینی در ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ با سقوط به جو سیاره زحل پایان یابد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا