بانوی فضانورد رکورد حضور را در فضا شکست Reviewed by Momizat on . پگی ویتسون، بانوی امریکایی فضانورد، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ موفق شد رکورد مجموع زمان حضور را در فضا بشکند. به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا، پگی ویتسو پگی ویتسون، بانوی امریکایی فضانورد، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ موفق شد رکورد مجموع زمان حضور را در فضا بشکند. به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا، پگی ویتسو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » بانوی فضانورد رکورد حضور را در فضا شکست

بانوی فضانورد رکورد حضور را در فضا شکست

بانوی فضانورد رکورد حضور را در فضا شکست

پگی ویتسون، بانوی امریکایی فضانورد، روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ موفق شد رکورد مجموع زمان حضور را در فضا بشکند.

به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا، پگی ویتسون درمجموع مأموریت‌هایش تاکنون بیش از ۵۳۴ روز و ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه در فضا حضور داشته است. رکورد قبلیِ مجموع زمان حضور در فضا متعلق به جف ویلیامز، فضانورد امریکایی، بود. با توجه به اینکه مأموریت فعلی این بانوی فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی تمدید شده است و هنوز ادامه دارد، او می‌تواند رکورد خود را تا پنج ماه دیگر افزایش دهد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده و دخترش ایوانکا ترامپ روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به‌وقت تهران در تماسی تلفنی با پگی ویتسون این رکوردشکنی را به او تبریک گفتند.

این رکوردشکنی تنها افتخار پگی ویتسون نیست. او چندین افتخار مهم دیگر را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. خانم ویتسون نخستین فضانورد زنی بود که به فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید. همچنین او نخستین فضانورد زنی بوده است که دو بار فرماندهی این ایستگاه را بر عهده داشته است. همچنین، پگی رکورد راهپیمایی فضا در میان بانوان فضانورد را در اختیار دارد. او در طی چندین بار راهپیمایی فضایی، درمجموع ۵۳ ساعت را خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال راهپیمایی فضایی بوده است. طبق برنامه‌ریزی قرار است این بانوی فضانورد در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ راهپیمایی فضایی دیگری انجام دهد و باز رکوردهای جدیدی ثبت کند.

خانم ویتسون، دارای دکتری در رشتۀ زیست‌شیمی است و فعالیت خود در سازمان ناسا را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرده است. در ابتدا در بخش‌های پژوهشی سازمان ناسا مشغول به فعالیت بود تا اینکه در سال ۱۳۷۵ به‌عنوان فضانورد انتخاب شد. او در سال ۱۳۸۱ برای نخستین‌بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا