اسپیس ایکس به ماه محموله خواهد فرستاد! Reviewed by Momizat on . می خواهیم به موضوع انتخاب اسپیس ایکس بپردازیم که برای انتخاب محموله های مختلف به مدار ماه برگزیده شده است و ناسا در این مورد توضیحاتی را ارائه داده است که مشاهد می خواهیم به موضوع انتخاب اسپیس ایکس بپردازیم که برای انتخاب محموله های مختلف به مدار ماه برگزیده شده است و ناسا در این مورد توضیحاتی را ارائه داده است که مشاهد Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » اسپیس ایکس به ماه محموله خواهد فرستاد!

اسپیس ایکس به ماه محموله خواهد فرستاد!

می خواهیم به موضوع انتخاب اسپیس ایکس بپردازیم که برای انتخاب محموله های مختلف به مدار ماه برگزیده شده است و ناسا در این مورد توضیحاتی را ارائه داده است که مشاهده خواهید کرد.

تنها چند سال آینده شاهد خواهیم بود که اسپیس ایکس محموله هایی را به فراتر از ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد و ناسا در یک قرارداد این کمپانی را مسئول ارسال محموله های حیاتی، تجهیزات آزمایشات علمی و دیگر محموله ها به دروازه ماه برگزیده است. دروازه ماه قرار است به عنوان نقطه شروعی برای ماموریت ها به سمت قطب جنوب ماه تحت مأموریت آرتمیس منجر شود.

پروژه آرتمیس بازگشت انسان ها به ماه را امکان پذیر خواهد کرد اما این بار انسان ها به قسمتی از ماه دست پیدا می کنند که تاکنون هیچ بشری به آن پا ننهاده است. قطب جنوب ماه. یکی از بخش های پروژه آرتمیس مدار گردی است که با گردش به دور ماه امکانات زیادی از جمله آزمایش های علمی را ممکن می کند. علاوه بر این سفینه ای که قرار است روی ماه فرود آید ابتدا به مدارگرد متصل شده و سپس به سمت قطب جنوب ماه روانه می شود.

اسپیس ایکس قرار است حداقل دو ماموریت را در زمانی که ایستگاه مداری ماه شروع به کار کرد انجام دهد. متخصصان ناسا می خواهند کار ساخت ایستگاه مدار گرد را از سال ۲۰۲۲ کلید بزند.

اسپیس ایکس از مدلی از کپسول دراگون بهره می برد که با نمونه ای که در ماموریت های ایستگاه فضایی استفاده می شود متفاوت است. این کپسول قادر است بیش از ۵ تن بار را به سمت ماموریت دروازه ماه بفرستد. با هدف ارسال کپسول از راکت فالکون هِوی اسپیس ایکس استفاده خواهد شد.

کپسول های دراگون که به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شوند به مدت تنها چند هفته به این ایستگاه متصل می مانند. اما کپسول های ارسال شده به سمت ماه برای ۶ تا ۱۲ ماه به ایستگاه مداری آرتمیس متصل خواهند ماند.

مدیر عملیات اسپیس ایکس درباره این همکاری با ناسا بیان کرده است:

«بازگشت به ماه و پشتیبانی از کاوش های فضایی آینده نیاز به تحویل مقرون به صرفه مقادیر قابل توجهی محموله دارد. به واسطه مشارکت ما با ناسا، اسپیس ایکس محموله های حیاتی و تحقیقات علمی را از سال ۲۰۱۲ به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده و اکنون این افتخار را داریم که فعالیت های خود را در فراتر از مدار زمین ادامه دهیم و محموله آرتمیس را به دروازه [ماه] حمل کنیم».

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا