قطر لبه های کهکشان راه شیری اندازه گیری شد! Reviewed by Momizat on . در ادامه ی این مطلب با ما باشید تا اطلاعات تازه به دست آمده از جزئیات کهکشان راه شیری را بیای شما شرح دهیم. در کشور انگلستان تیمی مجرب از دانشمندان و محققان علم در ادامه ی این مطلب با ما باشید تا اطلاعات تازه به دست آمده از جزئیات کهکشان راه شیری را بیای شما شرح دهیم. در کشور انگلستان تیمی مجرب از دانشمندان و محققان علم Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اجرام آسمانی » قطر لبه های کهکشان راه شیری اندازه گیری شد!

قطر لبه های کهکشان راه شیری اندازه گیری شد!

کهکشان راه شیری

در ادامه ی این مطلب با ما باشید تا اطلاعات تازه به دست آمده از جزئیات کهکشان راه شیری را بیای شما شرح دهیم.

در کشور انگلستان تیمی مجرب از دانشمندان و محققان علم نجوم موفق شدند تا  دورترین نقطه کهکشان راه شیری را شناسایی کنند که تعیین کننده ی قطر آن است. قطر کهکشان راه شیری برابر با ۱.۹ میلیون سال نوری با خطای مثبت یا منفی ۰.۴ میلیون سال نوری اندازه‌گیری شده است.

اخترشناسان دانشگاه دورهام در انگلستان با استفاده از کهکشان‌های نزدیک به کهکشان راه شیری موفق به چنین کشفی شده‌اند. این کشف کمک بزرگی به آینده ستاره شناسی خواهد کرد و می‌تواند باعث شناسایی ویژگی‌های دیگر کهکشان راه شیری با دقت بالا شود.

تیم دانشگاه دورهام برای بررسی این موضوع که کهکشان‌ها چگونه شکل می‌گیرند از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری استفاده کردند. در این تحقیق روی شکل‌گیری دو کهکشان نزدیک بهم تمرکز شده. جاذبه دو کهکشان نزدیک بهم باعث کشیدن شدن آن‌ها به سوی یکدیگر می‌شود.

زمانی که از هاله تاریک کهکشان خارج شویم، سرعت سایر کهکشان‌های کوچک کاهش پیدا می‌کند. این موضوع به اخترشناسان کمک کرد که دورترین نقطه کهکشان راه شیری که در فاصله ۹۵۰ هزار سال نوری از مرکز آن قرار دارد را کشف کنند.

در ادامه قسمتی از مقاله را مشاهده می کنید:

«در بسیاری از تحلیل‌های صورت گرفته در رابطه با هاله کهکشان راه شیری، مرز بیرونی آن به عنوان یک محدودیت اساسی در نظر گرفته شده. اگرچه انتخاب سلیقه‌ای است، اما ما در این مقاله ترجیح داده‌ایم لبه بیرونی فیزیکی را تعریف کنیم. ما مرز توزیع ماده تاریک زیرین را به هاله ستاره‌ای قابل مشاهده و جمعیت کهکشان کوتوله پیوند داده‌ایم.»

ستاره شناس دانشگاه جان هاپکینز، «رزماری وایس» اعلام کرده که کشف قطر کهکشان راه شیری باعث می‌شود اخترشناسان قادر به دستیابی به سایر ویژگی‌های این کهکشان باشند.

برای نمونه کشف این قطر، به دانسته های ما از کهکشان‌ هایی که در اطراف کهکشان راه شیری در حال چرخش هستند، کمک می‌کند. اکنون نزدیک به ۶۰ کهکشان در اطراف راه شیری شناسایی شده‌اند و پیش بینی می شود این کشف جدید، سبب به شناخت کهکشان‌های بیشتری شود.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • دیدگاه (1)

    ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا