ناسا به مریخ هلیکوپتر می فرستد! Reviewed by Momizat on . در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص ارسال هلیکوپتر به سیاره ی مریخ برای شما توضیح دهیم که جزو اهداف کوتاه مدت ناسا محسوب می شود. هلیکوپتر کودکی به در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص ارسال هلیکوپتر به سیاره ی مریخ برای شما توضیح دهیم که جزو اهداف کوتاه مدت ناسا محسوب می شود. هلیکوپتر کودکی به Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ناسا به مریخ هلیکوپتر می فرستد!

ناسا به مریخ هلیکوپتر می فرستد!

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص ارسال هلیکوپتر به سیاره ی مریخ برای شما توضیح دهیم که جزو اهداف کوتاه مدت ناسا محسوب می شود.

هلیکوپتر کودکی به همراه کاوشگر استقامت از سوی ناسا آماده ی ارسال به مریخ است. هلیکوپتر مذکور وزنی معادل ۱۸۰۰ گرم دارد. به تازگی روی کاوشگر نصب شده و با استفاده از انرژی خورشیدی روی سیاره سرخ در این سیاره پرواز می کند.

کاوشگر استقامت (Perseverance) پیشرفته‌ترین رباتی است که مهندسان ناسا تا کنون برای اکتشاف در مریخ طراحی کرده‌اند و با ابزارهای قدرتمندش سیاره همسایه ما را از جهات مختلف بررسی خواهد کرد. در حالی که حدود سه ماه به موعد پرتاب این کاوشگر باقی مانده، آزمایشگاه JPL ناسا با نصب هلیکوپتر مریخ زیر بدنه کاوشگر آنرا یک گام به نهایی شدن نزدیکتر کرده است.

این هلیکوپتر قسمت با ارزشی از پروژه مریخ ۲۰۲۰ است و در صورت موفقیت بشر برای اولین بار پرواز کنترل شده در سیاره‌ای دیگر را ثبت و تجربه می کند. پس از رسیدن فضاپیما به مریخ، کاوشگر با طی کردن مسافتی ۱۰۰ متری طی سه ماه بعضی بررسی‌های اولیه را انجام خواهد داد و پس از آن نوبت به پرواز هلیکوپتر می‌رسد. آزمایشگاه JPL درخصوص این موضوع بیان می کند:

هلیکوپتر تا زمان استقرار در دهانه Jezero برای تامین انرژی به کاوشگر وابسته است اما پس از آن از طریق پنل خورشیدی انرژی موردنیازش را تامین می‌کند. این پنل روی پروانه‌های دو قلویی نصب شده که خلاف جهت هم می‌چرخند.

وزن این هلیکوپتر بیش از ۱۸۰۰ گرم نخواهد شد و پروانه‌های ۴ متری توان لازم را برای به حرکت کردن و پرواز را دارا هستند. هلیکوپتر جدای از سیستم پرواز به تجهیزات ویژه ی دیگری برای انجام تحقیقات تجهیز نشده و به جمع‌آوری نمونه یا تحلیل خاصی مشغول نمی شوند.

در یک نگاه کلی هدف ناسا از ارسال این هلیکوپتر به این ماموریت، بررسی شرایط پرواز در اتمسفر رقیق و نازک مریخ است. از اینرو شکست یا موفقیت هلیکوپتر در برنامه های آتی این آژانس فضایی برای تولید نمونه‌های پیشرفته‌تر به منظور کاوش سریع مریخ و سیاره‌های دیگر تاثیر ارزشمندی خواهد گذاشت.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا