طراحی جدید دستکش فضانوردان Reviewed by Momizat on . در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرح مفهومی دستکش های تازه برای فضانوردان را به شما معرفی کنیم. این طرح از سوی آژانس فضایی اروگا معرفی گردیده که در ادام در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرح مفهومی دستکش های تازه برای فضانوردان را به شما معرفی کنیم. این طرح از سوی آژانس فضایی اروگا معرفی گردیده که در ادام Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » طراحی جدید دستکش فضانوردان

طراحی جدید دستکش فضانوردان

دستکش فضانوردی

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا طرح مفهومی دستکش های تازه برای فضانوردان را به شما معرفی کنیم. این طرح از سوی آژانس فضایی اروگا معرفی گردیده که در ادامه جزئیات آن را مطالعه خواهید کرد.

طرح مفهومی دستکش فضانوردی جدید از سوی آژانس فضایی اروپا (ESA) رونمایی شد. این دستکش نه تنها از دستان فضانوردان در محیط خلاء محافظت می‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه کنترل کردن پهپادها به کمک ژست‌های حرکتی را می‌دهد.

آژانس فضایی اروپا تصویری از طرح مفهومی دستکش فضانوردی آینده خود به نام «Power Glove» منتشر کرده و می‌گوید هدف اصلی آن، محافظت از دستان فضانورد در محیط خلاء است. اما کارکرد دستکش به همین یک مورد ختم نشده و به فضانورد اجازه کنترل کردن وسایل الکترونیکی سطح ماه بوسیله ژست‌های حرکتی را می‌دهد.

این آزانس فضایی بیان می کند یکی از وسایلی که به کمک این دستکش کنترل کردن آن امکان پذیر است، پهپاد است و فضانوردان می‌تواند به قدر هستند  پیش از قدم گذاشتن به مناطق ناشناخته، محیط را با پهپاد جستجو کرده و مکاشفه کنند. علاوه بر این فضانوردان می‌توانند به کمک ژست‌های حرکتی ماشین‌های کنترل از راه دور را به مناطقی ارسال کنند که خودشان نمی‌توانند در آن مناطق پا بگذارند.

طرح مفهومی دستکش Power Glove در مجموع دارای ۳ ابلیت دیگر نیز هست که شامل لیزر داخلی برای محاسبه مسافت، نمایشگر داخلی برای نمایش اطلاعاتی نظیر میزان اکسیژن باقی مانده و سنسورهای مختلف برای ژست‌های حرکتی می‌شوند. ممکن است در آینده طرح‌های دیگری با ویژگی هایی همچون بهره برداری از انرژی و قابلیت خودترمیمی نیز ارائه شوند.

اوایل سال ۲۰۱۹ آژانس فضایی اروپا قراردادی را با یک شرکت فرانسوی به نام «Comex» و دو شریک آن به نام‌های «OeWF» و «DITF» امضا کرد.

ماموریت بر عهده ی این سه شرکت واگذار شد تا در مدت دو سال منسوجات و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دستکش فضانوردی آینده برای مأموریت‌های ماه را بیابند. آژانس فضایی اروپا با این پروژه علاوه بر اهداف دیگر، به دنبال یافتن مواد خود ترمیم کننده نیز می باشد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا