افزایش خطر ناشنوا شدن فضانوردان در مریخ! Reviewed by Momizat on . در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص خطر ناشنوا شدن مسافران فضایی به مریخ صحبت کنیم. چه میزان امکان دارد که فضانوردان در راه سفر به مریخ ناشنوا شوند در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص خطر ناشنوا شدن مسافران فضایی به مریخ صحبت کنیم. چه میزان امکان دارد که فضانوردان در راه سفر به مریخ ناشنوا شوند Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » مقاله ها » افزایش خطر ناشنوا شدن فضانوردان در مریخ!

افزایش خطر ناشنوا شدن فضانوردان در مریخ!

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص خطر ناشنوا شدن مسافران فضایی به مریخ صحبت کنیم. چه میزان امکان دارد که فضانوردان در راه سفر به مریخ ناشنوا شوند؟

دانشمندان و محققان با مطالعه اسکن MRI فضانوردان از خطر بالای ناشنوا شدن آنها با اقامت بیش از ۶ ماه در فضا و سفر به مریخ خبر داده اند. طبق این تحقیق مسافرت به مریخ که ۷ ماه طول می کشد نیز فضانوردان را در خطر ناشنوایی و مشکل در حفظ تعادل قرار خواهد داد.

محققین دانشکده پزشکی کارولینای جنوبی برای بررسی اثرات اقامت طولانی مدت در فضا به بررسی اسکن های MRI فضانوردان پرداخته اند که نتایج آن از احتمال تشکیل مایع در گوش حکایت دارد. چنین مایعاتی می تواند به مشکلات شنوایی و سرگیجه بینجامد که از آن با عنوان تجمع مایع ماستوئید نام برده می شود.

در این پژوهش اسکن های ۳۵ فضانورد ناسا بررسی شده که ۱۷ نفر آنها عضو برنامه شاتل بوده و ۱۸ نفر دیگر هم برای مدتی در ایستگاه فضایی اقامت داشته اند. پژوهشگران بر این باورند در صورتی که ماموریت فضایی در ایستگاه بین المللی بیش از ۶ ماه به طول انجامد، احتمال تجمع مایع ماستوئید ۹ برابر خواهد شد.

ماستوئید زائده ای استخوانی در پشت گوش است که نقشی حیاتی در شنیدن اصوات دارد اما به علت نزدیکی با گوش میانی، هر عفونتی در این ناحیه می‌ تواند باعث تورم و التهاب ماستوئید شود.دکتر «دانا رابرتس»، استاد دانشگاه کارولینای جنوبی روی ارتباط مستقیم میان شرایط جاری در ایستگاه فضایی بین المللی و تجمع مایعات در ماستوئید تاکید می کند.

در روند این سفرهای فضایی بیش از ۱.۶ لیتر خون از سمت پایین تنه به بالا پمپاژ می شود که احتمالا سبب آسیب به عروق و مجاری متصل کننده گوش داخلی به پشت گلو و سر می شود. این تیم تحقیقاتی هنوز به نتیجه قطعی در مورد دلیل این مشکلات دست نیافته اند اما با انجام بررسی بیشتر می توانند علل آنرا پیدا کرده و با ارائه راهکارهایی ریسک آسیب به شنوایی مسافران مریخ را به حداقل برسانند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا