سیاره نیبیرو (ایکس) وجود دارد؟بررسی شواهد و تحقیقات Reviewed by Momizat on . شاید شما هم نظریه ی عجیب نابودی جهان در سال 2012 را به خاطر دارید که امکان آن نزدیک به صفر بود و هرگز هیچ دانشمندی تایید علمی در خصوص آن نکرد. سیاره نیبیرو و سر شاید شما هم نظریه ی عجیب نابودی جهان در سال 2012 را به خاطر دارید که امکان آن نزدیک به صفر بود و هرگز هیچ دانشمندی تایید علمی در خصوص آن نکرد. سیاره نیبیرو و سر Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » سیاره نیبیرو (ایکس) وجود دارد؟بررسی شواهد و تحقیقات

سیاره نیبیرو (ایکس) وجود دارد؟بررسی شواهد و تحقیقات

سیاره نیبیرو (ایکس) وجود دارد؟بررسی شواهد و تحقیقات

شاید شما هم نظریه ی عجیب نابودی جهان در سال ۲۰۱۲ را به خاطر دارید که امکان آن نزدیک به صفر بود و هرگز هیچ دانشمندی تایید علمی در خصوص آن نکرد. سیاره نیبیرو و سرآغاز شناخت آن در همان سال در میان اذهان عمومی رواج یافت. در نظریه ی نابودی زمین در آن سال نامی از سیاره نیبیرو برده شد. با گذشتن چندین سال از آن موضوع تحقیقات و پزوهش هایی بر صحبت های بی اساس وجود چنین سیاره ای صورت گرفت که در ادامه نتایج و شواهد وجود یا عدم وجود سیاره ایکس یا نیبرو را بررسی خواهیم کرد.

در زمان جنجال‌های مربوط به خبر نابودی دنیا در سال ۲۰۱۲ که پیش‌بینی آن بدون کوچک‌ترین تعجبی غلط از آب درآمد، بسیاری گفته بودند که یک سنگ آسمانی عظیم به نام سیاره نیبیرو یا همان سیاره ایکس (Nibiru) در پایان تقویم قوم مایا به زمین برخورد کرده و نسل ما را تماما از بین خواهد بود.

این جرم آسمانی مرموز که در سایر پیشگویی‌های آخرالزمانی هم وسیله اصلی شروع رستاخیز و پایان جهان است، به افسانه‌ها و داستان‌های کهن برمی‌گردد و تاریخچه آن قدیمی‌تر چیزی است که تصور می‌شود؛ در ادامه به بررسی داستان سیاره مرموز ایکس خواهیم پرداخت.

معرفی کلی سیاره ایکس یا نیبیرو

بر طبق اطلاعات موجود از اساطیر بابلی، نیبیرو نام جسمی آسمانی با ابعادی بسیار بزرگ است که به خدایی با اسم ماردوک (Marduk) مربوط می‌شود و معنی اسم آن، «مکان عبوری» است. در بسیاری از متن‌های بابلی کلمه نیبیرو به سیاره مشتری نسبت داده شده و در برخی نوشته‌ها،‌ به ستاره قطبی نیبیرو گفته می‌شود.

در دهه‌های گذشته، نظریه‌پردازان زیادی بوده‌اند که اطلاعات عجیب و غریبی را به سیاره نیبیرو نسبت داده‌اند و عمدتا گفته شده که این جرم آسمانی از مدار گردش سیاره‌های منظومه شمسی عبور می‌کند و در آن سوی نپتون، آخرین سیاره در منظومه هشت سیاره‌ای ما، قرار گرفته است.

سیاره نیبیرو (ایکس) وجود دارد؟بررسی شواهد و تحقیقات

دانشمندان زیادی احتمال وجود سیاره ایکس را کاملا رد کرده و گفته‌اند که هیچ جسم عظیمی نیست که به بزرگی یک سیاره بوده و با عبور از مدار زمین و سیاره‌های اطراف، به صورت خودسرانه در منظومه ما مسیری مخصوص به خود داشته باشد.

با این حال نظر کارشناسان کمک چندانی به توقف شایعه‌های موجود در این رابطه نکرده و حتی عده‌ای سازمان‌های فضایی معتبری مانند ناسا و دانشمندان برجسته را به دروغ‌گویی متهم کرده و گفته‌اند که این متخصصان، مدارگردی ۳۶۰۰ ساله سیاره نیبیرو را از جهانیان مخفی کرده‌اند! در ادامه بررسی می کنیم که آیا چنین سیاره ای با موجودات فضایی و دیگر مسائل در ارتباط است یا خیر. با ما باشید.

موجودات فضایی و سیاره نیبرو رطبی به یکدیگر دارند؟

در سال ۱۹۹۵ فردی به نام نانسی لیدر (Nancy Lieder) در وب سایتش نوشت که سیاره ایکس علاوه بر قرار داشتن در مسیر برخورد با زمین،‌ محل زندگی خدایان آنوناکی است. لیدر در آن زمان گفت که نیبیرو در سال ۲۰۰۳ از نزدیکی زمین عبور می‌کند و به نوعی آخرالزمان را شروع خواهد کرد؛ البته چنین ادعایی در زمان مطرح شدن و تا به امروز کاملا بی‌اساس اعلام  شده است.

با این وجود بسیاری می‌گویند که اولین بار نویسنده‌ای به نام زچاریا سیتچین (Zecharia Sitchin)‌ بود که سیاره نیبیرو را به جامعه مدرن معرفی کرد و بر اساس تعبیر خودش از متون بابلی، کتابی را در این رابطه نوشت. با اینکه سیتچین صحبتی در مورد وقوع آخرالزمان از طریق این سیاره عظیم مطرح نکرده بود، در کتابش گفت که این جرم آسمانی محل زندگی خدایانی است که انسان‌ها را در روی زمین به وجود آورده‌اند و هر ۳۶۰۰ سال یک‌بار با عبور از نزدیکی ما، با زمینیان ملاقات می‌کنند!

ادعاهای عجیب و غریب دیگری هم از طرف سیتچین مطرح شده که نیبیرو را دوازدهمین سیاره منظومه شمسی (با در نظر گرفتن ماه،‌ خورشید و پلوتون به عنوان سیاره) معرفی کرده است.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که نظریه‌پردازانی مانند سیتچین یا لیدر علاقه زیادی به ارتباط دادن افسانه‌های کهن به پدیده‌های علمی جدید دارند و علاقه‌مندان به داستان‌های علمی تخیلی و کسانی که واقعا این حرف‌ها برایشان باورپذیر است را به سمت خود جذب می‌کنند.

از طرف دیگر، دانشمندان و شیفتگان دانش هم به راه خود در اکتشاف علمی و منطقی جهان اطراف ادامه می‌دهند و می‌توان گفت که امید به آینده‌ای بهتر و پیشرفت روزافزون بشر به نظریه‌های عجیب و خرافات غیرعلمی ارتباطی نداشته و در عوض، به تلاش این افراد سخت‌کوش بستگی دارد. تا اینجا به قضایای مذکور پرداختیم حال شواهد علمی این سیاره ی ناسناخته را مطالعه خواهیم کرد.

سیاره نیبیرو (ایکس) وجود دارد؟بررسی شواهد و تحقیقات

نتایج شواهد و تحقیقا خبر از سیاره ای ناشناخته می دهد؟

تمام این‌ها در حالی است که مدتی پس از داغ شدن بحث سیاره ایکس در سطحی جهان، ستاره شناسانی از دانشگاه کلتک (Caltech) کالیفرنیا شواهدی از وجود یک سیاره ناشناخته را ارائه دادند که در مداری دورتر از سیاره نپتون گردش می‌کند. این جرم آسمانی که تا این لحظه مستقیما دیده نشده و رسما وجود آن هم تایید نشده،‌ سیاره ۹ نام گرفته است.

دانشمندانی که از وجود این سیاره خبر دادند، در سال ۲۰۱۶ ادعا کرده بودند که رفتار عجیب برخی از سنگ‌های کمربند کویپر در فراسوی نپتون، نشان می‌دهد که جرمی آسمانی با ابعادی ۱۰ برابر زمین باید در این بخش بسیار دور از منظومه شمسی قرار گرفته باشد و شواهد به صورت غیرمستقیم وجود سیاره ۹ را تایید می‌کنند.

گفته شده که این جرم در صورت وجود باید در مداری ۲۰ هزار ساله به دور زمین بچرخد و حدودا ۲۰ برابر نپتون از خورشید دور باشد!

این کشف در زمان خود سر و صدای بسیاری به پا کرد و تا مدت‌ها موضوع اصلی موردبحث در میان ستاره شناسان بود؛ اما علاوه بر جنبه علمی قضیه، خیال‌پردازی‌های موجود در مورد سیاره نابودگر نیبیرو با انتشار این خبر مجددا شدت گرفت و کسانی که به واقعی بودن این جسم آسمانی باور داشتند، کشف دانشمندان کلتک را نوعی سند برای ادعاهای خود مطرح کردند.

این افراد می‌گویند که دیده نشدن سیاره ایکس نمی‌تواند دلیلی برای خیالی بودن آن باشد و از آنجایی که سیاره ۹ هم تاکنون دیده نشده، اما شواهد از وجود آن خبر می‌دهند، این جرم‌ آسمانی هم واقعی است؛ بر اساس ادعاهای جدید نظریه‌پردازان،‌ نیبیرو از خود نور مرئی منعکس نمی‌کند و دلیل بی‌خبری ما از حضور آن می‌تواند همین باشد.

سخن پایانی

با این وجود، طرفداران دانش ستاره شناسی و مخالفان نظریه‌های علمی تخیلی در برابر این ادعا به تجهیزاتی اشاره می‌کنند که تقریبا قابلیت ردیابی تمامی طول‌موج‌های نوری مختلف موجود در آسمان را دارند. همچنین، برخلاف سیاره ۹ که مداری کاملا مجزا از سایر سیاره‌های منظومه شمسی دارد،‌ هیچ مدرکی در مورد نیبیرو و مدارگردی عجیب و بی‌قاعده آن وجود ندارد.

با این حال، صرف‌نظر از ویدیوها،‌ مطالب و تصاویر بدون منبع موجود بر روی اینترنت، تنها شواهد موجود در مورد نیبیرو به همان متون باستانی و نوشته‌های بسیار قدیمی برمی‌گردد و مدارک معتبری پیدا نشده که مورد تایید دانشمندان باشد و واقعی بودن سیاره ایکس را تایید کند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • دیدگاه (9)

    • elahe

      الان این تشابه ینی واقعیت داره؟

      پاسخ
      • جواد کشاورز

        در مطلب قید شده که مشابه چنین نظریه ی پیش گویی سیاره ای وجود داره اما اینکه احتمال نابودی جها به وسیله ی این سیاره وجود داره یا نه هنوز هیچ تاییدی صورت نگرفته و حداقل در زمان های خیلی دور تری این اتفاق تایید یا تکذیب خواهد شد.

        پاسخ
      • Ravi

        درود.باکنارهم گذاشتن شواهدومطالب ومستندات موجوددرموردسیاره ی ایکس یامردوک یانیبیرو،به این نتیجه میرسیم که چنین جرمی بایدوجودداشته باشدوفراموش نکنیم که افسانه هاواسطوره هاازدل واقعیات تاریخ به وجودمی آیند.جالبه که بدونیداسحاق نیوتون هم یک پیش گویی درموردپایان دوران ماداره وزمان پیش بینی شده اش درسال دوهزاروشصت واتفاقن توسط یک جرم آسمانی که ازنزدیکی زمین میگذره هست ومیدونیدکه نیوتون درتمام رشته هاچون فیزیک ونوجوم وشیمی والهیات و…استادبوده.درضمن سومریهاهم درزمان خودشون که انسان هنوزبه چنین پیشرفتهاوآگاهی نرسیده بودمنظومه ی شمسی روبطوردقیق ترسیم کرده وبه نیبیروهم اشاره کردن.زمین ماحداقل سه دوره یخبندان بزرگ داشت که آخریش به مرزانقراض انسانهارسیده بودودلیل وقوع اون یخبندانهابهم خوردن مسیرزمین درمدارش بوده که به دلیل وجودیک نیروی خارجی واحتمالن گذریک سیاره ی بزرگ که نیروی گرانشش بیش ازسیاره ی مابوده رخ داده ان.
        ناساهم بطورمشخص این مطلب رومخفی نگاه داشته والبته بعضی ازدانشمندان ومحققینش بطورضمنی وغیرمستقیم وجودنیبیروروتاییدکردن.

        پاسخ
      • سارگن

        هر نقطه آغاز را پایان و آغاز گر دیگر است

        پاسخ
    • عماد

      اگه نیبرو وجود داره نمیتونه با این فاصله از خورشید امکان حیات داشته باشه پس وجودش تو منظومه شمسی ما محاله ولی باتوجه به کشفیات جدید علمی و نظریات جهان های موازیو دنیای چند بعدی احتمال وجودش تو دنیای موازی وجود داره

      پاسخ
      • مهدی

        نسل بشر یه خاصیتی داره که تا دوکلاس راجع به موضوعی درس میخونه فک میکنه عالم دهرشده و سروته اون موضوع رو هم آورده. درحالی که دردنیا ما چیزهای خیلی ساده وپیش پاافتاده رو نمیبینیم وبراحتی ازشون میگذریم.
        نویسنده این مقاله هم کاملا مشخصه که مقابل این موضوع گارد گرفته وبااینکه سعی کرده علنا چیزی نگه ولی نگاهش به موضوع واضخه
        بنده مدتی هست درپیدایش جهان وانسان دارم مطالعه آزاد میکنم . کاری ندارم ترجمه های آقای سیتچین درسته یا غلط . درحدما هم نیست که درمورد خداوندی که کل هستی رو بوجودآورده بشینیم بحث کنیم اما موضوع آنانوکی ها بغیراز کتیبه های سومر درشهرسوخته هم سندهایی داره . این موضوع اثبات نشده ولی رد هم نشده وبراساس تحقیقات من خیلی ازسوالات مجهول درسفرفرگشت انسان رو توضیح میده . اما اگه درست هم باشه قطعا ما قطعات زیادی ازپازل رو دراختیارنداریم. ضمنا خیلی احتمالات هست . ممکنه اصلا این سیاره درمدارمنظومه شمسی نباشه وترجمه ها این بینش رو به مترجم دادن
        درپایان با کل موضوع کاری ندارم اما اینهمه کتیبه و نوشته های باستانی وتصاویرموجودات فضایی باستان ممکن نیست صرفا ساخته تخیلات مردم اون زمان ونیاکان ما باشن. حتما وقطعا یه چیزی بوده که اینها وجود دارن.
        لطفا جاهایی که علم ما به بن بست میخوره به موضوعات مارک خرافات نزنیم. حتی اگرواقعا خرافات باشن ماچنین حقی نداریم.

        پاسخ
      • بنده خدا

        حتما وجود داره شواهد واون مهره پیدا شده در هند گواهه همخ چیز هست

        پاسخ
      • مهندس ساختمان ساز

        آخه مگه تو رشته درسیت مهندسی فضاست ..یا مهندسی زیستی فضایی. .یا رشته کوانتوم درس خوندی یا رشته بیو مولکولی مطالعه داری ….که میگی وجود داره یا نداره ….یا درک آقای ورنر فون براون یا جوامع مخفی فضایی هستی که میگی وجود نداره….پس نظر تو برای خودت نگاه دار ..ضمنا تو چیت به. به فضا و نبیرو

        پاسخ
    • مهرداد

      خب بعضی ها میگن علت غرق شدن آتلانتیس هم نیبرو بوده.ولی شما یک نکتخ مهم رو جا انداختید:در کتیبه های باقیمانده از سومریان گفته شده که انسان وقتی از فرازمینی ها اطاعت نمیکنه،آنها با سلاح های هسته ای به ما حمله میکنند و بیشتر ما را میکشند.و الان هم شواهدی از انفجار هسته در مرز پاکستان و هند است.در ضمن در یکی از مهر های پیداشده در هند یک بمب هسته ای را کشیده و یک قارچ انفجار هسته روی آن مهر حکاکی شده. پس شاید اهالی نیبرو برای ما خطرناک باشند ولی خود نیبرو خطرناک نیست

      پاسخ

    ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا