تبدیل فاضلاب انسانی به سوخت موشک Reviewed by Momizat on . محققان دانشگاه فلوریدا موفق به ابداع شیوه‌ای برای تبدیل فضولات انسان به سوخت موشک شدند. به نقل از ايسنا یکی از مشکلات عمده فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی محققان دانشگاه فلوریدا موفق به ابداع شیوه‌ای برای تبدیل فضولات انسان به سوخت موشک شدند. به نقل از ايسنا یکی از مشکلات عمده فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » تبدیل فاضلاب انسانی به سوخت موشک

تبدیل فاضلاب انسانی به سوخت موشک

1417414390895_2

محققان دانشگاه فلوریدا موفق به ابداع شیوه‌ای برای تبدیل فضولات انسان به سوخت موشک شدند.

به نقل از ایسنا یکی از مشکلات عمده فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی، دفع فاضلاب است که در حال‌ حاضر از طریق بارگیری در کپسول دفع ضایعات از ایستگاه خارج شده و در جو زمین می‌سوزد.

با توجه به هزینه‌بر بودن شیوه فعلی دفع فاضلاب انسانی، محققان دانشگاه فلوریدا با ابداع شیوه‌ای منحصر به فرد موفق به تبدیل این ضایعات به سوخت با ارزش موشک شدند.

پروفسور پاراتاپ، محقق و استادیار دانشگاه فلوریدا ضمن ضروری خواندن ارائه روشی جایگزین برای بازیافت صحیح فاضلاب انسان در فضا افزود: با توجه به ماموریت‌های جدید ناسا برای احداث پایگاه فضایی ماه در سال ۲۰۲۴ شیوه کنونی دفع فاضلاب به هیچ وجه مورد تایید نیست.

وی در ادامه افزود: با توجه به درخواست‌های متعدد ناسا برای ارائه شیوه مدرن در بازیافت و تبدیل ضایعات انسانی در فضا و یا سطح ماه، موفق به ابداع شیوه نوین در تبدیل ضایعات بی‌ارزش به سوخت گرانبهای موشک شدیم.

خوشبختانه تیم تحقیقاتی پروفسور پاراتاپ پس از مطالعه بر روی تاثیر میکرواورگانیسم‌های بی‌هوازی موفق به ارائه روش کاربردی برای تولید گاز ارزشمند متان از ضایعات انسانی شدند.

در این روش با قرار دادن ضایعات انسانی در محیطی فاقد اکسیژن می‌توان در حدود ۲۹۰ لیتر گاز متان از ضایعات هر خدمه ایستگاه در طول یک هفته بدست آورد.

این پژوهش در مجله Advances in Space Research منتشر شده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا