پرتاب کاوشگر منابع معدنی سیارک‌ها به فضا تا ۲۰۱۶ Reviewed by Momizat on . ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۱۶ میلادی با پرتاب یک کاوشگر تحقیقاتی، امکان تهیه نقشه و استخراج منابع معدنی و فلزات گرانبها در سیارک‌ها را مورد بررسی قرار دهد. پرتاب کا ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۱۶ میلادی با پرتاب یک کاوشگر تحقیقاتی، امکان تهیه نقشه و استخراج منابع معدنی و فلزات گرانبها در سیارک‌ها را مورد بررسی قرار دهد. پرتاب کا Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » پرتاب کاوشگر منابع معدنی سیارک‌ها به فضا تا ۲۰۱۶

پرتاب کاوشگر منابع معدنی سیارک‌ها به فضا تا ۲۰۱۶

22.051392-07-02

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۱۶ میلادی با پرتاب یک کاوشگر تحقیقاتی، امکان تهیه نقشه و استخراج منابع معدنی و فلزات گرانبها در سیارک‌ها را مورد بررسی قرار دهد. پرتاب کاوشگر منابع معدنی سیارک‌ها به فضا تا ۲۰۱۶

کمبود منابع مواد خام بویژه فلزات گرانبها بر روی زمین، باعث رشد چشمگیر قیمت این مواد و حتی بروز درگیری در مناطق مختلف جهان شده است.تحقیقات ناسا نشان می‌دهد، حجم بالایی از مواد خام از جمله فلزاتی مانند آهن و پلاتین در سیارک ها وجود دارند که می توانند نیازهای ساکنان زمین را برای تأمین سوخت، سوخت فضاپیما و مصارف دیگر تأمین کنند.

استخراج منابع معدنی سیارک ها می‌تواند میلیاردها دلار به اقتصاد جهان کمک کند.

چالش اصلی در راه استخراج مواد معدنی سیارک ها، هزینه های چند میلیارد دلاری ساخت و پرتاب فضاپیما به مقصد سایرک های دور دست است؛ مشکل دیگر در این مسیر، تجربه ناکافی در نقشه برداری و آنالیز منابع سیارک ها برای استخراج مواد عنوان می شود.

سیارک های کوچک در اندازه یک خانه حاوی میلیون ها دلار مواد معدنی هستند و سیارکی از گروه S-type‌ می تواند حاوی مقادیر بالای آهن، نیکل، کبالت، طلا، پلاتین و رادیوم باشد.

«دانته لورتا» از محققان دانشگاه آریزونا و محقق ارشد مأموریت OSIRIS-Rex تأکید می کند: یک سیارک کوچک ۱۰ متری S-type حاوی ۶۵۰ هزار کیلوگرم فلز و ۵۰ کیلوگرم فلزات کمیاب مانند پلاتین و طلا است.

در مأموریت جدید ناسا، فضاپیمای OSIRIS-Rex سپتامبر ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شده و اکتبر ۲۰۱۸ به سیارک Bennu‌ می رسد و پس از تهیه نقشه، اقدام به جمع آوری ۶۰ تا دو هزار گرم نمونه از سطح سیارک کرده و به زمین باز می گردد.

بررسی تأثیر نور خورشید بر تغییر مدار سیارک بخش دیگری از این مأموریت است که به درک بهتر خطرات سیارک های نزدیک به زمین کمک می کند.

محققان ناسا امیدوارند که مأموریت فضاپیمای OSIRIS-REx باعث سرعت بخشیدن به فناوری استخراج مواد معدنی و فلزات گرانبها در سیارک ها شود.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا