نقشه ی کامل سیاره ی تایتان کشف شد! Reviewed by Momizat on . در این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص نقشه ی جامعی که از سیاره ی تایتان به دست آمده برایتان بگوییم. بالاخره دانشمندان ناسا موفق شدند تا یک نقشه ی کامل از قمر در این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص نقشه ی جامعی که از سیاره ی تایتان به دست آمده برایتان بگوییم. بالاخره دانشمندان ناسا موفق شدند تا یک نقشه ی کامل از قمر Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اجرام آسمانی » نقشه ی کامل سیاره ی تایتان کشف شد!

نقشه ی کامل سیاره ی تایتان کشف شد!

تایتان

در این مطلب با ما همراه باشید تا در خصوص نقشه ی جامعی که از سیاره ی تایتان به دست آمده برایتان بگوییم. بالاخره دانشمندان ناسا موفق شدند تا یک نقشه ی کامل از قمر تایتان زحل به دست بیاورند که جزئیات آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

پس از تلاش های مداوم  دانشمندان ناسا موفق شدند تا  نقشه ای جامع از قمر تایتان زحل را تهیه کنند که بزرگترین قمر سیاره زحل محسوب می شود.

برای تهیه نقشه ی این قمر از اطلاعات جمع آوری شده توسط فضاپیمای کاسینی بهره برده شده است. کاسینی با بیش از صد بار پرواز به دور تایتان و برآورد شرایط این قمر از زحل، در آخر، توانست تصاویری را از سطح آن به دست آورد که با کنار هم قرار دادن آنها یک نقشه کامل از تایتان ساخته شده است.

نقشه ی نام برده شده نشان می دهد که بیش از دو سوم سطح تایتان را دشت های مسطح تشکیل می دهد.

اما ۱۷ درصد از آن را هم تپه ها پوشانده اند. حدود۱۴ درصد از تایتان نیز بافتی کوهستانی دارد و ۱.۵ درصد باقیمانده سطوح پرپیچ و خمی هستند که به علت فرسایش و بارش باران وضعیت خاصی پیدا کرده اند.

همچنین تنها ۱.۵ درصد از سطح تایتان را دریاچه ها پوشانده اند که البته ماده اصلی تشکیل دهنده این دریاچه ها متان و نه آب است. محققان عمر دریاچه های مذکور را اندک می دانند. ستاره شناسان قصد دارند با استفاده از این نقشه ها تغییرات فصلی تایتان و ویژگی های جغرافیایی و آب و هوایی آن را به طور دقیق بررسی کنند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا