ساخت آسانسورهای فضایی غول‌پیکر تا سال ۲۰۵۰ Reviewed by Momizat on . یک شرکت ژاپنی در تلاش برای واقعیت‌بخشیدن به داستان‌های علمی-تخیلی اعلام کرده تا سال 2050 یک آسانسور فضایی ساخته و آن را روانه فضا خواهد کرد. به گزارش سرویس فناو یک شرکت ژاپنی در تلاش برای واقعیت‌بخشیدن به داستان‌های علمی-تخیلی اعلام کرده تا سال 2050 یک آسانسور فضایی ساخته و آن را روانه فضا خواهد کرد. به گزارش سرویس فناو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ساخت آسانسورهای فضایی غول‌پیکر تا سال ۲۰۵۰

ساخت آسانسورهای فضایی غول‌پیکر تا سال ۲۰۵۰

1411458081040_5

یک شرکت ژاپنی در تلاش برای واقعیت‌بخشیدن به داستان‌های علمی-تخیلی اعلام کرده تا سال ۲۰۵۰ یک آسانسور فضایی ساخته و آن را روانه فضا خواهد کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در صورت موفقیت، چنین پروژه‌ای سفرهای فضایی را دستخوش انقلاب کرده و اقتصاد جهانی را متحول خواهد کرد.

غول ساخت‌و‌ساز ژاپنی به نام شرکت «اوبایاشی» (Obayashi) مدعی است آسانسور ابداعی مسافت ۹۶ هزار کیلومتر را در فضا طی می‌کند. گفته می‌شود خودروهای رباتیکی که توسط موتورهای خطی مغناطیسی نیرودهی می‌شوند، انسان‌ها و محموله‌ها را در این آسانسور به یک ایستگاه فضایی جدید خواهند برد و رسیدن به آن‌جا هفت روز طول می‌کشد.

شرکت ژاپنی اعلام کرده تحقق این رویاها به دلیل توسعه نانوفناوری کربن امکان‌پذیر است. بنا بر اعلام «یوجی ایشیکاوا»، مدیر تحقیقات و تولید شرکت اوبایاشی، استحکام کششی این نانولوله‌های کربنی تقریبا صد برابر کابل فولادی است.

به گفته وی، هم‌اکنون دانشمندان قادر به ساخت چنین کابلی با طول کافی نیستند و می‌توانند نانولوله‌های سه‌سانتی‌متری بسازند اما تا سال ۲۰۳۰ تحقق چنین آرزویی ممکن است.

یک مطالعه بین‌المللی در سال ۲۰۱۲ نتیجه گرفت ساخت چنین آسانسورهای فضایی با همکاری بین‌المللی امکان‌پذیر است و شرکت ژاپنی نیز در این مورد موافق است.

کارشناسان بر این باورند آسانسور فضایی می‌تواند پایان ساخت موشک‌های زمین‌محوری باشد که ساخت آن‌ها بسیار هزینه‌بر و خطرناک است. استفاده از شاتل فضایی برای ارسال هر کیلوگرم محموله به فضا ۲۲ هزار دلار هزینه به دنبال دارد در حالی که با استفاده از آسانسور فضایی، این هزینه به ۲۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

شرکت ژاپنی هم‌اکنون در ‌حال مطالعه روی ساخت خودروهایی است که ۳۰ نفر را در این آسانسور حمل می‌کنند.

منبع خبر: ایسنا

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا