ماموریت تاریخ‌ ساز Reviewed by Momizat on . شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید رویت هلال ماه همواره یکی از علاقه‌مندی‌های منجمان بوده و هست؛ مخصوصا منجمانی که در شاخه رصدی ف شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم... با ما همراه باشید رویت هلال ماه همواره یکی از علاقه‌مندی‌های منجمان بوده و هست؛ مخصوصا منجمانی که در شاخه رصدی ف Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » ماموریت تاریخ‌ ساز

ماموریت تاریخ‌ ساز

آسمان در این هفته، 24 تا 30 بهمن

شما را هر هفته به مهمانی آسمان دعوت کرده‌ایم…

با ما همراه باشید

رویت هلال ماه همواره یکی از علاقه‌مندی‌های منجمان بوده و هست؛ مخصوصا منجمانی که در شاخه رصدی فعالیت می‌کنند. در این هفته نیز در کنار بقیه رویدادهای رصدی، شاهد هلال زیبای ماه هستیم.

در ۲۵ بهمن ماه هلال آخر ماه جمادی الاول سال ۱۴۳۹ هجری قمری در آسمان صبحگاهی خودنمایی می‌کند. بین ساعت حدود ۵:۴۵ تا  قبل از روشن شدن هوا فرصت خوبی برای رویت آن است. در تمام نقاط ایران می‌توان این هلال را با چشم غیرمسلح رویت کرد.

۲۷ بهمن هلال شامگاهی جمادی الثانی نسبتا بحرانی است که در شرایط جوی بسیار مناسب و با استفاده از ابزارهای رصدی مانند تلسکوپ یا دوربین دوچشمی احتمال رویت آن وجود دارد. البته این احتمال برای ساکنان جنوب و جنوب غربی ایران بیشتر است. برای رویت آن می‌توانید از مقارنه ماه و سیاره زهره که فقط ۱.۵ درجه قوسی با هم فاصله دارند کمک بگیرید. بلافاصله بعد از غروب خورشید می‌توانید این دو جرم زیبا را در جهت جنوب بیابید.

اما در ۲۸ بهمن هلال ماه به آسانی و با چشم غیرمسلح قابل رویت است. البته در این روزها پیدا کردن آسمان خالی از ابر برای رویت هلال ماه کار آسانی نیست. باید شانس با شما یار باشد تا این فرصت را از دست ندهید.

برای عطارد، سیاره تیزپای منظومه شمسی، در ۲۸ بهمن ماه مقارنه خارجی (علیا) اتفاق می­افتد. این بدین معنی است که عطارد، خورشید و زمین به ترتیب در یک راستا قرار می‌گیرند. این اتفاق دقیقا در ساعت ۱۵:۵۷ رخ خواهد داد.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا