در تصویر جدید هابل طوفانی از ستاره‌ها مشاهده شده Reviewed by Momizat on . تمامی ستاره‌ها در این تصویر جدید هابل اعضای خوشه کروی مسیه 79 هستند که در فاصله‌ای حدود چهل هزار سال نوری از زمین در صورت فلکی خرگوش واقع است. خوشه‌های کروی گرو تمامی ستاره‌ها در این تصویر جدید هابل اعضای خوشه کروی مسیه 79 هستند که در فاصله‌ای حدود چهل هزار سال نوری از زمین در صورت فلکی خرگوش واقع است. خوشه‌های کروی گرو Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » در تصویر جدید هابل طوفانی از ستاره‌ها مشاهده شده

در تصویر جدید هابل طوفانی از ستاره‌ها مشاهده شده

در تصویر جدید هابل طوفانی از ستاره‌ها مشاهده شده

تمامی ستاره‌ها در این تصویر جدید هابل اعضای خوشه کروی مسیه ۷۹ هستند که در فاصله‌ای حدود چهل هزار سال نوری از زمین در صورت فلکی خرگوش واقع است. خوشه‌های کروی گروه‌هایی از ستاره‌ها هستند که بر اثر گرانش کنار هم می‌مانند و تعدادشان به یک میلیون می‌رسد. این خوشه‌های ستاره‌ای غول‌پیکر شامل بعضی از قدیمی‌ترین ستاره‌ها در کهکشان ما هستند. مسیه ۷۹ شامل حدود ۱۵۰ هزار ستاره در منطقه‌ای به قطر تقریبی ۱۲۰ سال نوری است.

این خوشه ستاره‌ای ۱۱.۷ میلیارد ساله را نخستین بار ستاره شناس فرانسوی پیر مِشِن در سال ۱۱۵۹ شمسی/۱۷۸۰ میلادی کشف کرد. مشن این یافته را به همکارش شارل مسیه گزارش داد و مسیه آن را در فهرست خود از اجرام غیرستاره‌ای به‌ نام فهرست مسیه قرار داد. حدود چهار سال بعد با استفاده از یک تلسکوپ بزرگتر از مسیه، ویلیام هرشل توانست ستاره‌ها را در مسیه ۷۹ بررسی کند و آن را «خوشه ستاره‌ای کروی» توصیف کرد.

در این تصویر پرزرق و برق هابل ستاره‌های خورشیدمانند، به رنگ زرد- سفید دیده می‌شوند و ستاره‌های مایل به قرمزغول‌های درخشانی هستند که در مراحل نهایی از زندگی خود به سر می‌برند. بسیاری از ستاره‌های آبی پخش شده در سراسر خوشه ستاره‌هایی در مرحله «هلیوم سوزی» هستند که سوخت هیدروژن خود را تمام کرده و اکنون در هسته خود در حال ترکیب هلیوم و تولید کربن و عناصر دیگرند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا