نقاشی فضا و کهکشان کودکانه با مداد رنگی Reviewed by Momizat on . منظومه شمسی، منظومه ای است که سیاره زیبای ما زمین در آن واقع شده است. بنابراین لازم است تا ما فرزندان خود را از همان کودکی با فضا و کهکشان، مخصوصا منظومه شمی آش منظومه شمسی، منظومه ای است که سیاره زیبای ما زمین در آن واقع شده است. بنابراین لازم است تا ما فرزندان خود را از همان کودکی با فضا و کهکشان، مخصوصا منظومه شمی آش Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » آشنایی با علم نجوم » نقاشی فضا و کهکشان کودکانه با مداد رنگی

نقاشی فضا و کهکشان کودکانه با مداد رنگی

منظومه شمسی، منظومه ای است که سیاره زیبای ما زمین در آن واقع شده است. بنابراین لازم است تا ما فرزندان خود را از همان کودکی با فضا و کهکشان، مخصوصا منظومه شمی آشنا نماییم. نام سیارات منظومه شمسی را برای او بیان کنیم، در رابطه با خورشید که روشنی بخش زمین است، نکاتی را بیان نماییم و از او بخواهیم که از منظومه شمسی نقاشی بکشد و رنگ آمیزی نماید.

ایجاد علاقه به کتاب خواندن و دانستن مطالب علمی، از همان کودکی در فرزند ما شکل می گیرد و اگر ما به این مرحله مهم و حساس توجه نکنیم، هرگز کودکانی کتابخوان، با اطلاعات عمومی بالا نخواهیم داشت.

به همین دلیل، ما امروز تصمیم داریم تا سیارات منظومه شمسی را به شما و فرزندانتان معرفی نماییم و دو کتاب مفید و کاربردی را به شما معرفی نماییم که می توانید آنها را برای فرزندانتان تهیه نمایید تا هم فرزندانی کتابخوان داشته باشید و هم علاقه آنها را به فضا و کهکشان تقویت نمایید.

همچنین نقاشی های ساده و کودکان با موضوع منظومه شمسی را در خلال مطالب نمایش خواهیم داد که می توانید از آنها الگو گرفته و به فرزندان خود آموزش دهید.

با ما همراه باشید.

آشنایی با منظومه شمسی

منظومه شمسی ما نه سیاره دارد که دور ستاره خورشید می گردند. زمین که ما بر روی آن زندگی می کنیم یکی از این سیارات است.

خورشید: خورشید در مرکز منظومه شمسی ما است. خورشید یک ستاره است.

عطارد یا تیر:تیر نزدیک ترین سیاره به خورشید است. تیر یک سیاره داغ و کوچک است. عطارد ماه ندارد.

زهره یا ناهید: ناهید دومین سیاره نزدیک به خورشید است. ناهید داغ ترین سیاره است. ناهید ماه ندارد.

زمین: ما روی سیاره زمین زندگی می کنیم. زمین سومین سیاره نزدیک به خورشید است. زمین تنها سیاره ای در منظومه شمسی است که موجودات زنده در آن زندگی می کنند. زمین یک ماه دارد.

مریخ: مریخ چهارمین سیاره نزدیک به خورشید است. مریخ یک سیاره نارنجی ست. مریخ دو تا ماه دارد.

مشتری: مشتری پنجمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره بسیار بزرگ که گازی است بزرگ ترین سیاره منظومه شمسی ما است. مشتری ماه های زیادی دارد.

زحل: زحل ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره بسیار بزرگ حلقه های زیبایی دارد که از یخ و سنگ تشکیل شده اند. این سیاره ماه های زیادی دارد.

اورانوس: اورانوس هفتمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره یک سیاره بسیار بزرگ گازی با نور آبی است. اورانوس ماه های زیادی دارد.

نپتون: نپتون هشتمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره یک سیاره بسیار بزرگ گازی با نور آبی است. اورانوس ماه های زیادی دارد.

پلوتون: ستاره شناسان به تازگی تصمیم گرفته اند پلوتون را جزو سیارات در نظر نگیرند و آن را یک سیاره کوتوله به حساب می آورند. این سیاره کوتوله نسبت به سیارات دیگر از خورشید دورتر است. پلوتون معمولاً دورتر از نپتون است. ولی در زمان های کوتاهی هم نپتون از پلوتون به خورشید نزدیک تر می شود. این سیاره سنگی یک ماه دارد که اندازه خودش است و دو ماه ریز هم دارد. پلوتون کوچک ترین سیاره در منظومه شمسی ما است.

معرفی کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله

آیا می‌دانستید که سیاره زمین یک خانواده شگفت‌انگیز دارد؟ استیسی مک‌آنلتی به کمک تصویرگری دیوید لیچفیلد در کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله از علایق کره زمین می‌گوید و خواهران و برادران زمین را از زبان خودش به شما معرفی می‌کند. این کتاب علمی با بیانی ساده و جذاب شما را به فضا می‌برد و قصه به وجود آمدن زمین، دایناسورها و کلی ماجرا را که میلیاردها سال پیش اتفاق افتادند روایت می‌کند.

درباره کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله:

برای مراقبت از سیاره دوست‌داشتنی خودمان بهتر است با او بیشتر آشنا شویم. پس خیلی عالی می‌شود که با کره زمین حرف بزنیم تا خودش برای ما از اتفاقاتی که میلیاردها سال پیش رخ داده‌اند تعریف کند. پس اگر آماده سفر به فضا و ماجراجویی در زمین هستید، روی یک جای راحت لم دهید و به حرف‌های زمین و داستان‌های جذابش گوش دهید.

سیاره زمین چندین خواهر و برادر دارد که خودش در کتاب من زمین هستم؛ یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله (Earth! My First 4.54 Billion Years) آن‌ها را به شما معرفی می‌کند. علاوه بر این شما با خواندن این کتاب کلی اطلاعات مختلف درباره به وجود آمدن قاره‌ها، حیوانات و انسان‌ها یاد می‌گیرید که خیلی خیلی جالب و آموزنده هستند.

دغدغه سلامت و مراقبت از سیاره زمین موضوعی‌ست که کودکان باید در برابر آن آگاهی و اطلاع کافی داشته باشند. این کتاب با کمک تصاویر زیبا، بیانی ساده و روان، همراه با چاشنی طنز و جملات خنده‌آور، بچه‌ها را با محیط پیرامونشان آشنا می‌کند و اطلاعات مهم و مفیدی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

جوایز و افتخارات کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله:

– منتخب انجمن صنفی کتابخانه‌های جوان
– جایزه کتاب کودکان Flicker Tale برای آثار غیرداستانی (۲۰۱۹)

نکوداشت‌های کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله:

– مک‌آنلتی و لیچفیلد، سیاره زمین را به عنوان یک جرم آسمانی پرشور با چشمان قهوه‌ای روشن و لبخندی پهن معرفی کردند که داستان زندگی خود را به اشتراک می‌گذارد… فوق‌العاده سرگرم‌کننده. (Publishers Weekly)

– رویکردی طنزآمیز از حقایق سیاره زمین؛ برای کودکان دبستانی. (مجله کتابخانه مدرسه)

کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله مناسب چه کسانی است؟

کودکان ۳ تا ۷ سال از داستان این کتاب، شگفت‌زده می‌شوند و از دیدن تصاویر جذاب آن لذت می‌برند.

استیسی مک آنلتی را بیشتر بشناسیم:

یک نویسنده همه فن حریف که کتاب کودک می‌نویسد! او از مکانیکی، مراقبت از حیوانات و خبرنگاری سر در می‌آورد. استیسی مک آنلتی (Stacy McAnulty) ده‌ها کتاب نوشته است، از جمله کتاب‌های او محاسبات اشتباه دختر رعد و برق است که انجمن صنفی کتابخانه‌های جوان آن را به عنوان کتاب برگزیده انتخاب کرد. از دیگر کتاب‌های مصور او می‌توان به من زمین هستم؛ یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله اشاره کرد که توسط دیوید لیچفیلد تصویرگری شده است.

درباره دیوید لیچفیلد (David Litchfield) بیشتر بدانیم:

او در زمینه‌ی تصویرگری و نویسندگی فعالیت می‌کند و تاکنون چندین جایزه در این حوزه را از آن خود کرده است. لیچفیلد اولین بار زمانی که جوان بود شروع به طراحی کرد و توانست کمیک‌های جنگ ستارگان و ایندیانا جونز را برای برادر و خواهر بزرگترش تصویرگری کند. از آن دوره او با مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌های مختلف همکاری می‌کند. لیچفیلد همچنین تصویرگری‌های خود را در نمایشگاه‌هایی در اروپا و آمریکا به نمایش گذاشته است.

در بخشی از کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله می‌خوانیم:

هزاران سال
باران بارید.
شوخی نمیکنم؛ واقعا هزاران سال!
شده بودم مثل یک موش آب کشیده؛
خیس و تنها. توی اقیانوس‌هایم
سروکلهی چندتا جزیره پیدا شد، اما نه
گیاهی بود و نه حیوانی.
انگار جزیرههایم هم احساس تنهایی میکردند؛ برای همین
دست به دست هم دادند و جزیرههای بزرگتری به اسم قاره ساختند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله
نویسنده استیسی مک آنلتی
مترجم آناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپی انتشارات پرتقال
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب PDF
تعداد صفحات ۳۷
زبان فارسی
شابک ۹۷۸-۶۰۰-۴۶۲-۶۰۲-۶
موضوع کتاب کتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب داستان کودک

معرفی کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان

آیا می‌دانید که خورشید یک ستاره است؟ یک ستاره غول‌‌پیکر داغ که مانند الماس در وسط آسمان می‌درخشد! کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان نوشته استیسی مک آنلتی یک کتاب آموزنده درباره علم نجوم است که با زبانی کودکانه این جرم آسمانی را معرفی می‌کند.

درباره کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان

تا حالا به خورشید دقت کرده‌اید؟ این ستاره شبیه به یک گلوله آتشین داغ و نورانی است که از وسط آسمان برایتان دست تکان می‌دهد. مگر نه؟

با خواندن کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان (Sun! One in a Billion) می‌توانید با خورشید صحبت کنید و داستان به دنیا آمدنش را از زبان خودش بشنوید. همینطور درباره نور خورشید، مدت زمانی که طول می‌کشد زمین را روشن کند و ده‌ها موضوع جذاب و مفید دیگر اطلاعات به دست می‌آورید.

استیسی مک آنلتی (Stacy McAnulty) تلاش کرده در این کتاب نیز مانند دیگر کتاب‌های مجموعه دنیای ما، با بیان شیرین و قلم توانای خود کودکان را با اجرام آسمانی آشنا کند و اطلاعات علمی مناسبی را درباره فضا و هر آنچه در آن وجود دارد، در اختیارشان قرار دهد.

کودکان شما با خواندن این کتاب علمی و آموزشی هر چه را که بخواهند درباره ستاره خورشید بدانند یاد می‌گیرند.

کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان برای چه کسانی مناسب است؟

همه کودکان ۳ تا ۷ ساله که به یادگیری موضوعات علمی یا شناخت نجوم و اجرام آسمانی علاقه‌مندند و از تماشای تصاویر زیبای کتاب‌ها لذت می‌برند، این کتاب را دوست خواهند داشت.

با استیسی مک آنلتی بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان توانای کتاب کودک که مجموعه کتاب‌های دنیای ما (Our Universe) را تالیف کرده است، استیسی مک آنلتی نام دارد. این نویسنده پیش از آنکه به حوزه نوسندگی و کتاب کودک وارد شود، مهندس مکانیک بوده و همچنین در زمینه خبرنگاری فعالیت می‌کرده است. او در سال ۲۰۱۷ برنده افتخار نویسنده جدید ازرا جک کیتس شد. از دیگر کتاب‌های این نویسنده کودک می‌توان به « من زمین هستم، یک سیاره‌ی چند میلیارد ساله» و همچنین « محاسبات اشتباه دختر رعد و برق» اشاره کرد که از سوی انجمن صنفی نویسندگان به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد.

در بخشی از کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان می‌خوانیم

کهکشان راه شیری بیشتر از ۱۰۰ میلیارد ستاره دارد. برای همین من می‌شنوم یک در میلیارد… یا بهتر بگویم… یک در ۱۰۰ میلیارد.

بزرگ‌ترین ستاره نیستم. خب که چی؟

پرنورترین هم نیستم. کی اهمیت می‌دهد؟!

پیرترین هم نیستم. حالا هر چی!

اما من مهم‌ترین ستاره‌ام.

خب حداقل برای شما زمینی‌ها.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتاب کتاب من خورشید هستم: یک ستاره‌ی درخشان
نویسنده استیسی مک آنلتی
مترجم آناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپی انتشارات پرتقال
سال انتشار ۱۳۹۹
فرمت کتاب PDF
تعداد صفحات ۳۷
زبان فارسی
شابک ۹۷۸-۶۰۰-۴۶۲۸۵۲-۵
موضوع کتاب کتاب علمی و آموزشی کودک

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا