مقایسه چهره خورشید در طول‌موج‌های مختلف Reviewed by Momizat on . رصدخانه دینامیک خورشیدی یا  «اس‌دی‌او» (SDO) ناسا تصویر خورشید را در سه طول موج مختلف فرابنفش باهم ترکیب کرده است تا نشان دهد که پدیده‌ها و جزئیات مختلفی که در رصدخانه دینامیک خورشیدی یا  «اس‌دی‌او» (SDO) ناسا تصویر خورشید را در سه طول موج مختلف فرابنفش باهم ترکیب کرده است تا نشان دهد که پدیده‌ها و جزئیات مختلفی که در Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » مقایسه چهره خورشید در طول‌موج‌های مختلف

مقایسه چهره خورشید در طول‌موج‌های مختلف

مقایسه چهره خورشید در طول‌موج‌های مختلف

رصدخانه دینامیک خورشیدی یا  «اس‌دی‌او» (SDO) ناسا تصویر خورشید را در سه طول موج مختلف فرابنفش باهم ترکیب کرده است تا نشان دهد که پدیده‌ها و جزئیات مختلفی که در یک طول موج  ظاهر می‌شوند در طول موج‌های دیگر به سختی قابل مشاهده‌اند و یا دیدن‌شان غیرممکن است.

در تصویر قرمز (۳۰۴ آنگستروم)، ما می‌توانیم سیخک‌های بسیار کوچک و برخی از زبانه‌های کوچک را در لبه خورشید مشاهده کنیم که در دو تصویر دیگر مشاهده آن آسان نیست.

در تصویر دوم ( وسط ) (۱۹۳ آنگستروم)، ما می‌توانیم به راحتی حفره‌ تاجی تاریک و بزرگی را مشاهده کنیم، در حالی که در مابقی تشخیص آن غیرممکن است.

در تصویر سوم (۱۷۱ آنگستروم)، ما می‌توانیم رشته‌های پلاسما را بالای سطح، به خصوص بالاتر از منطقه کوچک و روشن فعال در نزدیکی لبه سمت راست ببینیم. اینها فقط سه طول موج از میان ۱۰ طول موج فرابنفشی است که رصدخانه دینامیک خورشیدی هر ۱۲ ثانیه از خورشید ثبت می‌کند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا