جدیدترین راهپیمایی فضایی زنانه در تاریخ ثبت شد! Reviewed by Momizat on . راهپیمایی زنانه در پیش هم صورت گرفته بود و باری دیگر یک راهپیمایی فضایی زنانه دیگر رقم خورد. در ادامه جزئیات این راهپیمایی 7 ساعته را در ادامه مطالعه کنید. «کری راهپیمایی زنانه در پیش هم صورت گرفته بود و باری دیگر یک راهپیمایی فضایی زنانه دیگر رقم خورد. در ادامه جزئیات این راهپیمایی 7 ساعته را در ادامه مطالعه کنید. «کری Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » جدیدترین راهپیمایی فضایی زنانه در تاریخ ثبت شد!

جدیدترین راهپیمایی فضایی زنانه در تاریخ ثبت شد!

فضانوردی زنان

راهپیمایی زنانه در پیش هم صورت گرفته بود و باری دیگر یک راهپیمایی فضایی زنانه دیگر رقم خورد. در ادامه جزئیات این راهپیمایی ۷ ساعته را در ادامه مطالعه کنید.

«کریستینا هاموک» (Christina Hammock) و «جسیکا میر» (Jessica Meir) ، دومین راهپیمایی فضایی تمام زنانه تاریخ را با موفقیت به ثبت رساندند.

هاموک و میر در این راهپیمایی که ۷ ساعت و ۲۹ دقیقه طول کشید، باتری قدیمی نیکل-هیدروژن پنل خورشیدی ایستگاه فضایی بین المللی تعویض نومدند و نمونه قدرتمندتر لیتیوم-یون را جاسازی کردند.

طول و عرض و ارتفاع باتری نیکل-هیدروژن به ترتیب برابر با ۱۰۱ در ۹۴ در ۴۸ سانتی متر بوده و ۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد. باتری لیتیوم-یونی جدید نیز در حدود ۱۹۴ کیلوگرم است. بناستکل ۴۸ باتری نیکل-هیدروژن ایستگاه فضایی بین المللی با باتری لیتیوم-یون تعویض شوند.

نیم ساعت پس از شروع راهپیمایی، دوربین و چراغ کلاه هاموک از محل اتصال خارج شدند. البته راهپیمایی با اینکه نور کمتری بود ادامه یافت. این چالش مسبب به طول انجامیدن بیشتر این سفر به مدت نیم ساعت شد.

به تازگی میر رکورد ۳۰۰ روز در فضا را به نام خود ثبت کرد. این فضانورد ماه مارس سال گذشته میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی آمد تا اولین مأموریت فضایی خود را انجام دهد. وی تا ماه فوریه ۲۰۲۰ در ایستگاه خواهد ماند. میر نیز اکتبر سال گذشته میلادی برای انجام اولین مأموریت شش ماهه خود به ایستگاه منتقل شد.

«میر» پس از اتمام راهپیمایی ضمن تبریک به ۱۳ فضانورد پروژه آرتمیس، از خدمات آنها به سفرهای فضایی انسانی ابراز خوشحالی کرد. نام هاموک و میر در لیست ۱۲ زنی که قرار است برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ به ماه ارسال شوند، دیده می شود.

در اواخر مهر ماه امسال بود که این سفر فضایی صورت گرفت و در تاریخ ثبت شد.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 136
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا