بروز مشکل در سیستم ناوبری و ارتباطی کاوشگر روزتا Reviewed by Momizat on . فضاپیمای روزتا بدلیل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و گاز دنباله‌دار 67P، دچار نقص عملکرد سیستم ناوبری و ارتباطی با زمین شده است. فضاپیمای روزتا در یک مأموریت 1. فضاپیمای روزتا بدلیل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و گاز دنباله‌دار 67P، دچار نقص عملکرد سیستم ناوبری و ارتباطی با زمین شده است. فضاپیمای روزتا در یک مأموریت 1. Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » بروز مشکل در سیستم ناوبری و ارتباطی کاوشگر روزتا

بروز مشکل در سیستم ناوبری و ارتباطی کاوشگر روزتا

فضاپیمای روزتا بدلیل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و گاز دنباله‌دار ۶۷P، دچار نقص عملکرد سیستم ناوبری و ارتباطی با زمین شده است.

فضاپیمای روزتا در یک مأموریت ۱.۴ میلیارد دلاری، سفر خود بسمت دنباله‌دار ۶۷P/Churyumov-Gerasimenko را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و پس از یک دهه به نزدیکی این دنباله‌دار رسید.

روزتا از ماه اوت سال گذشته میلادی (مرداد ۹۳) در حال مدارگردی اطراف ۶۷P است.

بر اساس اعلام آژانس فضایی اروپا (ESA)، روزتا طی چند روز اخیر با مشکلات قابل توجهی مواجه شده است که باعث ایجاد اختلال در سیستم ناوبری و ارتباطی فضاپیما شده است.

دنباله‌دار ۶۷P در حال نزدیک شدن به خورشید است و حرارت خورشیدی باعث گرم شدن سطح آن شده است؛ این مسأله باعث فوران گرد و غبار و گازها به فضا شده که بر عملکرد سیستم‌های فضاپیمای روزتا تأثیر منفی گذاشته است.

به گفته محققان، عملکرد این سیستم‌ها با موفقیت بازیابی شده‌اند، اما از سرگیری مأموریت علمی و جمع‌آوری داده توسط ابزار مختلف فضاپیمای روزتا بیشتری نیاز دارد.

در حال حاضر روزتا در فاصله ۱۲۳ میلیون کیلومتری از زمین و ۲۹۳ میلیون کیلومتری از خورشید قرار دارد.

فضاپیمای روزتا در حین مدارگردی اطراف دنباله‌دار ۶۷P، گوش به زنگ دریافت سیگنالی از فرودگر فیلائه است.

فرودگر فیلائه از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (اواخر آبان ۹۳) در خواب عمیق قرار گرفته است، اما با افزایش تابش نور خورشید به محل استقرار این فرودگر، محققان آژانس فضایی اروپا (ESA) امیدوارند که فرودگر از خواب عمیق بیدا شود.
منبع :isna

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا