ایری،جورج بیدل Reviewed by Momizat on . ستاره شناس انگلیسی که از سال 1819 وارد دانشگاه کمبریج شد و توانایی خود در ریاضیا ت را به نمایش گذاشت، به درجه استادی رسید و در سن 26 سالگی نیز به درجه استادی ست ستاره شناس انگلیسی که از سال 1819 وارد دانشگاه کمبریج شد و توانایی خود در ریاضیا ت را به نمایش گذاشت، به درجه استادی رسید و در سن 26 سالگی نیز به درجه استادی ست Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » دانشمندان علم نجوم » ایری،جورج بیدل

ایری،جورج بیدل

ستاره شناس انگلیسی که از سال ۱۸۱۹ وارد دانشگاه کمبریج شد و توانایی خود در ریاضیا ت را به نمایش گذاشت، به درجه استادی رسید و در سن ۲۶ سالگی نیز به درجه استادی ستاره شناسی نائل آمد و از آنجا بود که از کمبریج به گرینویچ منتقل شد. در سال ۱۸۳۵ به عنوان هفتمین ستاره شناس سلطنتی انتخاب شد تا سال ۱۸۸۱ که بازنشسته گردید در رصدخانه گرینویچ مشغول به کار بود. علاقه او استانداردسازی در ستاره شناسی موقعیتی بود.

220px-Airy_George_Biddell

او در جهت بر طرف کردن ابیراهی (خطا) آستیگماتیسم که چشم‌های خود نیز از آن رنج می‌برد اقدامات و مطالعات مفیدی داشت. قرص ایری هم به پاس خدمات و افتخارات او دارای چنین نامی شده است. او و همکارانش در رصدخانه گرینویچ به محاسبه چگالی زمین، جرم سیاره مشتری، محاسبه مدار دنباله دارها، فهرست بندی ستارگان، محاسبه حرکت ماه، بررسی پدیده‌های مربوط به عبور زهره وگرفتگی‌های ماه و خورشید با دقت زیاد اقدام نمود وهمین اندازه گیری‌های دقیق موجب شد که زمان متوسط گرینویچ در سال ۱۸۸۰ به عنوان مبدا زمان در انگلیس و سپس در کل دنیا مورد قبول واقع شود. یکی از ایرادهایی که به او گرفته شده همکاری نکردن با John Couch می باشد که منجر به تاخیر در کشف نپتون تا سال ۱۸۴۶ شده است.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا