آسمان در این هفته، ۲۸ خرداد تا ۴ تیر Reviewed by Momizat on . در این روزها که وضعیت آب و هوا بیشتر باب میل علاقه‌مندان به آسمان است، فرصت رصد اجرام زیبای آسمان شب را از دست ندهید. چهارشنبه ٣٠ خرداد، شاهد مقارنه زيباي سیاره در این روزها که وضعیت آب و هوا بیشتر باب میل علاقه‌مندان به آسمان است، فرصت رصد اجرام زیبای آسمان شب را از دست ندهید. چهارشنبه ٣٠ خرداد، شاهد مقارنه زيباي سیاره Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » آسمان در این هفته، ۲۸ خرداد تا ۴ تیر

آسمان در این هفته، ۲۸ خرداد تا ۴ تیر

آسمان در این هفته، 28 خرداد تا 4 تیر

در این روزها که وضعیت آب و هوا بیشتر باب میل علاقه‌مندان به آسمان است، فرصت رصد اجرام زیبای آسمان شب را از دست ندهید.

چهارشنبه ٣٠ خرداد، شاهد مقارنه زیبای سیاره زهره و خوشه کندوی عسل خواهیم بود. این خوشه باز که ۴۴امین جرم فهرست مسیه است، درصورت فلکی خرچنگ قرار دارد و برای مشاهده آن، آسمانی تاریک شما را از ابزار نجومی بی‌نیاز می‌کند. ‌اما اگر مایل به مشاهده آن با ابزارهای نجومی هستید، یک دوربین دوچشمی کوچک کفایت می‌کند. سیاره زهره و این خوشه حوالی ساعت ۲۱:۱۵ به کم‌ترین جدایی زاویه‌ای -حدود ٠.٨ درجه -می‌رسند.

اخرین پدیده خرداد قرارگیری خورشید در انقلاب تابستانی است که در ٣١ خرداد رخ می‌دهد. در لحظه انقلاب تابستانی خورشید به بیشترین ارتفاع خود در آسمان در طول سال می‌رسد و طولانی‌ترین روز سال رقم می‌خورد.

سوم تیر مقارنه ماه و سیاره مشتری قابل مشاهده است. کم‌ترین جدایی زاویه‌ای این دو جرم حدود ٣.٣ درجه  است که حوالی ساعت ٠٢:۴۵ روی می‌دهد و منظره بدیعی را برای عکاسان آسمان فراهم می‌کند.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا