برای ایجاد کلونی انسان در مریخ چه باید کرد؟ Reviewed by Momizat on . طرح ایجاد کلونی انسان بر روی سیاره مریخ کار چندان آسانی نیست. این کار مستلزم صرف میلیاردها دلار هزینه و سال ها پژوهش و کار کارشناسی به یاری بزرگترین دانشمندان و طرح ایجاد کلونی انسان بر روی سیاره مریخ کار چندان آسانی نیست. این کار مستلزم صرف میلیاردها دلار هزینه و سال ها پژوهش و کار کارشناسی به یاری بزرگترین دانشمندان و Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اخبار نجوم » برای ایجاد کلونی انسان در مریخ چه باید کرد؟

برای ایجاد کلونی انسان در مریخ چه باید کرد؟

برای ایجاد کلونی انسان در مریخ چه باید کرد؟

طرح ایجاد کلونی انسان بر روی سیاره مریخ کار چندان آسانی نیست. این کار مستلزم صرف میلیاردها دلار هزینه و سال ها پژوهش و کار کارشناسی به یاری بزرگترین دانشمندان و مهندسان جهان است. حیات انسانی بر روی مریخ نیازمند فناوری های پیشرفته ای است که بسیاری از آنها حتی هنوز اختراع هم نشده است. فضاپیماهای نوین، پیشرانه موشکی پرشتاب، سامانه های فضایی پشتیبان حیات و ارتباطاتی با سرعت بسیار بالا. وقتی بشر به سیاره ی سرخ برسد، شانس بقا و کامیابی اش به داشتن وسایل ساده و راه حل هایی بستگی دارد که تکنولوژی چندان بالایی هم ندارند . همچنین به مهارتش در حل مشکلات. این ها هستند که به او اجازه تطابق میدهند.
فیل متزگر Phil Metzger بنیان گذار تحقیقات مرکز فضایی کندی ناسا گفت: «ما حتی اینجا بر روی کره زمین نیز، هنگامی که به نقطه دوردستی می رویم تا پروژه ای را به انجام برسانیم، می دانیم که لزوماً  تجهیزات پیشرفته نیاز نداریم. ما به فناوری مناسب نیاز داریم. اما نه الزاما پیشرفته.» انسان بر روی مریخ برای ساخت وساز و نیز برای تهیه آب و اکسیژن، باید به مواد بومی روی بیاورد. دانشمندان در کوشش هستند با الهام از گذشتگان، برای این مسئله راه حلی بیابند. آن ها سعی دارند گونه ای ماده ساخت وساز متداول مربوط به دوران روم باستان را بازتولید کنند که سنگ جوشی welded tuff نام دارد. نوع مدرن این ماده با به کارگیری سامانه گرمایشی ساخته شده که ترکیبات سیلیکاتی و بازالتی را به سنگ های ساده تبدیل می کند.
به گزارش آکاایران: روش دیگر سنگ پوش گداخته molten regolith electrolysis نام دارد که از انرژی الکتریکی برای تجزیه خاک به مواد کانی استفاده می کند. طی این روند اکسیژن آزاد می شود و می توان از آن، اکسیژن لازم برای تنفس را تهیه کرد. همچنین  گونه ای آلیاژ تولید می کند که از آهن، آلومینیوم، تیتانیوم، سیلیکون و مواد دیگری ساخته شده است. می توان از این آلیاژ برای ساخت سازه ها و فونداسیون های پایدارتر جهت حفظ تأسیسات نخستین استفاده کرد. هافمن، پژوهشگر ارشد آزمایش به کارگیری منابع میدانی اکسیژن در مریخ MOXIE معتقد است استخراج آب و اکسیژن از اتمسفر مریخ آسان تر از استخراج آن ها از خاک است. این آزمایش نخستین آزمایش در گونه خود است و این موضوع را بررسی می کند که آیا فرآورده های لازم برای بقا را می توان از کره مریخ استخراج کرد. او معتقد است: «جالب است که برای به کارگیری اتمسفر، به زیرساخت های کامل استخراج نیاز ندارید. انجام عملیات واقعی استخراج به کمک روبات و دیگر روندهای پردازش و ادامه این کار به روش خودکار، چالش عظیمی است.» به همین دلیل استقرار گروه های انسانی ماندگار بر روی سیاره مریخ اهمیت دارد. امتیاز حضور انسان بر روی مریخ این است که آن ها می توانند بسته به شرایط پیش بینی نشده محیطی از خود واکنش نشان دهند. آن ها می توانند وضعیت های  پیش آمده در مریخ را را درک و خود را با آن سازگار کنند. همچنین می توانند به مرور پس از شکست  طرح های ناکارآمد، از منابعی استفاده کنند که در آغاز برای حل مسئله پیش بینی نشده بود. هنگامی که از بقای کلونی انسانی بر روی سیاره مریخ صحبت می شود، گوناگونی مهارت های افراد ساکن بسیار اهمیت پیدا می کند. انسان برای بقا بر روی سیاه مریخ باید با شرایط بومی سازگار شود و از منابع به روش های پیش بینی نشده ای استفاده نماید.

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا