سامانه مخابراتی تلسکوپ فضایی جیمز وب آزمایش شد Reviewed by Momizat on . به‌تازگی سازمان ناسا مرحلۀ نخست آزمایش سامانۀ مخابراتی تلسکوپ فضایی جیمز وب را با موفقیت انجام داد. به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا، در این آزمایش که GS به‌تازگی سازمان ناسا مرحلۀ نخست آزمایش سامانۀ مخابراتی تلسکوپ فضایی جیمز وب را با موفقیت انجام داد. به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا، در این آزمایش که GS Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » تلسکوپ » سامانه مخابراتی تلسکوپ فضایی جیمز وب آزمایش شد

سامانه مخابراتی تلسکوپ فضایی جیمز وب آزمایش شد

سامانه مخابراتی تلسکوپ فضایی جیمز وب آزمایش شد

به‌تازگی سازمان ناسا مرحلۀ نخست آزمایش سامانۀ مخابراتی تلسکوپ فضایی جیمز وب را با موفقیت انجام داد.

به گزارش مجله نجوم به نقل از وبگاه ناسا، در این آزمایش که GSEG-1 (سرواژۀ Ground Segment Test Number 1 به معنی آزمایش شماره ۱ بخش زمینی) نام داشت ارتباط بین تلسکوپ فضایی جیمز وب و مرکز کنترل با موفقیت آزموده شد. این آزمایش روز ۲۹ تیر ۱۳۹۶ به پایان رسید و تمام بخش‌های ارتباطی لازم برای پرتاب، آغاز به کار و عملکرد حالت عادی تلسکوپ جیمز وب در آن امتحان شدند. مرکز کنترل تلسکوپ فضایی جیمز وب در شهر بالتیمور ایالت مریلند در ایالات‌متحده و بخش ارتباطی این تلسکوپ فعلاً در یک مؤسسۀ هوافضا در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

در این آزمایش سیگنال‌های مخابراتی بین مرکز کنترل و بخش ارتباطی تلسکوپ ردوبدل شدند. طبق اعلام ناسا، این نخستین باری است که تمام اجزای سیستم مخابراتی همراه یکدیگر عمل می‌کنند. در این آزمایش تمام فرمان‌هایی که قرار است در هنگام پرتاب و در طول سفر تلسکوپ فضایی جیمز وب به جایگاه اصلی آن در فضا یعنی نقطۀ لاگرانژی دوم  ارسال شود به‌صورت آزمایشی به تلسکوپ فرستاده شدند. همچنین، در این آزمایش عملکرد رایانۀ تلسکوپ آزموده شد.

قرار است یک ماه پیش از پرتاب تلسکوپ به فضا آزمایش مخابراتی دیگری نیز در محل پرتاب آن در سال ۱۳۹۷ صورت گیرد. تلسکوپ جیمز وب از پایگاه پرتاب سازمان فضایی اروپا در کورو در کشور گویان فرانسه، که در شمال امریکای جنوبی قرار دارد، به فضا پرتاب خواهد شد. در پروژۀ تلسکوپ فضایی جیمز وب که پیشرفته‌ترین رصدخانۀ فضایی فعلی ساخت بشر است سازمان ناسا، سازمان فضایی اروپا و سازمان فضایی کانادا مشارکت دارند.

 

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا