شهاب سنگ Reviewed by Momizat on . شهابواره هايي كه به سطح مي رسند.شهاب سنگها به سه دسته زير تقسيم مي شوند: سنگي: كه عموما" از جنس سيليكات بوده ومانند صخره هاي زميني هستند سنگي آهني : كه تقريبا" شهابواره هايي كه به سطح مي رسند.شهاب سنگها به سه دسته زير تقسيم مي شوند: سنگي: كه عموما" از جنس سيليكات بوده ومانند صخره هاي زميني هستند سنگي آهني : كه تقريبا" Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » اصطلاحات علم نجوم » شهاب سنگ

شهاب سنگ

IMG09290454

شهابواره هایی که به سطح می رسند.شهاب سنگها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

سنگی: که عموما” از جنس سیلیکات بوده ومانند صخره های زمینی هستند

سنگی آهنی : که تقریبا” مقدار آهن وسیلیکات آنها به یک اندازه است تعداد شهاب سنگهای یافت شده از این گروه نسبت به بقیه کمتر است.

آهنی:سنگهایی که بطورکلی از نیکل و آهن تشکیل شده اند.این سنگها با توجه به نسبت این دو عنصر دارای چند زیر رده می باشد.

بیشتر شهابسنگها نشانه هایی از حرارت وفشار های خاصی دارند وعقیده بر این است که تکه های اجرام بزرگتری مانند سیارکها بوده اند.گرچه شهابسنگهای مریخی و شهابسنگهای ماه هم شناسایی شده اند. مشاهدات طیفی از مدارک چنین عقیده هایی به حساب می آیند.

شهابسنگها از دید دیگری هم تقسیم می شوند:شهابسنگهای Falls که زمان سقوط مشاهده شده وپس از زمان کمی یافت می شوند و شهابسنگهای Finds که مدت زمان زیادی پس از سقوط یافت می شوند.

شهابسنگهای سنگی بیشتر از دسته اول هستند بنابراین عقیده بر این است که عمده شهابسنگهای یافت شده از این دسته باشند.شهاب سنگهای آهنی بیشتر از دسته دوم هستند چراکه این سنگها تامدت زمانهای مدیدی پس از سقوط فرسوده وهوازده نمی شوند .

درباره نویسنده

تعداد نوشته ها : 1543
  • تبلیغات

    با ما صفحه اول گوگل را تجربه کنید خرید بک لینک ، بک لینک

  • ارسال یک دیدگاه

    بازگشت به بالا